Gå til innhold

bytte fra garden til noe annet

probin

Anbefalte innlegg

Jeg har fått innkalelse i april, til garden. jeg har selv valgt det for 2 år siden (har gått gjennom 2 utsettelser seh)

tingen er at jeg har apsolut ikke lyst å gå i garden. jeg vil være ute i skogen og "leke".

jeg har tenkt å ringe etterpå og spørre om bytte av førstegangstjeneste.

spm er:

som sagt har jeg lyst å være litt i skogen osv. og et ønske om å ikke komme så jævlig langt opp i norge. hva kan dere anbefale meg? har titta litt på infanteriet. det virker moro, men er det nærme sør?

kunne sikkert ha googla det eller noe, men spør her isteden :)

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du absolutt ikke vil langt opp i nord, så er det vel ikke så mye å velge mellom. Kampeskadronen, kanskje? HJK? Kystjegerkommandoen?

Hvorfor vil du ikke nordover? Mye mer å velge mellom der; 2. bataljon, Panserbataljonen, GSV osv. Pluss at det er veldig fin natur, og du kommer til å få mange fine opplevelser der oppe.

Lenke til kommentar

enkelt og greit pga jeg vil ikke bort fra familie og venner. mister jeg mer kontakt nå, går jeg i oppløsning.

jeg driter egentlig i hvilken førstegangstjeneste jeg kommer i. bare jeg slipper garden. ringte nettopp 03003. dem sa at det ikke var mulig, fordi garden var det eneste innkalelseshitten i april -.-

det koster mye med fly da :/

Lenke til kommentar

Kombinasjonen "springe rundt i skogen" og "langt sør" er vanskelig. Du kan søke fallskjermjegeropptak, eller du kan søke om å bli flytta til HTTS/kampeskadronen på rena. Det er de eneste mulighetene du har. Punktum.

I nord har du mye mer.

Det sagt, garden har en del feltdøgn de også. Og det er langt i fra alle som kommer til en avdeling som jevnt over har mye felt, som får oppleve så mye action.

Lenke til kommentar

Som sagt, er vanskelig å oppfylle begge kriteriene dine. Kampesk på Rena er vel et alternativ, uten at jeg vet når de har innrykk/evt om det er fullt der. Noe annet du kan tenke på er Basesett II NIS (Luftforsvaret) på Rygge ved Moss:

http://www.mil.no/luft/start/karriere/vern...rticleID=142721

Vet heller ikke når det er innrykk her, men du må uansett ha rekruttskole på Madla (Stavanger).

Ellers har jo HMKG en del tid i felt. Mener at de har noen jegertropper som driver med mye av det samme som Kaveskene i 2.BN og PBN. Pluss at som gardist er du jo 3(?) mnd på Terningmoen ved Elverum, og selv etter du kommer til Huseby er det ikke bare vakt-tjeneste. Mer enn f.eks Panser og 2BN selvsagt, men fortsatt er det nok av feltdøgn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...