Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Trådløst nett og Windows 7

Anbefalte innlegg

Problemet gjelder nett sikret med WPA-Personal og TKIP og muligens andre, dog fungerer nett uten sikkerhet aktivert.

Problemet er at maskinen kobler seg til og validerer med tanke på TKIP nøkkel osv. men DHCP server returnerer ikke IP-adresse.

Får ting til å fungere delevis ved å ta bort haken for IPv6 og konfigurere kortet for fast IP adresse. DNS ser dog ikke ut til å fungere optimalt da nangitte servere på andre subnet ikke er tilgjengelige men oppkobling med remote desktop vha ip adressse fungerer.

Problemet gjelder Win 7 Pro /Ultimate 64/32 bit. Intel PRO/Wireless 3945ABG, med ny Intel driver eller default Win7 driver. Trådløse accesspunkt er svjv Cisco.

For ca 3 uker siden fungerte alt dette uten et eneste problem. Det eneste som er sikkert er at Win XP ikke har de samme problemene.

Siden forrige problemfrie oppkobling er det installert en sikkerhetsoppdatering for Win7 så det kan være en del av årsaken, men jeg forsøkte å avinstallere denne uten at det hjalp.

Det kan se ut til at mange andre har samme problem ute på nettet men jeg er utrolig lei av dårlige forslag som ikke kan hjelpe noen.

Noen somvet noe om dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det handler om dårlig kompabilitet mellom aksesspunkt (routere) og Intel WLAN svjv.

Prøv å sett strømsparing for WLAN-kortet til CAM slik at strømsparing ikke klabber det til.

Videre kan det lønne seg å prøve siste driver og en gammel driver siden de siste kan ha fikset dette og de gamle kan også fungere... Sjekk også at du har siste firmware i aksesspunkt/router.

Det er vel noen routere som har fungert med enkelte krypteringer og ikke andre. Kan være en ide å prøve f.eks WPA2.

Lenke til kommentar
Det handler om dårlig kompabilitet mellom aksesspunkt (routere) og Intel WLAN svjv.

Prøv å sett strømsparing for WLAN-kortet til CAM slik at strømsparing ikke klabber det til.

Videre kan det lønne seg å prøve siste driver og en gammel driver siden de siste kan ha fikset dette og de gamle kan også fungere... Sjekk også at du har siste firmware i aksesspunkt/router.

Det er vel noen routere som har fungert med enkelte krypteringer og ikke andre. Kan være en ide å prøve f.eks WPA2.

Dette er neppe hardware relatert. Fungerte under win7 for 3 uker siden, sist jeg var koblet opp, både på min og en Win7 x86. I dag fungerte ingen av dem. For ikke å nevne at 90% av alle maskiner på dette nettet bruker samme Intel wirless kort da svært mange er Dell maskiner fra samme generasjon med Win XP for det meste og med min maskin har det fungert helt uten problmer med XP i nesten to år, før det stoppet opp i dag, og da har det fungert i Win7 et par ganger også.

Access punktene har jeg ikke tilgang til og det er neppe aktuellet å endre kryptering med det første. Dette er Cisco access punkt koblet sammen gjennom en hel fabrikk, der de bruker virtuelle nett slik at jeg til enhver tid ser 3 SSIDer hvorav en fungerer (den uten sikekrhet). Delevis heavy duty varianter ute i fabrikkområde. Alt dette fungerer, om ikke prikkfritt, så helt greit i 3 år og fungerer på alt av XP og vista ++, men ikke Win 7.

Jeg har forsøkt både ny og gammel driver.

Summa sumarum er det vanskelig å se hvordan dette skal kunne besvares med "gamle" problmstillinger/løsninger. De jeg ikke alt har sjekket er og har aldri vært en issue på kombinasjonen av hardware og software i bruk her.

Endret av Babelfisken
Lenke til kommentar

Når jeg skrev kompabilitet, så tenkte jeg på firmware og protokoller (men kunne selvsagt tolkes som hw)

Du er hvertfall langt fra den eneste som har hatt trøbbel med Win7 og nettverkskrasj.

Det er til og med mange som har LAN på PC som stopper opp pga Win7 & Driver.

Som nevnt er dette ofte pga strømsparing som ikke er likedan implementert i aksesspunkt, router og nettverkskort.

Jeg har sett et tips om å disable 11a i PC for å hindre at PC søker hvis du ikke har 5GHz i aksesspunkt, men det er jo en rar fiks i såfall. Har også sett endel som får 11g til å fungere fint, mens 11n krasjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...