Gå til innhold

AP-politiker varsler høyere bilavgifter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle vet at vi må betale penger om det skal gå rundt. Men hvorfor skal det være så ekstremt mye avgifter og kostnader forbundet i bil? Man skulle jo nesten tro det var faen sjøl man satte til livs om man anskaffer seg en.

 

Om alle hadde begynt med kollektiv, så hadde det kollapset. Staten hadde fått et dundrende underskudd. Så uansett hva vi foretar oss får vi svi for det. Kraftig.

 

Det som irriterer meg er skalkeskjulet for alle avgiftene. Si det heller som det er. Hadde staten ment noe med miljø hadde dem foretatt seg noe for leeeeeenge siden.

Lenke til kommentar
Forundrer meg ikke om sosialistene bestemmer at det er luksus og ha stasjonsvogn...

Årsavgiften på bil ble i sin tid innført som en avgift på luksusforbruk, og siden er den opprettholdt – så Opel Corsa er også luksus, om du bare er skrudd sammen som en Ap-politiker. ;)

 

For øvrig er CO2-avgiften på motordrivstoff langt høyere enn kostnadene ved utslippsreduserende tiltak krever, om en skal legge kvotepriser til grunn.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Luksusavgift? Luksusavgift? WTF?

 

Betaler ikke folk allerede formueskatt? Dette blir for dumt. Stoltenberg lovet CO2 rensing på gasskraftverk, istedenfor øker han avgiften for folk som har jobbet nok til at de kan kjøpe den bilen de vil. Hvor logikken er fatter jeg ikke. Det blir ikke bedre miljø, det blir mindre penger til folk flest i disse tider, men mer penger til statskassa blir det. Vent, jeg glemte at skatter og avgifter er den eneste logikken kommunistene i dette landet. Alt blir krystallklart nå.

 

 

Privatpersoner kan stilles til ansvar for klimagassutslipp fra luksusforbruk ifølge regjeringen. Blir nok mer i vente ved neste statsbudsjett. Kansje man skal innføre en avgift for dem som har råd til en stress-less stol slik at det blir rettferdig for dem som ikke har en stress-less stol? Luksusavgift er kansje det dummeste jeg noen gang har hørt om. Folk betaler jo allerede formueskatt her i landet.

Endret av HeatSeeKinG
Lenke til kommentar

Jeg skjønte egentlig det. Venstresiden har en tendens til å komme med forslag som gjør at det "lønner seg" å være registrert alene i mange tilfeller.

 

Samtidig ser vi også at SV stort sett ikke har peiling på hva dem stemmer over. Enten stemte dem på måfå, eller ble dem lurt av AP i biodieselsaken. Jeg vet ikke hva som eventuelt stiller dem i best lys.

Lenke til kommentar
Jeg skjønte egentlig det. Venstresiden har en tendens til å komme med forslag som gjør at det "lønner seg" å være registrert alene i mange tilfeller.

 

Samtidig ser vi også at SV stort sett ikke har peiling på hva dem stemmer over. Enten stemte dem på måfå, eller ble dem lurt av AP i biodieselsaken. Jeg vet ikke hva som eventuelt stiller dem i best lys.

 

 

Lurt. Det er altid best å bli lurt. Frp blir lurt av muslimer pga taqiyya, og Sv blir lurt av de onde industri-ap-folk (les kapitalister). For da kan det snus til noe positivt. Det å lure er jo ikke noe bra, ergo er det ikke den lurte som er den skyldige, men den onde som lurer.

Lenke til kommentar

Jeg stemmer arbeiderpartiet og er sosionom av yrke. Arbeiderpartiet er et seriøst parti som ikke driver med tullemeninger og ekstreme greier, og derfor må vi ha maktbase for å kontrollere samfunnet. Den beste måte å skaffe stabilitet på, er ved å ta litt fra alle. Om vi hadde sluttet å være så grådige på enkelte områder så ville alt ha raknet sammen. Dere vil vel ikke ha anarki? Seriøst, noen burde ikke bekymre seg for bilavgifter, når de ikke får lappen engang pga nærsyntheten sin. Hva med å få opp glugga litt, dette er ikke noe nytt. Det var jo derfor vi innførte avgifter på biodiesel også, fordi det ville vært vanskelig å få penger herfra ved et senere tidspunkt. Velgere har dårlig hukommelse, og ved neste valg har dere glemt det upopulære, men vi har skaffet oss folks aksept, ved at velgerene våre slipper å betale så mye skatt. Dette er grunnlaget for et moralsk og rettferdig samfunn.

Lenke til kommentar
Jeg stemmer arbeiderpartiet og er sosionom av yrke. Arbeiderpartiet er et seriøst parti som ikke driver med tullemeninger og ekstreme greier, og derfor må vi ha maktbase for å kontrollere samfunnet. Den beste måte å skaffe stabilitet på, er ved å ta litt fra alle. Om vi hadde sluttet å være så grådige på enkelte områder så ville alt ha raknet sammen. Dere vil vel ikke ha anarki? Seriøst, noen burde ikke bekymre seg for bilavgifter, når de ikke får lappen engang pga nærsyntheten sin. Hva med å få opp glugga litt, dette er ikke noe nytt. Det var jo derfor vi innførte avgifter på biodiesel også, fordi det ville vært vanskelig å få penger herfra ved et senere tidspunkt. Velgere har dårlig hukommelse, og ved neste valg har dere glemt det upopulære, men vi har skaffet oss folks aksept, ved at velgerene våre slipper å betale så mye skatt. Dette er grunnlaget for et moralsk og rettferdig samfunn.

Anarki, fordi man ikke har masse avgifter på biler? Arlig talt! Du som sosionom burde vite at en del mennesker er avhengig av en bil. Du burde også vite at bilavgifter er flat skatt i mengde som rammer fattige i størst grad. Synes du virkelig det er riktig med en skatt som rammer tilfeldig, og skader de med lavest inntekt mest?

 

Du burde også forstå at avgifter er ikke her for å ta inn inntekter til staten. Trenger du mer inntekter til staten, har vi inntetskatt, skatt på firmaer, MVA som gode alternativer og vil ramme likt. Avgifter er for å gi incentiver, biodisel hindrer all videre bruk av biodiselbiler, legger ned Uiol og gir ikke en gang noe særlig penger i statskassa. Den eneste grunnen til den skatten, måtte være fordi AP er i mot biodisel, men da gir 5%-innblandingsreglen ingen mening.

Lenke til kommentar

Denne ideen fra Ap er jo ikke spesielt overraskende, bilavgiftenes funksjon er fiskal, man maler dritten grønn for og selge den lettere.

Ap tør ikke ta tak i problemene, en veldig ineffektiv og stor offentlig sektor hvor en stor del av AP sitt stemmekveg er ansatt, en hard og brutal opprydding i dette systemet vil nok la vente på seg.

Lenke til kommentar
Jeg stemmer arbeiderpartiet og er sosionom av yrke. Arbeiderpartiet er et seriøst parti som ikke driver med tullemeninger og ekstreme greier, og derfor må vi ha maktbase for å kontrollere samfunnet. Den beste måte å skaffe stabilitet på, er ved å ta litt fra alle. Om vi hadde sluttet å være så grådige på enkelte områder så ville alt ha raknet sammen. Dere vil vel ikke ha anarki? Seriøst, noen burde ikke bekymre seg for bilavgifter, når de ikke får lappen engang pga nærsyntheten sin. Hva med å få opp glugga litt, dette er ikke noe nytt. Det var jo derfor vi innførte avgifter på biodiesel også, fordi det ville vært vanskelig å få penger herfra ved et senere tidspunkt. Velgere har dårlig hukommelse, og ved neste valg har dere glemt det upopulære, men vi har skaffet oss folks aksept, ved at velgerene våre slipper å betale så mye skatt. Dette er grunnlaget for et moralsk og rettferdig samfunn.

 

Arbeiderpartiet seriøst? Finnes det et parti som har større avvik mellom snakk og handlinger? Finnes det et parti som er drevet av mer kameraderi og tilnærmest innavl i bokstavlig forstand?

