Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

vinter og låsproblemer

halaa

Anbefalte innlegg

hei

sentrallåsen på min gir seg en etter en sølv om jeg hadde tomt en hele slik PTFE/låsolje inni. for 3 uker siden sluttet låsen på passajerside å funke og etter at jeg vaska bilen i går så funker ikke låsen på bakluka nå, hadd smurt dom godt etter vask men likevell så. nå er det bare førersiden som funker da. går greit å få åpne både fra bakluka og passajersiden men får ikke låst bilen igjen verken fra bakluka eller passajersia.

vet at vannet går inni og fryser eller kulde som gjør dom trege. men det jeg lurer på er at, er det ting som blir helt ødelagt inni låskassa-en og MÅ døpanellen demonteres for å fikse det eller begynner dom å funke sølv når vi får + grader igjen.

ellers så suser bilen litt ved kald start og lyden fosvinner etter at jeg har kjørt noen minuter. greide ikke å lokalisere lyden nøyaktig , men kommer enten fra reg.reimen eller dynamoen.

takker

bilen er VAG passat 97 forresten

Endret av halaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Låsspray vil tine eventuell is. Olje er til for å smøre etterpå, da låsspray virker utørrende og til generell smøring av låser.

Mest sannsynlig vil de virke når det blir + grader igjen. Må låser skiftes må dørkledningen noen ganger av, men ikke alltid da man kan dra ut et klips fra siden av døra for å å få ut selve låsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...