Ed Hunter Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Hei Skal innstalere ip-telefoni frå altibox hos ein kunde. Har eit par spørsmål som eg håper noen kan hjelpe meg med: I utgangspunktet skal det settes opp ein basestasjon oppe på loft ved hjemmesentral. Er det mulig å linke to basestasjoner trådløst for å utvide dekning/rekkevidde ned to etasjer? Ser for meg ein basestasjon på loft, og ein i underetg. Eller er dekning på eing god basestasjon såpass bra at den vil dekke heile huset? Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Å repetere signalet halverer båndbredden, er sølete og introduserer en ekstra feilkilde, og bør vel unngås hvis du har noe annet valg. Om det er nødvendig eller ikke må du nesten måle deg frem til - kommer jo an på materialer i gulvet osv. - uten å vite noe mer ville heller kablet gjennom taket og satt ett trådløst aksesspunkt midt i huset, nærmest mulig brukerne. Evt. hvis du trenger større rekkevidde enn ett bra plassert aksesspunkt gir, ville jeg kanskje hatt to aksesspunkt på hver sin (ledige) kanal, koblet mot samme subnett satt opp med samme SSID. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Er det en basestajon for DECT/trådløs telefon? Siemens har Gigaset repeatere for dette men da må du ha en passende base. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2009 Er det en basestajon for DECT/trådløs telefon?Siemens har Gigaset repeatere for dette men da må du ha en passende base. Stemmer det, er dekning for telefon det er snakk om, det går vel ikkje på wlanet? Trådløs nettverk er oppe å går. Har sett på Siemens ja, selger Elkjøp/Lefdal/Expert den type telefoner? Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Du kan jo se på Siemens Gigaset AL140 Trio eller inne på komplett har de mye forskjellig. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Stemmer det, er dekning for telefon det er snakk om, det går vel ikkje på wlanet? Trådløs nettverk er oppe å går.Har sett på Siemens ja, selger Elkjøp/Lefdal/Expert den type telefoner? kan tenkes de har slike telefoner, men sjekk nøye da de billige Siemens-boksene og telefonene ikke nødvendigvis støtter repeatere. http://gigaset.com/shc/0,1935,hq_en_0_1553...NrNrNrN,00.html Tok første og beste link fra Siemens om repeatere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå