probin Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Jeg har fått innkalelse i april, til garden. jeg har selv valgt det for 2 år siden (har gått gjennom 2 utsettelser seh) tingen er at jeg har apsolut ikke lyst å gå i garden. jeg vil være ute i skogen og "leke". jeg har tenkt å ringe etterpå og spørre om bytte av førstegangstjeneste. spm er: som sagt har jeg lyst å være litt i skogen osv. og et ønske om å ikke komme så jævlig langt opp i norge. hva kan dere anbefale meg? har titta litt på infanteriet. det virker moro, men er det nærme sør? kunne sikkert ha googla det eller noe, men spør her isteden Tusen takk Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Om du absolutt ikke vil langt opp i nord, så er det vel ikke så mye å velge mellom. Kampeskadronen, kanskje? HJK? Kystjegerkommandoen? Hvorfor vil du ikke nordover? Mye mer å velge mellom der; 2. bataljon, Panserbataljonen, GSV osv. Pluss at det er veldig fin natur, og du kommer til å få mange fine opplevelser der oppe. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) Om du er i Bodø, Harstad, Skjold, Bardufoss eller Finnmark spiller fint liten rolle. Det tar ikke mer enn 1,5-2 timer med fly uansett. Endret 15. desember 2009 av endrebjo Lenke til kommentar
probin Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 enkelt og greit pga jeg vil ikke bort fra familie og venner. mister jeg mer kontakt nå, går jeg i oppløsning. jeg driter egentlig i hvilken førstegangstjeneste jeg kommer i. bare jeg slipper garden. ringte nettopp 03003. dem sa at det ikke var mulig, fordi garden var det eneste innkalelseshitten i april -.- det koster mye med fly da :/ Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Fly er ganske dyrt, men Forsvaret betaler 7-8 hjemreiser med fly når du er såpass langt nord. Hvis du er lenger sør kan det hende de bare betaler 7-8 buss- eller tog-reiser. Lenke til kommentar
probin Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 ah.. ikke så ille. kommer ikke opp dit uansett Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Finn på en forbanna god grunn. =) Begynn og drikk kraftig. Deretter ringer du og sier ifra om at du må på avrusning pga alkoholisme Lenke til kommentar
probin Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) jeg vil ikke slippe. vil bare ikke inn i garden. jeg måtte ha en jævlig god grunn for å få utsatt førstegangtjenesten, så jeg kunne få bytte. Endret 15. desember 2009 av probin Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) Edit : Nvm! Endret 15. desember 2009 av Flygende rektum Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Kombinasjonen "springe rundt i skogen" og "langt sør" er vanskelig. Du kan søke fallskjermjegeropptak, eller du kan søke om å bli flytta til HTTS/kampeskadronen på rena. Det er de eneste mulighetene du har. Punktum. I nord har du mye mer. Det sagt, garden har en del feltdøgn de også. Og det er langt i fra alle som kommer til en avdeling som jevnt over har mye felt, som får oppleve så mye action. Lenke til kommentar
Sierra149 Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Som sagt, er vanskelig å oppfylle begge kriteriene dine. Kampesk på Rena er vel et alternativ, uten at jeg vet når de har innrykk/evt om det er fullt der. Noe annet du kan tenke på er Basesett II NIS (Luftforsvaret) på Rygge ved Moss: http://www.mil.no/luft/start/karriere/vern...rticleID=142721 Vet heller ikke når det er innrykk her, men du må uansett ha rekruttskole på Madla (Stavanger). Ellers har jo HMKG en del tid i felt. Mener at de har noen jegertropper som driver med mye av det samme som Kaveskene i 2.BN og PBN. Pluss at som gardist er du jo 3(?) mnd på Terningmoen ved Elverum, og selv etter du kommer til Huseby er det ikke bare vakt-tjeneste. Mer enn f.eks Panser og 2BN selvsagt, men fortsatt er det nok av feltdøgn. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Er selv i garden og det er mye grønn tjænest selv om mange tror garden bare står i rett hele dagen. På rekrutten er det veldig mye grønn tjænest og du får nok av tid til å kravle rundt i våte kalde busker hvis det er det du ønsker. Lenke til kommentar
mjskovly Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Kom deg inn i Kp. 5 og samband/MB-fører. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Medic i kaffekompaniet i garden tror jeg er en bra tjeneste. Alternativt kan du jo droppe ut i rekrutten og komme i vakt og sikring. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Han skal droppe ut i rekrutten og bli vaktsoldat? Leste du førsteinnlegget? Han vil ha mere felt. Det får du ikke som vaktsoldat. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Han skal droppe ut i rekrutten og bli vaktsoldat? Leste du førsteinnlegget? Han vil ha mere felt. Det får du ikke som vaktsoldat. Men han vil absolutt ikke i gadren. Da er vakt og sikring ett alternativ. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Ja, for all del. Men å gå fra garden til vakt og sikring fordi du vil ha mer felt blir, vel, teit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå