Gå til innhold

TV-tunere som støttes av Windows 7

Khaffner

Anbefalte innlegg

I stua kjører jeg nå Windows 7 i håp om å endelig få en fullstendig stuepc med Windows Media Center. Det er et par biter igjen i puslespillet, og det ene skal jeg ta for meg i denne tråden. Nemlig TV-løsningen.

Vi ønsker å få inn digitalt bakkenett og tyske reklamefinansierte kanaler(RTL, ZDF, Kabel1 osv) over satelitt. Per idag har vi denne til DVB-T, noe som fungerte greit under WinXP. Til DVB-S har vi denne.

DVB-T tuneren klarer verken å finne kanaler i Windows Media Center eller programvaren som fulgte med. Drivere er installert.

DVB-S tuneren fungerte knall i WinXP og Ubuntu, men jeg fikk ikke installere driveren i Windows 7 engang, installasjonsveivisern fant visstnok ikke maskinvaren.

Jeg har lite tid til knoting for tiden, så det jeg ønsker er følgende:

Et TV-kort til hvert signal eller aller helst ett som både tar DVB-S og DVB-T. Maskinvarens grensesnitt kan være PCI, PCI-Express x1 eller USB. Det viktigste er at kortet GARANTERT fungerer i Windows Media Center i Windows 7(32/64 bit) inkl PVR-funksjon, TV-guide og alt det andre. Jeg betaler gjerne litt mer for at ting garantert funker.

Forslag?

edit: småfeil i teksten

Endret av khaffner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et WinTV-HVR 4000 fra Hauppauge og det fungerer helt perfekt i Windows 7. Windows 7 installerte selv drivere slik at jeg slapp å gjøre noe som helst. Det fungerer på kabel og parabol, samt analog TV. DVB-T har jeg ikke prøvd ennå fordi jeg mangler antenne, men skal teste det i løpet av jula. WinTV-HVR 4000 er et såkalt hybridkort som skal fungere med alle signaler inkl. DVB-T. Jeg bruker mediasenter som fulgte med Windows 7 og det fungerer helt utmerket, kan også ta opp inkl. tidsinnstilling for opptak.

I XP fungerte DVB-T , men uten at jeg fikk lyd. Dette hadde visstnok bare med ikke fungerende drivere i XP å gjøre.

Link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=35354...BE-D2583A1CB52E

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Kortet virker lovende, men etter hva jeg har lest støtter ikke Windows Media Center DVB-S. Eller er dette feil? Kan du se og ta opp DVB-S kanaler i Windows Media Center?

Du må ha en leser for kodekort fra den leverandøren du har. Offisielt så finnes ikke dette, men det er mulig. De frie kanalene kan likevel tas inn uten kort. Alt man kan se på kan også tas opp. Kortet støtter også HD i DVB-S2. Media Center i Windows 7 støtter DVB-S.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Har du funnet ut noe?

Har kjøpt antenne, men har ikke koblet opp ennå. Veldig travel romjul med mye forskjellige oppgaver hele tiden. Kommer tilbake når jeg finner ut noe.

Edit:

Har koblet opp antenne inne, men det er for dårlige mottakerforhold så den tar ikke inn noe. Har tilgang til utvendig antenne som jeg vet har godt mottak, men må strekke ca. 30 meter kabel før jeg kan benytte denne. Dette kan nok ta noe tid da jeg ikke kommer til å gjøre noe med det før vinteren er passert.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...