Gå til innhold

Portering av nummer

Anbefalte innlegg

Fikk plutselig en voldsom a'ha opplevelse her nå.

Bedriften driver å bytter mobilleverandør, og vi skal derfor portere over numrene. Min sjef har derimot blandet jobb og privatnummeret mitt og oppgitt feil nummer til portering.

Plutselig dukket det derfor opp en melding på min mobil som sa at siden nummeret var bestillt av en annen leverandør måtte jeg betale bruddgebyr samt evt rest av telefon.

Excuse me?

Er det virkelig så enkelt å "stjele" et nummer, trenger man ikke samtykke av den som står som eier av nummeret når man skal portere det? Det blir litt som at jeg går til en litt sløv elektromedarbeider og kjøper meg mobiltelefon, og når han spør om jeg ønsker å portere nummeret mitt så drar jeg bare et nummer rett ut ifra løse luften.

Noen som vet om det fins noen "porteringsrutiner" eller noe slikt fra PTT som ligger ute? Jeg kan ikke begripe noe annet enn at _noen_ har dreti skikkelig på draget her...

-C-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme opplevelse da bedriften gikk til Netcom. Jeg skrev aldri under noe papir godkjente noe portering. Plutselig var nummeret Netcom og bedriften sitt, bundet i 12 mnd. Skulle jeg ha nummeret ut igjen måtte Netcom plutselig ha signaturer. Jeg tror de har en svikt i systemet et sted...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...