Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Mondeo 97. Gassen virker ikke. Tung pedal

2Olav

Anbefalte innlegg

Hei. Skulle ta bilen til jobb i dag.(en mondeo 97-modell) Bilen startet, men det gikk ikke an å gi gass. Den gikk kun på tomgang, og pedalen var tung og tråkke på, akkurat som når antispinn er koblet inn. Kjørte på tomgang rundt kvartalet, men måtte bare parkere igjen. Tok motorvask i helga, men bilen gikk fint i går. Kan noen hjelpe meg? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikkert bare vann som har frysi på gassvaieren.

Hvor lenge gikk motoren? Gikk den så lenge på tomgang at den ble varm og evntuelt is fikk smelte?

Sjekk huset helt til venstre mot grillen der gassvaieren er festa også.

Bilen har stått inne i +5 grader, og i går på dagen sto den ute i -5 uten problem, så det er nok ikke frostproblem. Går ut i fra ar gassvaieren er på plass siden det var så mye motstand på pedalen. Skal sjekke mer når jeg kommer hjem. Takker for alle tips. :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått sjekket litt mer. Det er en todelt vaier. Vaieren er ikke med fra den boksen som styrer antispinn. Er en trepins kontakt som går inn på denne. Hjelper ikke å skru av antispinn. Tipper det er noe magnettilslag eller noe der? Takknemmelig for forslag. :thumbup:

Lenke til kommentar

Problemet er ikke helt løst, men nå kan jeg bruke bilen. Det er noe med antispinn. Der de to gassvaierene møtes, var det en motor som skrur ned gassen om man spinner. Demonterte vaierene og motoren. Tvangsstyrte motoren til å gå til fritt gasspådrag via batterispenningen. Monterte alt igjen uten å koble til motoren, og gassen funker igjen. Det enste er at varsellampene for antispinn lyser hele tiden nå. Det viktigste er at jeg kan bruke bilen før og etter jul nå, men er det noen som har forslag til videre feisøking mottar jeg det med takk. :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...