Gå til innhold

Forskjellen på Athlon Xp og T-bird??

Anbefalte innlegg

har tenkt å kjøpe meg ny prosessor og nytt hovedkort, men er i tvil om jeg skal kjøpe t-bird 1.4 eller Athlon Xp 1600 (kjører også på 1.4 ghz). hva er forskjellen(e) på disse og hvilken er best? Jeg skal bruke den til tv-titting (tv-tuner på skjermkortet), spill, dvd, dvd-ripping, bildebehandling, videohenalding +++

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og ikke minst...litt kaldere :grin:

Men de gjør vel nytta begge to vil jeg påstå...akkurat fått meg en xp1600 , hadde en t-bird 1.33,xp1600 har litt lavere core volt..dvs litt "kaldere"

Er ikke akkurat så himla forskjell nei :wink:

Men enig med mannen over meg...gå for en xp

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-27 01:43, NorLord skrev:

Og ikke minst...litt kaldere
:grin:
Men de gjør vel nytta begge to vil jeg påstå...akkurat fått meg en xp1600 , hadde en t-bird 1.33,xp1600 har litt lavere core volt..dvs litt "kaldere"

Er ikke akkurat så himla forskjell nei :wink:

Men enig med mannen over meg...gå for en xp

Jeg hadde også en 1.33, men har nettop kjøpt XP1700+.

:smile: Jeg klarte å knuse den. :sad:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-27 01:54, ilpostino skrev:

hørt at det er litt vannskelig å sette i slot A-prosessorer...lett å ødelege dem. noen forslag til gode/alrighte vifter...har allerede 3 kabinettvivter i maskinen...pluss den som sitter i 'trafoen'....

Du mener vel socketA... :wink:

Jeg klart jo å knuse min. Men da var jeg nok litt ivrig. Det skal ikke mye til, men litt....

Jeg har en ThermalTake Volcano7 CPU kjøler. Den har kobberinnlegg, og vifte som justerer seg ettersom hvor varmt det er i kabinettet! :smile:

Kjøp litt artic silver (har sett at Artic Silver3 er kommet nå), les om istallasjon på amd's hjemmeside og bruk av AS på deres side.

Stikkord under installsjoen er å sette på CPU ribbe før du setter inn hovedkortet. Da har du god bevegelsesmulighet....

Lykke til! :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-27 02:06, ilpostino skrev:

cpu-ribbe.....vil det si selve prosessoren...har pIII nå...og ikke så godt kjent med amd-prosessorer....

CPU- ribbe er enkelt sagt den store metallklumpen man setter på prosessoren (CPU=prosessor, ribbe fordi den er en ribbe :smile: )

Man må ha ribbe som er godkjent for den størrelsen du kjøper av prosessoren (den jeg nevnte er godkjent for opptill XP1900+ (forløpig). Uten er CPU-ribbe, går det ca 5 sekunder før prosessoren er svidd, brent og ubrukelig!!

Høres ikke det skummelt ut? Ikke bekymre deg, bare les instruksjoner før installasjonen! :wink:

[ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-01-27 02:12 ]

Lenke til kommentar

Kjøp AthlonXP. Jeg mener i hvert fall at det ER verdt pengene. Jeg hadde definitivt kjøpt XP og ikke den eldre TBird'en hvis jeg skulle kjøpt i dag! AthlonXP cpu'ene produserer 25% mindre varme enn TBird'ene.. hvis man sammenlikner to slike CPU'er på samme klokkefrekvens :smile: Med andre ord lavere temp, eller slipper å kjøpe den litt dyrere kjølinga, eller litt høyere OC. Det mener nå jeg i så fall.

Lenke til kommentar

Det følger ikke med en slik til prosessoren. (hvertfall hvis du ikke har bedt leverandøren sette opp maskinen for deg)

Prosessoren kommer bare innpakket i en liten eske!

Det holder med en standard vite. Men det er da mulig at den bråker endel mer, og kjøler dårligere. Men du trenger ikke noe dyr greie. Tror en standard ribbe koster rundt 100 kroner!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...