mtpower Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Heisann Kan noen skrive opp formelen for spenningstap(både i en- og tre-fase), strømføringsevne, effekt på motor? og eventuelt mere du kan har så mye forskjellige formler, så kan noen skrive de opp hvis de vet, så har jeg blitt veldig takknemlig Endret 14. desember 2009 av mtpower Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 strømføringsevne finner du i nek 400. spenningsfall: ∆U = I(ampere)xL(kabelens lengde)x2(for 2 leder eller √3 for 3fase) cosΦ x ρ(spessifikk resistans for materiale lederene er laget av 0,0178for kobber eller 0,0264 for Al) /kabelens tverrsnitt i mm² det anbefales at spenningsfallet ikke overstiger 4% effekt på motor står vanligvis oppgitt på motoren Lenke til kommentar
mtpower Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Takk for svar Læreren våres skrev opp dette: enfase: UL= Rl x I R= L x ro / A x I A:tykkelse Trefas: UL= R x I x rota av 3 x cosinus R= L x P / A x rota av 3 x cosinus Er dette rett eller det du skrev opp? er noe sånt også: P=U x I x rota av 3 x cosinus Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg er helt ubrukelig i matte, snuing av formler osv. Men, jeg er relativt sikker på det jeg har satt opp, mind you det er ikke dermed sagt at ikke begge kan være riktig, bare satt opp på forskjellige måter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå