abene Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 LG skal snart være klar med en ny ultratynn mini-PC. Les mer Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 sweet, den perfekte reise lappisen. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 GMA500-grafikk Styr klar av denne dersom du ønsker å bruke linux. http://arstechnica.com/open-source/news/20...lin-project.ars Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Hvor tynt er ultratynt? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 3 millimeter. Kilde: Libresse. Den ser ganske tynn ut på bildet men bilder lyver ofte fordi bærbare ofte er smalere langs kantene enn ellers. Lyssettingen er også perfekt for å skjule eventuelle skygger langs kantene. Så det er vanskelig å si. Uansett så er denne uaktuell for meg på grunn av at den er uegnet for Linux (og Chrome OS) pga GMA500. I tillegg liker jeg ikke oppløsningen. Kort og godt er dette en bærbar for de som aldri kjører noe annet enn Windows, aldri vil se HD-film og som vil ha noe tynnere og lettere enn de vanlige Atom-baserte minibærbare. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 ...aldri vil se HD-film... Synes oppløsningen er helt ok for å se hd film på jeg. De fleste paneler som sitter i LCD TV'er som bare er HD Ready er jo nettopp denne oppløsningen, så den kan jo ikke være HELT ubrukelig? Lenke til kommentar
gotark Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Angående det å se HD-film på den; Regner du 720p som HD også, eller skal det gjerne være 1080p/i? For klarer den 720p så er jo det greit nok, da den ikke har noe særlig flere pixeler uansett. ps: for alt jeg vet kan det hende den ikke klarer 720p heller.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 hardkjerne: Oppløsningen krever skalering av både 720 og 1080 HD-materiale. Skalering krever høyere ytelse enn uskalert avspilling. Jeg tviler på at GMA500 er kraftig nok til å klare både avspilling av HD-materiale pluss skalering smertefritt. At det blir kvalitetstap av skalering er derimot av liten betydning siden skjermen er så liten og pikslene sitter så tett. Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 hardkjerne: Oppløsningen krever skalering av både 720 og 1080 HD-materiale. Skalering krever høyere ytelse enn uskalert avspilling. Jeg tviler på at GMA500 er kraftig nok til å klare både avspilling av HD-materiale pluss skalering smertefritt. At det blir kvalitetstap av skalering er derimot av liten betydning siden skjermen er så liten og pikslene sitter så tett. Om jeg har forstått rett skal GMA500 være poulsbo chipsetet, som under Windows 7 støtter hardware decoding og skal klare vistnok både 720p og 1080p? (kanskje ikke så viktig med 1080p på denne skjermen) problemfritt med nyeste W7 driverene. GMA500 har dog en grafikkbrikke som ikke Intel har utviklet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Jepp. Men, PowerVR som GMA500 er basert på klarte vel aldri HD video? PowerVR er jo eldgammel teknologi nå. De skjermkortene var jo populære rundt 2001 om jeg husker rett. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Nok en ord-for-ord oversettelse fra diverse identiske artikler som lett finnes med et google-søk. En langt bedre artikkel med masse bilder kan finnes her http://www.wirelessgoodness.com/?p=1753 Og den ser virkelig ultra-tynn ut. Som en konkurrent til dell sin ultratynne pc. Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) Jepp. Men, PowerVR som GMA500 er basert på klarte vel aldri HD video? PowerVR er jo eldgammel teknologi nå. De skjermkortene var jo populære rundt 2001 om jeg husker rett. Ja GMA500 bruker vistnok SGX535. Tror den samme blir brukt i iPhone 3GS, og står den støtter hw-decoding opp til 1080i. http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_GMA#GMA_500 I følge denne kom denne SGX535 og kraftigere utgaver i 2007. Så nå at både Intel og Apple har kjøpt mange aksjer i Imagination Technologies. (rundt 16% og 10% henholdsvis) Endret 15. desember 2009 av el_salvad Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Ingen fått med seg at januar er en mnd hvor flere skal slippe ultraportable med amd sin congo platform? 2kjerner, ati 3200, masse ram. å kjøpe atom med gma er som å kjøpe lada... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Vi er alle glad i linker Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 google: asus 1201T msi wind u230 acer ferrari one 200 lenovo x100e eneste å være obs på er prosessoren. Flere modeller ser ut til å komme med mv-40(som jeg tror er gammel, og singlecore??) mens de nyere er l310 og l335 som er dual ... men er så rotete info at jeg vet ikke sikkert lenger ang mv-40. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) Samtlige unntatt aceren der var jo 3cm+ tykke, værre enn alle mine bærbare. LG-maskinen det er snakk om her er _tynn_ Det hadde nesten ikke vært plass til en vga-port på den. Endret 15. desember 2009 av Flimzes Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 jammen hva skal du ha da mann? om du skal ha det tynneste, så får du ikke cpu/ram/gpu om du skal ha batteritid, så får du ikke cpu/ram/gpu om du skal ha x, så får du ikke y/z/b amd sin congo platform er passe tynn, god cpu, god gpu, lett, 5t batteritid, 4g ram, stor disk, til en god pris. Jeg påstår det er den beste platformen fordi den har bra av alt, men ikke best på noe. De andre er best på 1 ting, rævva på alt annet. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Den er ikke passe tynn den er feit. Jeg vil ha lang batteritid og meget tynne maskiner, frem til nå har Nokia Booklet stått på ønskelisten, men denne virker nesten enda mer fristende. Ytelse har jeg mer enn nok av fra før, både i stasjonær og bærbar form. En pc som er tykkere enn min laptop (ibm t42p) fra 2004 med toppskjermkort, og toppcpu er på ingen måte tynn. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Venter selv i spenning på AMD Congo-maskiner. Er en del Atom-maskiner som ser bra ut, men med Atomprosessor og GMA* er det så lite kraft under panseret at det er uaktuelt. Kommer til å kjøre en del HD-film på laptopen, og da passer Congo utmerket. Kommer det Congo-maskiner som er stille som mus blir det Congo på denne karen. HPs DV2 lovet veldig bra, men falt dessverre totalt gjennom pga elendig kjøleløsning. "Støvsuger du KjellV? Nei, det er bare laptopen." Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 nVidia sin ION platform er litt spennende sånnsett da, siden den støtter hd-avkoding, uten noe særlig ekstra pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå