LordSvae Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Hei. Holder på å lære meg litt batch scripting for moro skyld og kanskje til bruk i jobben senere. Akkurat nå jobber jeg med å skrive et script slik at jeg kan benytte meg av NET SEND i Windows XP Pro. Kommandoen: net send klient1 dette er en test - skriver ut akkurat det jeg vil: dette er en test. Min kode: @ECHO OFF CLS :LOOP ECHO Type in Q to quit. SET Computer= SET /P Computer=Type the computer name and press Enter: IF NOT '%Computer%'=='' SET Computer=%Computer:~0,10% IF /I '%Computer%'=='Q' GOTO END SET Message= SET /P Message=Type the message and press Enter: IF NOT '%Message%'=='' SET Message=%Message:~0,100% NET SEND "%Computer%" "%Message%" GOTO AGAIN :AGAIN PAUSE CLS GOTO LOOP :END Dette fungerer ikke her. Det fungerer, men altså ikke hvis min streng har flere ord. Skriver jeg meldingen med ett ord, uanz størrelse, så fungerer det. Så fort jeg legger et mellomrom inni der, så feiler den. Hvorfor? og finnes det en enkel løsning? Mvh LordSvae Lenke til kommentar
LordSvae Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Ok fant løsningen på mitt eget problem. @ECHO OFF CLS :LOOP ECHO Type in Q to quit. SET /P Computer=Type the computer name and press Enter: IF NOT '%Computer%'=='' SET Computer=%Computer:~0,10% IF /I '%Computer%'=='Q' GOTO END SET /P Message=Type the message and press Enter: NET SEND "%Computer%" "%Message%" GOTO AGAIN :AGAIN PAUSE CLS GOTO LOOP :END Hvorfor strippe message delen. Det er jo unødvendig så jeg fjernet det og det fungerte utmerket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå