brk Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Dette kan da ikke være noe å lure på trådstarter. Dra tilbake med maskinene og ikke vær en tyv og kjeltring. Ærlighet lønner seg, i alle fall for samvittigheten. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Dette kan da ikke være noe å lure på trådstarter. Dra tilbake med maskinene og ikke vær en tyv og kjeltring. Ærlighet lønner seg, i alle fall for samvittigheten. Det var jo det han gjorde hehe Lenke til kommentar
brk Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 ah, lol. leste ikke hele tråden, Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 enormt til service det der Upåklagelig. ^^ Men ja, personlig synes jeg vel at det er rimelig sært at det skulle være ulovlig å beholde dem. Det er bedriftens feil og burde taes på deres kappe. Ganske urimelig å dumpe ansvaret over på kunden uansett om kunden burde ha vist bedre. Hvor dyre varer vil du ha i butikkene? Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Litt OT, men dette minner meg om den gangen jeg, som 5-6 åring, fant en liten pyntesåpe på gulvet i såpebutikken. Jeg tok den opp og gav den til han som jobbet der. Han syns jeg var sååå snill som gjorde dette, så jeg fikk såpen. Tenk, en hel såpe! Lille meg smilte resten av dagen Og her snakker folk om å beholde 3 pc'er fordi butikken har gjort en feil. Jeg fatter det bare ikke Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 enormt til service det der Upåklagelig. ^^ Men ja, personlig synes jeg vel at det er rimelig sært at det skulle være ulovlig å beholde dem. Det er bedriftens feil og burde taes på deres kappe. Ganske urimelig å dumpe ansvaret over på kunden uansett om kunden burde ha vist bedre. At andre gjør feil, gir en ikke rett til å proffitere på det. Hva om det er du som kunde som eksempelvis kom til å overføre for mye penger til en butikk ifm. betalingen av en vare? Hadde det vært like sært hvis du ønsket å få tilbake det overskytende beløpet? Må huske at dette går begge veier. Fikk akkurat tilbakebetalt 4.500kr jeg hadde betalt inn for mye i gebyr ifm. kjøp av bolig. Hadde blitt ganske hissig hvis megleren hadde avvist det med at det var meg som gjorde feil. Synes trådstarter absolutt gjorde det riktige, og kudos til elkjøp fordi de også belønnet han skikkelig for det. Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Litt OT, men dette minner meg om den gangen jeg, som 5-6 åring, fant en liten pyntesåpe på gulvet i såpebutikken. Jeg tok den opp og gav den til han som jobbet der. Han syns jeg var sååå snill som gjorde dette, så jeg fikk såpen. Tenk, en hel såpe! Lille meg smilte resten av dagen Og her snakker folk om å beholde 3 pc'er fordi butikken har gjort en feil. Jeg fatter det bare ikke er litt forskjell når han har fått pakken av en ansatt, og har den hjemme i huset. HAdde TS funnet en pakke med 4 pcer på gulvet i butikken, hadde han nok ikke tatt de ^^ Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Ja, men det var en feil som gjorde det. Jeg har ihvertfall noe som kalles samvittighet, heldigvis Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Flott at du leverte tilbake, men jeg hadde nok satt der og revurdert selv..lol Men selvom Expert hadde ringt og lurt på om du fikk 3 stk ekstra kunne du vel bare nekte? Det at de rotet vekk 3 stk, og har ingen papirer på de har de også ingen oversikt over hvem som fikk disse. Kunne lett vært internt svinn. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Og så ser de at du bærer ut en 4dobbel eske på overvåkingen. hva sier du da? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Kjekt å lese at TS leverte tilbake pcene. Stiller meg totalt enig med Jason Something. Hvordan kan dere overhode tenke tanken på å faktisk beholde dem? Hadde en situasjon hvor jeg fikk 50 kroner for mye tilbake da jeg handlet noe mat. Gikk tilbake og leverte pengene. Greit nok at jeg får 50 kroner ekstra. Men tenk på stakkaren som sitter i kassen og mangler 50 kroner på kasseopptellinga. samme gjelder vel i denne situasjonen. Er vel selgeren det går ut over, samt lagervaremedarbeideren som sikkert hadde fått trekk pga en slik feil. Nei folkens, ærligheten varer lengs. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Det er ikkje snakk om moral å levere tilbake noko sånt, det er snakk om idioti å ikkje gjere det. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Hvordan kan dere overhode tenke tanken på å faktisk beholde dem? Å tenkte tanken å beholde, og om du faktisk gjør det er helt forskjellige ting. Er ikke Minority Report dette der vi blir straffet for tankene våre. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Hva har Minority report med det utsagnet å gjøre? Du vet da like godt som meg hva jeg mener med det. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Flott at du leverte tilbake, men jeg hadde nok satt der og revurdert selv..lol Men selvom Expert hadde ringt og lurt på om du fikk 3 stk ekstra kunne du vel bare nekte? Det at de rotet vekk 3 stk, og har ingen papirer på de har de også ingen oversikt over hvem som fikk disse. Kunne lett vært internt svinn. Nåja, jeg vil tro de fort finner ut hvem som har de ekstra PC'ene, ettersom det på kvitteringen står serienummeret til esken med fire PC'er, i stedet for serienummeret til én av PC'ene Og som Jason sier, et overvåkningskamera vil vise at du fikk med deg litt mer enn forventet. Totalt sett; fellende bevis. Ellers er det bare rett og rimelig at man leverer tilbake varer om man får for mye, ihvertfall når det er sånne mengder. Men samtidig føler jeg man som kunde bør forvente en belønning. Og trådstarter ble jo belønnet for det. Jeg tror også jeg hadde gitt en ganske god belønning om noe lignende skjedde meg. Noe lignende skjedde en kollega for noen år siden. Kunden fikk en vare som var mye dyrere enn den han betalte for. Vi fant det ut dagen etter, så vi ringte kunden. Kunden fikk sin "belønning" og var så fornøyd at han kjøpte den dyrere varen allikevel Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 du kunne ha testet om de hadde merket det. Du kunne ha pakket den inn og lagt den under Juletreet og sagt at mora di som er i Thailand akkurat nå skulle få den etter jul om de surte etter den. Og om de ikke spurte, ja, da har du tjent deg 3 pcer. Sikkert sur for de som jobber på elkjøp, men det er jo de som har gjort feilen, ikke du. Det er vel ikke kanksje helt riktig for folk som er så opptatt av moral Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Sikkert sur for de som jobber på elkjøp, men det er jo de som har gjort feilen, ikke du. Det er vel ikke kanksje helt riktig for folk som er så opptatt av moral Det er ikke bare moral dette her går på. Jo flere som tenker som det du gjør, jo mere svinn får butikkene. Og hvem dekker svinnet? Jo, det er kundene. Så når alt kommer til alt, så er det både du og jeg som betaler om du gjør et eller flere sånne "stunt". Prisene er såpass presset fra før, at om en butikk gir ut 3 PC'er for mye, så må de kanskje selge 30 ekstra for å dekke opp for tapet. Da sier det seg selv at kundene blir skadelidende for uærlige sjeler. Og de som står i butikkene, altså selgere som har gjort en feil, er mennesker de også. Det er menneskelig å feile, og slike feil går hardt ut over selgerens "tall" (som selgere gjerne måles etter). Kanskje greit å se litt utenfor seg selv og sitt eget liv, og innse at verden ikke kretser rundt en selv. Men man må kanskje nå en viss alder før slikt synker inn hos enkelte. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Applaus til Elkjøp-butikken din for å komme med en såpass bra påskjønnelse. Lenke til kommentar
branick Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Jeg er interessert i å vite hvilken elkjøp butikk dette hendte deg i jeg, for en slik opprydding tyder på god service og slike butikker er verdt å besøke Ta det gjerne på PM hvis du ikke vil "offentliggjøre" navnet ;P -Øivind- Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Så du kjører gjerne fra nord til sør for å støtte denne fantastiske butikken som leverer ut flere varer enn man har betalt for? Joda, skjønner deg jo på en måte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå