Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Test: Western Digital WD TV Live

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kjøpte meg en slik i går, funker som fjell. ganske surrealistisk å se på 1080p fra en SÅ liten boks, og den har ikke vifte engang! ;)

Det samme overrasket meg også. Det er lenge siden jeg har blitt overrasket over at en liten dings kan være kraftig og bruke lite strøm, noe som nok skyldes at jeg bruker alt for mye tid på å følge teknologi trendene, men denne var en positiv overraskelse i så måte. Har vel blitt litt for vant med de syke kravene til PC arkitekturen.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar

No gler eg meg, far har kjøp en slik til far i julegåve :thumbup: Har en NAS med 6TB i raid 5 som står klar til å bli fyllt av den rikholdige DVD samlinga, det skal bli slutt på å gå å plukke cover og plater etter ungane. Slik eg har forstått det er det ein fordel at eigarar av denne boksa bruker handbrake og pakker filmane sine i mkv for betre kontroll med kapittel i avspilling, er dette rett?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en 1,5TB disk denne uken for å kunne ISO-fisere DVD samlingen min i jula. Tenkte først på MKV som du er inne på, men havnet tilbake på ISO. Antar (håper) WD TV Live får støtte for DVD-menyer etterhvert, eller at arvtakeren som jeg kjøper om noen år har det. Bittert å måtte rippe samlinga en gang til hvis man trenger ISO-senere.

På den annen side: Er man kun ute etter filmen så er vel MKV for tiden den mest smidige løsningen. Så dette blir litt personlig preferanse. Jeg kommer i alle fall til å kjøre DVDShrink og ISO, med fjerning av reklame, unødige lyd og sub-språk osv. Lett å kjøre over i MKV senere hvis det viser seg å være det mest ideelle.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qtXdRFbtay

Vil det være problematisk å streame DVD-filmer (typisk 4,7GB) fra en laptop? Tenker da på et oppsett der denne boksen er koblet til en trådløs router med kabel, og laptopen koblet til trådløst.

Takk for svar! :D

Lenke til kommentar

to ting jeg kunne ønsket meg

Koble til Eksternt tastatur(den interne skrivemetoden er JÆVELIG tungvindt)

spotify widget (hadde vært sweet med 320kbts stream av så mye musikk gjennom hdmi kabel til sweet anlegg ;))

er det noen mulighet for det pr. nå? eventuelt er det på vei?

isåfall kan noen forklare meg, og nei er ikke helt grønn så du trenger ikke pakke det inn i rosa silkepapir... ;)

dessuten har jeg noen problemer med små lagg spikes når jeg ser på serier (typisk AVI filer) noe fiks for det?

en ting til, hva mener testen med at den er dårlig på musikk?

syns nå det funker ganske bra på mitt dali oppsett... litt spesifisering av den teksten hadde vært greit.

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar
Vil det være problematisk å streame DVD-filmer (typisk 4,7GB) fra en laptop? Tenker da på et oppsett der denne boksen er koblet til en trådløs router med kabel, og laptopen koblet til trådløst.

Takk for svar! :D

Er ikkje sikker, dette er noko av det eg gler meg til å finne ut av. Kommer kanskje an på kva standard du har for trådlaust, g som er det vanlegaste eller n-standard som tek vesentleg meir.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Kjøpte WD TV Live her, hadde allerede tatt endel back-up av ungenes DVD i ISO. Ikke noe problem og spille av disse filmene. Men hvis jeg "hoppet" ut av filmen, og startet en ny film så ble skjermen svart. Går jeg tilbake til den filmen jeg så på virket denne, men ingen andre. Måtte ta strømen kabelen ut og inn for at jeg skal kunne se en annen film.

Er det ISO formatet som er problemet?

Kjører forresten 1.10.11 versjonen av firmware.

-olan

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har en LG BD390 som ikke klarer vise undertekster over DLNA, verken undertekster integrert i mkv eller srt/sub. Har lest at selve DLNA-protokollen ikke støtter undertekster.

Kan WD TV Live vise undertekster (både integrert i mkv og srt/sub) når den streamer filmer over nettverket?

Eg veit ikkje svar på allt du spør om men subs innbakt i Mkv filer fungerer, men har hatt problemer med at "fyllet" i dei kvite bokstavane i undertekstane forsvinn, slik det blir umulig å lese dei. Har brukt Handbrake og er ingen øvet bruker der, men forsøkte forskjellige komprimeringer, men samme resultat på enkelte filmer.

Endret av voll
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • Opprett ny...