Gå til innhold

Mulig å installere Windows 7 via mobiltelefon?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Acer Aspire 3810, og har nå fått mitt gratis eksemplar av Windows 7 på DVD. Dette er jo ganske festlig siden maskinen mangler DVD-spiller... Jeg har hørt at man kan få installert W7 ved hjelp av en USB minnepenn på minimum 4GB. Dette har jeg dessverre ikke for hånden, men jeg har en mobiltelefon med et minnekort på 8GB. Er det mulig å installere W7 på maskinen via mobiltelefonen (koblet til USB-porten)? Og da bare følge samme oppskrift som med minnepenn?

Er det evnt mulig å bruke bare minnekortet i kortleseren? Jeg har også en annen bærbar pc med DVD-spiller. Vil det være mulig å legge inn W7 på Aspire'n via den andre pc'n?

Veldig takknemlig for alle tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det spørs vel på mobiltelefonen. Jeg ville bare kjøpt en minnepenn dog, det koster ikke 100,- engang for 4 GB (jeg kjøpte 16 GB for 149,- på Clas Ohlson)

Men det skader ikke å prøve med mobiltelefonen. Jeg hadde en lignende idé, men mobilen min hadde bare 2 GB på minnekortet.

Takk for svar! Har du installert Win7 med USB minnepenn på din pc? Har skjønt det som at man må ha en ISO-fil som må legges inn på USB minnepennen, og denne ISO-filen får man visst bare hvis man kjøper Win7 på internett. Stemmer dette? Hva da med meg som har fått Win7-DVD i posten. Hvor kan jeg få tak i denne ISO-filen?

Det må da være mange med lignende problem som meg der ute? Det selges jo pc'er uten DVD-spiller i bøtter og spann for tiden...

Begynner å bli frustrert av å sitte og stirre på Win7-DVD'n uten å få lagt det inn... :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...