Gå til innhold

overføre video fra kamera til CD som kan spilles i dvd spiller


Anbefalte innlegg

jeg har vidoer på kamera som er filmet som jeg skulle overført til pcen. dette har gått greit, siden når jeg har satt i ledningen har widows sitt program åpnet seg automatisk. men hvordan få brent ut slik at de kan vises i en dvd spiller???? er dette enkelt eller såpass avansert at det ikke er vits å styre med det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må først få overført videofilene fra kameraet ditt til PC-en. Til dette kan du bruke Windows Utforsker eller eventuelt et dertil egnet program som fulgte med kameraet.

 

Deretter må du sjekke hva slags format det er på videofilene og om DVD-spilleren takler dette formatet.

 

* Hvis kameraet ditt gir videofiler som DVD-spilleren din takler, kan du jo bare brenne filene til en data-DVD.

* Hvis kameraet ditt gir DVD-videofiler (se sitat under), kan du bare brenne dem rett til en DVD-video.

* Hvis kameraet ditt gir videofiler som DVD-spilleren din IKKE takler, må videofilene konverteres til DVD-videofiler (som brennes til DVD-video) eller til videofiler som støttes av DVD-spilleren (som brennes til data-DVD). Sjekk om det følger passende konverteringsprogramvare med kameraet ditt.

 

Jeg siterer meg selv fra en annen tråd som kan være nyttig:

Hvis du har filer på
format, dvs. mappene AUDIO_TS og VIDEO_TS der den siste blant annet inneholder VOB-filer, er
gratis, på norsk og veldig egnet til all slags brenning (også til/fra image-filer). Hvis videofilene dine er i et annet format, må de konverteres først før du brenner en DVD-video (som ikke bør forveksles med å brenne videofiler til en data-DVD, som InfraRecorder også egner seg utmerket til).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...