TeisL Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Hei, Jeg har buildet spillet mitt i relese build. Spillet fungerer som stand-alone på pcen hvor jeg har Visual Studio (utviklermaskinen). Når jeg tar mappen med relesen, alle .dll filene, musikken og bildefilene over til en pc som aldri har hatt noen C++ IDE installert, så får jeg fortsatt startet menyen på spillet, men jeg får ikke startet "New Game". Noen som har erfaring med hvordan man kan finne ut hva som egentlig mangler på maskinen uten C++ installert i det hele tatt?? Lenke til kommentar
Hans_Henrik Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Dependency Walker noe burde bli rødt Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Du må ha Visual C++ Redistributable installert. Hvis ikke du skrur på static linking av standardbiblioteket, men det er så vanskelig å vise folk hvordan en gjør, så bare last ned Visual C++ 2008 Redistributable. Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Du må ha Visual C++ Redistributable installert. Hvis ikke du skrur på static linking av standardbiblioteket, men det er så vanskelig å vise folk hvordan en gjør, så bare last ned Visual C++ 2008 Redistributable. Nå fant jeg ut at jeg hadde en Win7 iso fil liggende og kastet opp den viruelt på pcen. Uten å installere noe, så prøvde jeg å kjøre spillet. Dette fungerte (litt overrasket nå egentlig...). Den virtuelle maskinen er vel helt avskilt og bruker ikke noe av det som er installert på den pcen som jeg kjører den virtuelle maskinen på? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Nei, men det kan kanskje være fordi dette følger med Winodws 7. Endret 14. desember 2009 av GeirGrusom Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 Hei, Jeg har et problem nå med at når jeg builder til release, så kjører det fint hvis jeg kjører det fra Visual Studio, men hvis jeg tar det ut og kjører det som stand-alone, så får jeg alltid opp menyen, men om jeg får startet New Game, er en helt annen sak. Noen ganger fungerer det fint og noen ganger ikke. Etter hva jeg har skjønt, så kan det da tyde på at jeg har glemt å initialisere noen variable. Spørsmålet mitt er om det finnes noen raske måter å se om det er noen uinitialiserte variable. Eller er raskeste måte å sette breakpoint der den går inn i NewGame og se om det er noen uinitialiserte der osv... Lenke til kommentar
[kami] Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 hvilken compiler bruker du? De fleste compilere kan du sette til å gi deg warning om du har uinitialiserte variabler, men her er det jo begrensinger på at den kun klarer det på lokale variabler. Jeg anbefaler å kompilere med "treat warnings as errors". mer her http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ax...28VS.80%29.aspx Det finnes komersielle løsninger her også som tar alt, men det koster $$. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Kan være en stack overflow feil, men det er mer eller mindre bare gjetning. Uinitialiserte variabler får du warning på, så sjekk dette i Error List (Tror dette vinduet er skrudd av som standard av en eller annen grunn, finn det frem i View->Error List.) Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Kan være en stack overflow feil, men det er mer eller mindre bare gjetning. Uinitialiserte variabler får du warning på, så sjekk dette i Error List (Tror dette vinduet er skrudd av som standard av en eller annen grunn, finn det frem i View->Error List.) Okei, det skal komme warnings når det er uinitialiserte variable ja, da har vi ikke det, for det er 0 error og 0 warnings. Har noen tips da til hvordan man finner ut av om det er stack overflow feil? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Det beste forslaget jeg har er å kjøre en hau med debug-output og se hvor det stopper opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå