TheClown Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Hei, jeg debugger en del på et par av mine prosjekter og trenger i forbindelse med dette å ha en debug-funksjon som viser hvor lang tid det har tatt å vise siden min, samt å telle antall mysql queries som blir kjørt. Noen som har et godt eksempel på dette? Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 For å telle antall queries kan du lage en form for wrapper rundt dine spørringsmetoder som kan øke en variabel hver gang en query kjøres, evt lagre spørringene i en array etterhvert som de kjøres. Hvor lang tid som blir brukt kan måles med microtime(true) <?php $start = microtime(true); $request = new \MVC\Http\Request(); $requestHandler = new \MVC\RequestHandler(); $requestHandler->handleRequest($request); $end = microtime(true); echo 'It took ' . number_format($end - $start, 4) . ' seconds to load the page'; Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 function db_query($query) { $number_of_queries ++; $result = mysql_query($query); if(mysql_error()!=='') $failed_queries ++; return($result); } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå