Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har lest masse om G3, og at alle sier det er et veldig bra kamera. Men i testen her på akam, skriver han at autofokusen er skikkelig dårlig. Nå er jo autofokus viktig på et kamera, så jeg lurer på om andre har erfaring med dette kameraet, og har lagt merke til problemer med fokus?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står ikke "skikkelig dårlig" men "middelmådig" i testens konklusjon.

En kameratester SKAL rette et kritisk blikk på det kamera han tester, har han testet et kompaktkamera med en god autofokus tidligere, så vil et annet kamera kunne bli "middelmådig".

Lenke til kommentar
Nå er jo autofokus viktig på et kamera, så jeg lurer på om andre har erfaring med dette kameraet, og har lagt merke til problemer med fokus?

Hej. Jeg har nu haft et Canon G3 i en måneds tid, og har ikke væsentlig at klage over hvad autofokusen angår. Det afhænger meget af, hvilke kamera, du er vant til. Jeg har opgraderet fra en gammel Ixus, og synes derfor, at autofokusen er hurtig nok under almindelige lysforhod sammenlignet med min gamle Ixus. Under dårlige lysforhold går det lidt mer trægt, men ikke nok til, at jeg opfatter det som et problem.

Og når man læser tests af et kamera, skal man tænke på, at det som regel er proffe folk, som er vant til digitale spejlreflekskameraer, der skriver testene. Og når vi snakker digitalspejlrefleks er hastigheden på autofokusen jo en helt anden....

Håber det hjælper lidt... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...