niccen Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Ser etter et kompaktkamera som har brukbar bildekvalitet, HD-filmfunksjon. Har kikka på Lumix TZ7, Lumix LX3, Canon S90, Casio EX-FC100. TZ7 virker meget lovende pga videofunksjonen med HD samt 12x optisk zoom. Kvaliteten er det ingenting å si på, i denne prisklassen ihvertfall. LX3 har mer manuelle funksjoner, noe bedre bildekvalitet, RAW-søtte samt HD-filmfunksjon.. dog er sistnevnte i 24fps, jeg ser helst etter noe med 30fps (ikke et must). Trenger innspill ang LX3, er det bra til makrobruk? Og ellers? S90 virker også lovende, men er det gode muligheter for manuelle innstillinger her? Bildekvalitet? Noen? EX-FC100 fra Casio har veldig høy gadgetfaktor med mulighet for å filme i 1000fps, men videokvalitet samt bildekvalitet føler jeg er noe minus. Noen som kan komme med innspill, eller anbefalinger? Endret 14. desember 2009 av niccen Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 S90 har vel ikke HD funksjon. Ellers er det vel et av de bedre kameraene med tanke på bildekvalitet og lysstryrke. Det har også meget gode muligheter for manuellse instillinger (og er kanskje det eneste kameraet som har to vridbare hjul for å justere parametre, nesten som speilrefleks). LX3 er vel et av de beste kompaktkameraene med tanke på bildekvalitet, lysstyrke og vidvinkel. Resten vet jeg lite om (men den erfaringen jeg har med Panasonic er at de er litt trege i bruk, men det kan ha endret seg på de nyeste). Lenke til kommentar
niccen Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Takk for et fint innlegg. Ja jeg er i grunn av samme oppfattning så langt, angående de du nevner. LX3 og S90 er meget lovende på hver sin måte, men man får ikke alt man ønsker i ett kamera desverre, med mindre man tømmer lommeboka hehe. (Ihvertfall for mitt vedgående). Jeg sikler fortsatt mest på TZ7, da dette kameraet har en overraskende god kvalitet på video-opptakene. Jeg vektlegger egentlig filming like høyt som bildekvalitet, og derfor er jeg ute etter noe som kan by på mye krutt, både høyre og venstre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+149837134 Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Takk for et fint innlegg. Ja jeg er i grunn av samme oppfattning så langt, angående de du nevner. LX3 og S90 er meget lovende på hver sin måte, men man får ikke alt man ønsker i ett kamera desverre, med mindre man tømmer lommeboka hehe. (Ihvertfall for mitt vedgående). Jeg sikler fortsatt mest på TZ7, da dette kameraet har en overraskende god kvalitet på video-opptakene. Jeg vektlegger egentlig filming like høyt som bildekvalitet, og derfor er jeg ute etter noe som kan by på mye krutt, både høyre og venstre. Jeg har nylig anskaffet S90, og så langt er jeg veldig fornøyd med det. Jeg bruker det som supplement til mitt dSLR. Her er det mange manuelle innstillinger, så på det området burde du kunne bli fornøyd. Bra bildekvalitet, selv om støyfjerningen tar vel hardt i noen ganger. Men med tanke på at det er et kompaktkamera er det utrolig hvor gode bilder det gir. Men ikke opptak av video i HD-kvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå