Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Ny PC, Vifter går (tom på GPU) men intet bilde på skjerm

Anbefalte innlegg

Ok, her er casen, kjøpte meg nettopp ny pc, og har koblet alt tilsynelatende riktig, men får ikke bilde på monitoren. speakeren piper ikke, og først trodde jeg at det var pga at skjermkortet (GPU) ikke fikk strøm, men det må den jo nesten gjøre siden vifta på GPU går og det ikke er en egen kabel til vifta som er koblet til HK.

dette er specsene

GPU : Sapphire Radeon HD 5770 1GB GDDR5

CPU : Intel Core? i7 Quad Processor i7-920

HK : ASUS Rampage II GENE, X58

PSU : Chieftec Super Series 750W PSU

RAM : Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB

kanskje litt unødvendig, men allikevell Kabinett : Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort

det verste er at jeg har bygget egen PC utallige ganger før, men denne gangen har jeg ingen ide hva som skjer. er lenge siden sist jeg bygget selv, med tanke på at det siste jeg bygget var før PCI-E tiden, men alikevel. Vel, håper noen har en ide om hva som skjer eller kan være galt.

prøvde å se i noen av de andre problemene som kunne ligne, men ingen så ut til å ha det samme problemet som meg, å de som lignet litt, hjalp ikke så mye på mitt problem.

det jeg hadde tenkt å gjøre nå var å ta ut mitt GPU kort, sette det i kompisen sin boks, og prøve hans GPU på min.

Mvh. Ferret =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har satt inn 6-pins PCIe strøm kabelen?

post-179662-1260870579_thumb.jpg

Blir ikke mye futt i det skjermkortet uten den.

Og mener å tro at minne brikkene må stå i de hvite slotene hvis du har 3 stk.

Og just in case, 8-pins ATX 12V pluggen satt inn?

joda, hadde gjort alt dette, testet skjermkortet hos kompisen sin PC, da funket det, prøvde hans i mitt eget, var like dårlig. bestemte oss for å call it quits inatt.

kom tilbake idag, samme problemene, men så resetted jeg bios/cmon med clear knappen. tok ut 2 Minne brikker, og testet. plutselig kommer det skjermbildet. så problemet må nok ha vært at std cmos/bios oppsettet ikke var helt bra. har aldri før måttet resette cmon/bios for å få maskinene opp å gå, men kan jo hende det er det ny shit å gjøre?? hva vet jeg.. :p

uansett, takk for svarene å uansett om dem ikke hjalp, så er det bedre enn ingenting ;D alt jeg trenger nå er 64bit w7 :\

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...