Gå til innhold

YLOD.. PS3 døde ista..


Dodgethis-

Anbefalte innlegg

, siden man har mye drit på harddisken (kommer nok aldri til å spille demon's souls på nytt om jeg må starte fra skratch =/). Hadde også en 320gig harddisk i den, så det ville jo være 900kr tapt.

 

Hvis det var YLOD, så var nok hardisken screwed uansett.. Og da får du jo tilbake pengene for hardisken, hvis du sa ifra at den sto i...

Får nok tilbake harddisken. Det er som regel på hovedkortet problemet til YLOD ligger. Får man tilbake en 60GB er det sikkert den samme, bare byttet hovedkortet elns.

Endret av -GrAvYy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Leverte min inn på GAME i trondheim for 2 måneder siden, begynner bli litt lei av å vente...

 

Noen som vet hvor lang tid det må gå før man kan hevde "urimelig lang tid" og heve kjøpet, de sa det kom til å ta ca en måned når jeg leverte den inn.

 

2 uker siden de sa den var i posten, er her om 3 dager... Når jeg leverte den inn 20 oktober kunne jeg ikke se for meg det var noe problem å få den tilbake før jul liksom

 

 

Hum, jeg leverte min inn på GAME i trondheim den 26.10, og de hadde ikke fått den inn på tirsdagen denne uka, så jeg måtte dra hjem uten den (kjipt jul). De sa forrige fredag at de var helt sikker på at den ville være inne på lørdag og SENEST på mandag, men hadde som sagt ikke på tirsdagen. Jeg er så sinnsykt forbanna på dem (GAME eller nordic, lurer litt på nå hvem det er som er treg). Håper jeg får noe for å måtte ha ventet i to måneder, og om jeg ikke gjør det kommer jeg faen meg til å lage et oppstyr.

 

Synes å ha hørt at man kan forlange en ny en om det går over to måneder? Litt kjipt da, siden det ikke er like lett å gå over til en ny ps3 som det var som å bytte ps2, siden man har mye drit på harddisken (kommer nok aldri til å spille demon's souls på nytt om jeg må starte fra skratch =/). Hadde også en 320gig harddisk i den, så det ville jo være 900kr tapt.

 

 

Hehe de snakka om at det var en stakkar til som også venta på ps3n sin i samme sending ja, regner med det er deg da :p

Litt irritert jeg også nå ja må jeg bare innrømme, over 2 måneder er rett og slett for lenge...

 

Litt hijack av tråd her... Jeg var nå innom GAME i dag for å sjekke om det var noe nytt, da fikk jeg høre at det er så mye rot at de ikke kan gi noe konkret svar i heletatt mer, slo meg som veldig useriøst...

 

Er det noen som vet hvordan man går frem for å heve kjøpet? evt hvor lang tid man må vente før dette kan gjøres? Over 2 måneder nå og virker ikke som de har aning på hvor PS3n min er engang

Endret av Dimas
Lenke til kommentar

Har ikke noe å si om med garanti nei... I Norge er det som oftest ikke vits i å tenke på hva man har av garanti på produkter som dette da det er 5 års reklamasjonsrett som går ut på at du får reperasjon/ nytt produkt hvis det blir ødelagt innen 5 år. Men er så greit smart og tenke på garantier som dekker mer enn reklamasjonen, som f.eks tyveri, uhell osv...

 

Kort sagt, du har "garanti" på ps3en din i 5 år så lenge det ikke er fysiske skader eller skader som er påført av deg :) God jul!

Lenke til kommentar

Om PS3'en ikke er i butikken når jeg kommer tilbake etter nyttår kommer jeg til å bli ganske sur, siden jeg ble lovet at denne skulle være inne før 15 desember. Kommer til å forlange en ny en, med oppreising for tort og svie (2-3 spill). Er ganske sikker på at jeg har lest at man kan f en ny en om reprasjonen tar over 2 måneder. Og om ps3'en min faktisk er i butikken kommer jeg til å forlange noe gogjørelse, siden at denne siste månedens forsinkelse er GAME sin skyld, og ikke Nordisk film (de sa den 10 at GAME hadde fått den inn på kontoret sitt i Oslo).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har du fått tilbake PS3'en nå Dimas?

Kommer til å bli mer sur enn jeg har vært på veldig lenge om ps3'en ikke ligger i butikken når jeg kommer tilbake til Trondheim den 8., kommer til å forlange en ny på flekken, og kommer til å krangle til jeg blir kastet ut eller de må stenge for dagen...

 

 

Niks... :(

Lenke til kommentar

Dette er f*** meg dårlig av GAME. De kan ikke lengre legge skylla på Nordisk Film, siden de informerte at de hadde fått inn ps3'ene på kontoret sitt i Oslo rundt om den 10. (hvis de ikke driver med løgn da). Vet ikke helt hva som skal til for at jeg skal fortsette å være kunde på den butikken, for dette er skuffende! Dårlig omtale kommer vel også til å bli spredd... Har venner som er faste brukere av GAME, og de var mildt sakt sjokket over dette.

Lenke til kommentar

Da var PS3n i hus igjen :) Nå også i ny slim utgave! ( etter eget valg)

 

Joda, dette tok useriøst lang tid, men alt i alt så er jeg nå fornøyd, selger på GAME har hele tiden oppført seg veldig bra, jeg var forberedt på krangling når jeg stakk innom der for å si at jeg ønsket å heve kjøpet, men han la seg langflat og sa bare "Det skjønner jeg veldig godt"

Og jeg tror nok at om bare jeg hadde fått ut fingern tidligere og prøvd å heve kjøpet med en gang fristen begynte gå ut så hadde nok det gått fint også...

 

Jeg kommer nok til å være kunde der fremover da jeg liker betjeningen, men mulig jeg tenker meg om en gang eller to før jeg kjøper noe til 2k+ ;)

Endret av Dimas
Lenke til kommentar
Hvor lenge må man vente før man kan heve kjøpet? Fikk du igjen det du betalte eller det den var verdt?

 

Hei, kjøpsloven er litt uklar på dette punktet da det brukes ord som "urimelig lang tid", no som selvfølgelig er litt åpent for tolkning begge veier...

 

Jeg leverte inn PS3n rundt 20 oktober, fikk heva kjøpet den 4 januar... Men som sagt tror jeg at det hadde gått fint om jeg bare hadde sagt dette tidligere også, men det var jo jul osv :p

 

Fikk tilbake det jeg betalte.

 

Litt spent på å høre hvordan det gikk med Martin jeg :p

Lenke til kommentar

PS3'en var hos GAME når jeg kom ned dit på lørdagen =)

320gigen min fulgte ikke med, men de på GAME hadde alt sendt mail til sony for å få den tilbake.

Er dog litt redd for at det ennå er noe rart med ps3en (ser ut som jeg fikk en helt ny en, så får vel si med denne også). Når jeg tar å setter automatiske instillinger for oppløsning på bildet skjer det ofte at ps3en ikke virker når jeg skal inn i et spill. Kommer mange farger på skjermen (litt likt hvordan det så ut når jeg fikk YLOD), og det tar LANG til å få slått av ps3en med å holde inne restartknappen.

Har ingen problemer når jeg setter oppløsningen manuelt til 720, men må vel laste ned et 1080 spill for å se om det også virker.

 

Kudos til GAME, de fant ikke telefonnumberet mitt, så de sendte meg faktisk melding på dette forumet og så at ps3'en nå var inne.

Lenke til kommentar
Siden jeg allerede har stor nok disk plass, ville jo ikke jeg krevd 250gb :p men de tre lappene syns jeg du har krav på, 60gb kostet jo tross alt rundt 6000,-

 

Kostet er ordet, og det begynner jo å bli en stund siden, ... teknologi har det jo med å falle i pris. Snodig tankegang.

Lenke til kommentar
PS3'en var hos GAME når jeg kom ned dit på lørdagen =)

[snip]

Når jeg tar å setter automatiske instillinger for oppløsning på bildet skjer det ofte at ps3en ikke virker når jeg skal inn i et spill. Kommer mange farger på skjermen (litt likt hvordan det så ut når jeg fikk YLOD), og det tar LANG til å få slått av ps3en med å holde inne restartknappen.

 

Så bra :) Men det der hørtes ikke helt friskt ut... Håper det ordner seg...

 

Kostet er ordet, og det begynner jo å bli en stund siden, ... teknologi har det jo med å falle i pris. Snodig tankegang.

 

Mjoda, men såvidt jeg har forstått sier vel kjøpsloven at det er prisen man betalte, altså som står på kvitteringa, som gjelder når man hever kjøpet.

Uten at jeg skal påstå noe helt bastant forsåvidt, klødde meg grå når jeg prøvde finne ut av dette, jeg fikk iallefall det som sto på kvitteringa :)

Endret av Dimas
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har fått beskjed av butikken at jeg bare kan komme å hente en ny ps3 nå. Dette blir jo da en ps3 slim sannsynligvis og jeg hadde en 60GB, hvor mye kan jeg da kreve som mellomlegg?

Hvis de vil gi meg den slimen med 250 hardisk og masse ferdig nedlastet spill, kan jeg da si at jeg heller vi ha penger siden jeg ikke har noe bruk for den større hardisken og de ekstra spillene?

 

og hvis de ikke vil gi med mellomlegg kan jeg da heve kjøpet?

Lenke til kommentar
Har fått beskjed av butikken at jeg bare kan komme å hente en ny ps3 nå. Dette blir jo da en ps3 slim sannsynligvis og jeg hadde en 60GB, hvor mye kan jeg da kreve som mellomlegg?

Hvis de vil gi meg den slimen med 250 hardisk og masse ferdig nedlastet spill, kan jeg da si at jeg heller vi ha penger siden jeg ikke har noe bruk for den større hardisken og de ekstra spillene?

 

og hvis de ikke vil gi med mellomlegg kan jeg da heve kjøpet?

 

Loven er slik at så lenge selger ikke kan gi deg tilsvarende eller et bedre produkt, så har du rett til å heve kjøpet. Selger vil nok hevde at du får et bedre produkt med større disk, men her er det bare å kontre med det Sony har fjernet på de nye PS3'ene overfor 60GB utgaven.

Lenke til kommentar

Jeg fikk min PS3 igår, en 250gg.. Tok en måned og 7 dager.. Syns egentlig ikke det var så ille... Men det kunne tatt så mye kortere tid! Elprice var sykt treige på å "gjøre opp" i denne saken! Service kompaniet som jeg leverte til var veldig raske! PS3'n var ferdig "feilsøkt" etter 10 dager, Da kunne jeg egentlig fått ny med engang! Men Elprice dro det ut så sykt!

Og det å få kompensasjon er ikke bare bare ass.. eneste jeg fikk var at de gikk opp fra 120gg til 250gg.. Jeg kunne nok stått hardere på krava, men orka ikke ass.

Og fy søren så støgg slim'en er! Hvis jeg skl være helt overfladisk :p! Hehe! Men men, fornøyd med å ha PS tebake!

 

Så Service kompaniet som elprice bruker anbefales! Mens Elprice kundeservice kan gå å legge seg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...