 

Og hva i huleste har Anarki med diskusjonen om avgifter. Det er jo det du framhever som er anarki. I et demokrati skal de folkevalgte følger det den store velgermasse ønsker. Ikke etterpå ta sine egne valg og handlinger som ikke ble lovet under valget.

 

Du er så langt ut på viddene som det går ann. Du må virkelig leve i din egen verden helt uten evne til å se hvordan andre i samfunnet her har det. Helt i tråd med AP og SV politikk. Bare navnet Arbeiderparti er så missvisende at det er nok til å ikke ta partiet seriøst.

Lenke til kommentar

I stedenfor alle disse avgiftene for alt mulig, fjern dem til fordelfor høyere skatt (slik at det gjevner seg ut i statskassa selvsagt).

 

Har hatt Bil i sikkert et kvart år, og har vel gitt staten alene opptimot 10000kr, omregistering, bompenger, osvosv.

I tilegg har jeg vel brukt oppimot 10000kr på verksted og slik at bilen, tilsammen betaler jeg også 12000 for forsikring i et år.

Når jeg tenker over det har jeg brukt ekstremt mye på bilen bare til nå :p

Er ikke barebare for en 19-åring.

 

 

Jeg mener bileiere godt kan betale en del for utbygging og vedlikehold av veier osv.

Men jeg syns skatt skal gå til andre ting, la de fattige betale mindre skatt og de rike (mer inntekt) betale mer!

Lenke til kommentar

Mer avgifter på bil blir helt galt. Det er helt årlreit å betale vår del for veier osv. Men det blir helt feil når de som eier og bruker bil skal betale langt mer i skatter og avgifter enn de som velger å bruke pengene på andre måter, eller ikke er like avhengig av bil som andre.

 

Hvis jeg ønsker å ha en bil, og er avhengig bilen, hvorfor skal jeg da betale mer enn om jeg brukte alle mine penger på andre ting?

 

Å ha bil i Norge er ikke snakk om å betale det koster. Det er snakk om at siden du er så så forbanna dum å skaffer deg en at du må pent bidra til å dekke kostnadene i samfunnet langt mer enn de som ikke har bil. Uten biler hadde Norge stoppa opp fordi vi ikke klarer å skaffe oss inntekter via levediktig industri og arbeidsplasser, men må trøkke hver bidi krone ut av hvermansens normallønn.

Lenke til kommentar
Du burde også vite at bilavgifter er flat skatt i mengde som rammer fattige i størst grad. Synes du virkelig det er riktig med en skatt som rammer tilfeldig, og skader de med lavest inntekt mest?

 

Du burde også forstå at avgifter er ikke her for å ta inn inntekter til staten. Trenger du mer inntekter til staten, har vi inntetskatt, skatt på firmaer, MVA som gode alternativer og vil ramme likt. Avgifter er for å gi incentiver, biodisel hindrer all videre bruk av biodiselbiler, legger ned Uiol og gir ikke en gang noe særlig penger i statskassa. Den eneste grunnen til den skatten, måtte være fordi AP er i mot biodisel, men da gir 5%-innblandingsreglen ingen mening.

Du ser på dette med ideologiske skylapper. Det er riktig at det hadde vært bedre for de fattigste om alt ble dratt inn over inntektsskatten, men det er ingen som ville gått med på å betale så mye skatt om de faktisk så hva de måtte bidra med. Det er greiere å fordele trykket litt her og der. Samfunnet skal fungere, ikke sant. Disse "rettferdighetssamfunnene" har en ting felles, og det er at de går i dass. Typisk sånne ekstreme folk på venstre og høyresiden som ikke skjønner sånt. Biodiesel vil bli mer aktuelt senere, men fordi det er upopulært å innføre avgifter, og dette kom til å bli kontroversielt, er det lurest å gjøre slikt i begynnelsen av perioden for å ha avstand til neste valg. Det er jo lov å bruke huet litt også, da.

 

Ellers til en annen som poster her - avgiftene er ikke bare fiskale. De har en påvirkning på bruken av bil, og bilkjøringsetterspørselen er nok mer elastisk enn du ville tro. Dessuten forskyver det etterspørselskurven for kollektivtransport, folk er villige til å betale mer for å kjøre tog, buss og t-bane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...