Gå til innhold

Trenger en liste over telefoner med kapasisititsistiv skjerm!

Anbefalte innlegg

Tenker på ny telefon og har bestemt meg for at multi touch er bra. Har hatt ipod touch og det er den råeste touch skjermen jeg har prøvd. Så vil gjerne ha en telefon med tilsvarende skjerm da.

Tenker da såklart på iphone, den kan jo jailbreakes og dermed har du nesten uendelige muligheter. Eneste som er minus er vel oppløsningen på skjermen. Syntes ikke at ipoden min var dårlig, men ser jo at det hotte nå er 800x480 på samme skjermstørrelse.

Trenger hjelp!

Dette blir en ren leketelefon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jiha, dette er jo kjekt å vite. Men jeg har muligens en 3GS 32GB for hånd til 4000,-

Telefon for meg er bare et rent leketøy som man har med seg overalt, derfor så står iPhone veldig sterkt hos meg iaffal. Med mindre noen her har andre meninger så blir det kanskje iPhone.

Når den er jailbreaket så er det vel ingen telefoner som kan måle seg ang. programmer og spill og allslags dritt?

Håper noen her vet litt om dette :)

Lenke til kommentar

Hehe. Jeg lærte iaffal at det er delte meninger om iPhone for å si det sånn :p

Jeg ser jo at det kan være risiko med jailbreaking, men dette har jeg gjort flere ganger før så den delen er jo grei. Men når det kommer til all slags mulige programmer og spill og generelt unødvendige programmer så er det vel iPhone som vinner?

Jeg liker iaffal veldig godt systemet da jeg har hatt iPod Touch før. Så er dette en telefon som kan anbefales eller er den noe dritt? Personlige meninger kan dere la være ellers blir det sånn som tråden det ble linket til. Kom heller med noe objektive fakta.

Lenke til kommentar
Har ikke Hero også multi touch???

Jo, den har multitouch.

Delvis. Android 1.5, som Hero kjører for tiden støtter ikke multitouch, men HTC har lagt til multitouch i sine programmer. Det er derfor f. eks. nettleseren og bildeviseren støtter multitouch, men ikke google maps.

og btw; morsom tittel :fun:

Endret av khaffner
Lenke til kommentar

Ikke glem Meizu M8 SE :D

Snerten liten (latterlig undervudert) telefon med 3.4" glimrende capasativ skjerm med multitouch og 720 x 480 oppløsning, til bare 2000 kroner ferdig importert fra ebay. (Bare be selgeren sende som gave og deklarert til 20$) ;)

Fikk min for et par dager siden og har falt pladask for alt den kan gjøre til den prisen. Kan nevne litt pluss og minus:

Pluss:

-Som nevnt super skjerm

-700MHz cpu som slår det meste (med unntak av HD2 da)

-8GB minne. fås også med 16GB mot et lite tillegg

-HELT- ÅPENT UI!! <-det beste med telefonen i mine øyne!

-Fantastisk lyd! Du kommer til å få sjokk over hvor god lyd det er; både på stereohøyttalerene og ut av jackpluggen.

-Meizume.com Et supert forum hvor du kan få all den hjelpen du trenger med tips og triks. Du kan også laste ned en haug med apps, spill, temaer osv der.

-Meget god byggekvalitet, med glass skjerm og alluminiums ramme rundt. Har klart å miste den i bakken alt uten at den fikk en skramme.

-Kameraet er en av de absolutt beste 3mpx'ene jeg har vært borti, dog uten flash eller så mange instillinger, til gjengjeld er det faktisk ansiktsgjenkjenning og punk fokus. (Bare trykk på skjermen hvor du vil at den skal fokusere!)

Cons:

-Ikke 3G på denne modellen desverre, kommer en 3G verson i Mars.

-Ikke GPS

-Ikke Norsk meny for de som mener dette er viktig. Heldigvis er det lett å få Norsk qwerty med dedikerte æøå knapper :)

Kan ABSOLUTT anbefale den til alle som ikke vil bruke 5000 kroner på en telefon. På -mange- ting gjør den jobben like godt og bedre som andre langt dyrere telefoner! :)

Edit: Må bare nevne at Meizu jobber med å få dualboot på den hvor man kan velge om man vil kjøre Android eller Meizu UI!!!!

Sjekk http://www.meizume.com for mer info.

Endret av Riccardo
Lenke til kommentar

Ikke alle kapasitive telefoner støtter multitouch ut av esken. Mange er begrenset av operativsystemet, slik som samsung omnia HD og nokia X6.

kapasitiv skjerm måler fingerens kapasitans og krever derfor bare lett berøring, mens det motstatte, resistiv skjerm, måler trykk på skjermen, uavhengig om det er fra en finger eller annet objekt. De krever derimot kraftigere trykk.

Kapasitiv skjerm oppleves som mer sensitivt, responsivt og solid, mens resistiv skjerm oppleves som mer nøyaktig og kan brukes med andre gjenstander enn fingeren. Kun kapasitive skjermer kan ha multitouch, i det minste til nå.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar
Ikke alle kapasitive telefoner støtter multitouch ut av esken. Mange er begrenset av operativsystemet, slik som samsung omnia HD og nokia X6.

kapasitiv skjerm måler fingerens kapasitans og krever derfor bare lett berøring, mens det motstatte, resistiv skjerm, måler trykk på skjermen, uavhengig om det er fra en finger eller annet objekt. De krever derimot kraftigere trykk.

Kapasitiv skjerm oppleves som mer sensitivt, responsivt og solid, mens resistiv skjerm oppleves som mer nøyaktig og kan brukes med andre gjenstander enn fingeren. Kun kapasitive skjermer kan ha multitouch, i det minste til nå.

er det ikke slik at en kapasitiv skjerm ikke kan brukes med andre gjenstander, men bare fingeren?

Lenke til kommentar

ja, dersom du leser det du siterte meg, ser du at jeg skriver "kapasitiv skjerm måler fingerens kapasitans". De fleste gjenstander har ikke kapasitans. Men det er såklart unntak. Andre husholdningssaker som virker er aluminiumsfolie og vann. Men hvem bruker det når fingeren alltid er med..?

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Begynte å lure siden du skrev:

Kapasitiv skjerm oppleves som mer sensitivt, responsivt og solid, mens resistiv skjerm oppleves som mer nøyaktig og kan brukes med andre gjenstander enn fingeren.
:)

Men jeg skjønner nå hva du mener, også leste jeg litt slurvete ;p

Endret av Razy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...