Gå til innhold

AP-politiker varsler høyere bilavgifter


Anbefalte innlegg

Da sier jeg til deg: Siv Jensen er egentlig en hund med romvesen-sjel i en kvinnes kropp og hun er en reinkarnasjon av Pol Pot. Nå, hvorfor er ikke dette sant, mens Baltazars ville påstander om korrupsjon og diktatur er sanne? Kan du ikke bevise dine påstander så er de nytteløse.

 

Forskjellen er at jeg kan argumentere for hvorfor mine påstander er sanne. Og alle kan også se at de er sanne med sine egne øyne.

 

Og som jeg sa, så er det lov å tenke selv, og det som du kan se med egne øyne og høre med egne ører, er som regel riktig. Og i slike tilfeller så trenger du ingen skriftlige beviser eller dokumentasjon.

Du trenger jo ingen skriftlige bviser på at det du selv kan se er riktig ??

 

Og bevisene er der rett foran deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor blir alltid dette løsningen, avgifter?

 

Fordi det er sosialdemokratiets eneste tenkemåte, dessverre. I stedet for å premiere de som kjøper miljøvennlige biler, og straffe de som kjøper biler med stor motorstørrelse, velger de altså å legge avgift på størrelsen på bilen. AP når nye høyder.

Ikke sosialdemokratiet, sosialismen. Denne regjeringen er sosialistisk, og Torgeir Michaelsen kunne like gjerne vært en politiker fra Rødt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg skjønner ikke hvordan noen kan mene at bilavgifter er rettferdig?

Hvordan skal hu gammle dama som bare ligger i senga si på sykehjemmet få mat, hvis vi ikke har veier? lastebilen kommer jo aldri frem?

Veiskatt er jo noe alle må burde bidra med, ikke bare de som kjører bil, for alle trenger et fungerende veisystem!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vi trenger også et velfungerende miljø.

 

Miljøet fungerer, veiene derimot gjør ikke det.

Veiene fungerer, miljøet gjør ikke det.

Nei, norske veier fungerer IKKE. Men det er kanskje lett å sitte på en kafe på Grünerløkka og si det. Litt verre når man faktisk er avhengig av bil. Forøvrig fungerer ikke jernbanenettet heller, noe som sosialistene må ta størsteparten av ansvaret for.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Vi trenger også et velfungerende miljø.

 

Miljøet fungerer, veiene derimot gjør ikke det.

Veiene fungerer, miljøet gjør ikke det.

Nei, norske veier fungerer IKKE. Men det er kanskje lett å sitte på en kafe på Grünerløkka og si det. Litt verre når man faktisk er avhengig av bil. Forøvrig fungerer ikke jernbanenettet heller, noe som sosialistene må ta størsteparten av ansvaret for.

Nei, miljøet fungerer ikke. Noe kapitalistene må ta ansvar for.

Lenke til kommentar
Nei, miljøet fungerer ikke. Noe kapitalistene må ta ansvar for.

Nåja. Se på Kina. De er nå verdens mest forurensende land. Og der har kommunistene makten. USA har sagt seg villig til å kutte i CO2-utslipp. Dette nekter Kina. Og østblokk-landene var ikke akkurat miljøvennlige de heller mtp utslipp. Kommunister styrte også her. Var i Polen i '97. Landet virket "skittent" av forurensning. Så sosialistene/kommunistene må nok ta en stor del av ansvaret for at klimaet er som det er, forutsatt at klimaendringene er menneskeskapte.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Statsbudsjettet legges fram i morgen:

 

I tillegg vurderes nå fire konkrete forslag på nye avgiftshopp på miljøbiler ifølge VG. I morgen kommer fasiten på om regjeringen vil innføre en engangsavgift på elbiler, og hvorvidt de vil øke CO2-avgiften på alle typer drivstoff, samt å redusere bensin- og dieselavgiften tilsvarende. Ifølge godt informerte kilder vil Jens Stoltenberg droppe økt biodieselavgift.

 

Tragisk hvis de innfører avgifter på elbiler og såkalte miljøbiler. Det undergraver jo hele miljøpolitikken deres...

Lenke til kommentar

Høyere bilavgifter. Nei, jasså.

 

Jeg kan respektere svært forskjellige politiske oppfatninger og ideer. Men denne snikaktige utsugerpolitikken er vemmelig og nedrig. Jeg skulle til å si at det minner om tyveri, men det er ikke engang det; det er snarere nasking.

 

Og dersom vi på liv og død må få inn ENDA mer i avgifter fra de allerede overbeskattede bilene våre, kan vi SELVSAGT ikke bare øke gjeldende avgiftssatser med et par prosent. Nei - vi må selvfølgelig definere en ny, spesiell bilavgift, antagelig med et nytt, spesielt regelverk som må utarbeides, det må på høring, vedtas og deretter administreres.

 

Ikke tro at jeg skriver dette fordi jeg personlig rammes, for jeg bor i by og trives fint med å gå/sykle/ta buss, bane eller drosje dit jeg skal.

 

Ikke tro heller at jeg er miljømotstander, personlig ønsker jeg en reduksjon i levestandard av hensyn til klodens ve og vel (gjerne kombinert med befolkningsnedgang). Men dette forslaget har fint lite med miljø å gjøre, til det er det for puslete, det har kun å gjøre med simpel pengehunger fra det offentliges side. Miljøet blir redusert til et kjekt påskudd.

 

Edit: Og jeg kan legge til: Hva har det å si om Norges CO2-utslipp reduseres med noen prosent når det ruller 25 millioner (eller var det 50?) nye biler på Kinas veier hvert år? Norsk miljøpolitikk er kun symbolpolitikk - dessverre..

Endret av frevild
Lenke til kommentar

Statsbudsjettet legges fram i morgen:

 

I tillegg vurderes nå fire konkrete forslag på nye avgiftshopp på miljøbiler ifølge VG. I morgen kommer fasiten på om regjeringen vil innføre en engangsavgift på elbiler, og hvorvidt de vil øke CO2-avgiften på alle typer drivstoff, samt å redusere bensin- og dieselavgiften tilsvarende. Ifølge godt informerte kilder vil Jens Stoltenberg droppe økt biodieselavgift.

 

Tragisk hvis de innfører avgifter på elbiler og såkalte miljøbiler. Det undergraver jo hele miljøpolitikken deres...

Har regjeringen en miljøpolitikk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...