Gå til innhold

Fikk 4 PC'er, men kjøpte 1

Anbefalte innlegg

Så du kjører gjerne fra nord til sør for å støtte denne fantastiske butikken som leverer ut flere varer enn man har betalt for? Joda, skjønner deg jo på en måte :p

Feil kan alle gjøre. Her har man et eksempel på en butikk som ryddet opp med det samme det ble påpekt noe galt. Det er slik kundeservice enhver butikkjede streber etter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Flott at du leverte tilbake, men jeg hadde nok satt der og revurdert selv..lol

Men selvom Expert hadde ringt og lurt på om du fikk 3 stk ekstra kunne du vel bare nekte? Det at de rotet vekk 3 stk, og har ingen papirer på de har de også ingen oversikt over hvem som fikk disse. Kunne lett vært internt svinn.

Nåja, jeg vil tro de fort finner ut hvem som har de ekstra PC'ene, ettersom det på kvitteringen står serienummeret til esken med fire PC'er, i stedet for serienummeret til én av PC'ene :) Og som Jason sier, et overvåkningskamera vil vise at du fikk med deg litt mer enn forventet. Totalt sett; fellende bevis.

Bra gjort av trådstarter. Ærlighet varer lengst. Men det du sier der stemmer nok ikke helt. I en eske med 4 pcer ville alle 4 serienummerene stått på utsiden av den store eska, og om en av de ble scannet ville ikke dette sett mistenkelig ut på systemet. Det er ikke et eget serienummer for en 4pack.

Og hvor lenge elkjop sparer på videoovervåkning vet jeg ikke. Men tror uansett de ikke hadde guddet å se gjennom dager med overvåkning. De ville jo ikke merket dette med en gang. Kunne jo tatt uker før de fant det ut avhenging av hvor mye de hadde på lager og hvor mye som ble solgt.

Vedder på at det er acer-pc vi snakker om her.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Men det du sier der stemmer nok ikke helt. I en eske med 4 pcer ville alle 4 serienummerene stått på utsiden av den store eska, og om en av de ble scannet ville ikke dette sett mistenkelig ut på systemet. Det er ikke et eget serienummer for en 4pack.

Jeg har sett varer, hvor det kommer flere i én eske, og at esken har et eget "eskenummer", og hvor serienummeret på varen ikke står på utsiden av esken. Men det varierer nok fra vare til vare.

Lenke til kommentar
Låv å spørre om hvor mye hver pc kostet og hvor mye du fikk igjen??
Burde jeg forvente mer enn takk, når jeg leverer tilbake varer for 18.000 kr?
Jeg var innom butikken med PC-ene igår. De ble kjempeglade, og sa jeg skulle få 1000kr gavekort.

Han fekk ikkje igjen noko som helst, sidan han aldri betalte for dei. Han fekk eit gåvekort som takk frå Elkjøp.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Jeg var innom butikken med PC-ene igår. De ble kjempeglade, og sa jeg skulle få 1000kr gavekort.

Han fekk ikkje igjen noko som helst, sidan han aldri betalte for dei. Han fekk eit gåvekort som takk frå Elkjøp.

Ok, forstod ikkje helt det der jeg...

Lenke til kommentar

du glemte resten av quotet: 

Jeg var innom butikken med PC-ene igår. De ble kjempeglade, og sa jeg skulle få 1000kr gavekort. Noe jeg var veldig fornøyd med. Selgeren jeg snakket med ombestemte seg pluttselig, og ga meg istede penger tilsvarende PC'ens verdi:) Ble utrolig overrasket og glad.

og dermed er vi tilbake på Sigurdl sitt spm, hvor mye fikk kilimanjaro?

i og med at han fikk penger tilsvarende PC'ens verdi så vil jo det si at han fikk den ene PCen han opprinnelig kjøpte gratis

Endret av Borbra
Lenke til kommentar

Jeg er så glad for at jeg ikke trenger vurdere slike saker engang, det følger under skikk & bruk for meg ihvertfall. Kunne aldri vurdert å beholde det engang. Jeg kunne det når jeg var 15 år, men er glad jeg modnet på moralske verdier over tid..

Det er jo noe godt i alle, spørs bare hvor dypt man gidder å grave ;P

-Øivind-

Lenke til kommentar
Men vil det si at erlighet lønner seg, som skrevet lenger oppe i tråden?

Nei ikke egentlig.

Erlighet belønnes med 1 gratis PC

Uerlighet belønnes med 4 PC-er til prisen av 1 (i betefall).

Dog kanskje umoralsk og ulovlig :)

Det er umoralsk og ulovlig.

Synes regnestykket ditt er litt for enkelt. Ærligheten i dette tilfellet ble belønnet tilsvarende én gratis PC. TS får et beløp han kan bruke på ting han trenger/har lyst på, i stedet for å bli sittende med 3 PCer han ikke har bruk for og enten må selge eller gi bort. Ved å beholde varene er det også et faremoment i at butikken oppdager feilen og ber om betaling/erstatning for varene.

Så ja, i dette tilfellet lønnet det seg, vil jeg påstå.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Som andre påpeiker, det ER umoralsk og uærleg.

No har TS fått pengene tilbake og sitter igjen med ein PC.

Om han skulle ha solgt dei 3 ekstra så kunne han faktisk blitt tatt for helleri, då det var åpenbart at varene ikkje var "lovleg" anskaffa.

I tillegg har ein jo samvite, som eg synes er det sterkaste argumentet for å gjere det TS gjorde i dette tilfellet.

PC + penger + reint samvite er mykje bedre enn 4 pcer + dårleg samvite.

Faktisk kan ein komme i situasjoner seinare der denne ærlege handlinga betaler seg igjen.

Lenke til kommentar
Jeg hadde likt å sett Komplett eller Netshop kommet med en like god belønning.

Har en kamerat som opplevde akkurat det samme med en nettbutikk (Husker ikke navnet 100%). Han bestilte en Linksys WRT54GL og fikk en eske med 10 stk i. Som takk for at han returnerte dem fikk han en trådløs mus (av veldig-billig-typen) og en USB minnepinne på 32 MB (På den tiden var 1GB vanlige). Han hadde på forhånd blitt lovet et fin gave som takk for at han var ærlig og følte seg vel litt snytt.

Endret av reybr
Lenke til kommentar
Og så blitt ledd ut?

Ja, og så bli ledd ut. Ikke for å nødvendigvis oppnå annet en å gjøre et poeng ut av det. Å forvente å få noe i en slik situasjon synes eg ingenting om, men når butikken er takknemlig og lover en fin "premie" så er det latterlig å sende det der.

Lenke til kommentar
Og så blitt ledd ut?

Ja, og så bli ledd ut. Ikke for å nødvendigvis oppnå annet en å gjøre et poeng ut av det. Å forvente å få noe i en slik situasjon synes eg ingenting om, men når butikken er takknemlig og lover en fin "premie" så er det latterlig å sende det der.

Enig, for dette kalles på det beste "en liten påskjønnelse"

-Øivind-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...