Errae Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Hei! lurte på om noen av dere har erfaring med VapoChill standalone i ett Thermaltake Xaser 2 kabinett? Hva er normalt av temperatur på chipsetet til ett Abit kd7-Raid hovedkort ? ligger nemlig på 45 - 55 grader. Personlig meiner jeg at dette er 20 grader for mye, men leverandøren meiner dette er perfekt! Lenke til kommentar
Errae Skrevet 29. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2003 ingen som kan hjelpe ``? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Tempen på chipsettet varierer jo med kjølinga... men det hørtes ut til å være i det meste laget... Lenke til kommentar
Errae Skrevet 29. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2003 tenkte meg det! så da sender jeg inn kortet mitt i morgen til service )= Lenke til kommentar
durabit Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Du sier ingenting om hvilke driftsbetingelser du har. Overklokking? Lenke til kommentar
Errae Skrevet 29. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2003 nope, ingen overklokking amd xp athlon 2400+ abit kd-7 raid 512 ddr ram pc2700 Lenke til kommentar
durabit Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Fra Abit sin produktside ser jeg at KD7-serien har en kjølevifte på chipsetet. Dersom du ikke overklokker er jeg enig i at temperaturer på opp mot 55 grader synes å være for høyt. Hvis du ikke allerede har gjort det vil jeg sjekke følgende: 1) Oppdater til siste BIOS 2) Sjekk i BIOS at default spenning for chipset er riktig 3) Ta av vifteløsningen på chipsettet og sjekk om det er god kontakt/bruk av kjølepasta Det må jo være andre på dette forumet som har samme kort og som kan sjekke temperatur på sitt kort. Lenke til kommentar
Powerade Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Jeg har KD7 uten raid og har en temp på rundt 30grader etter load på chip Lenke til kommentar
Errae Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 tempen på ett hovedkort skal vell være litt meir en romtemp... men skal sjekke kjølepastaen. (= takker for svar (= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå