Gå til innhold

er 2 skjermkort et problem?

Anbefalte innlegg

jeg har tenkt å kjøpe Komplett Gamer A20 også har jeg tenkt til å velge XFX Radeon HD 4890 1GB som skjermkort + legge inn et til av samme kort. altså 2 XFX Radeon HD 4890 1GB.

en venn av meg sa at hvis man gjorde det var det noen spill som ikke kom til å funke og at bare ble verre hvis jeg la inn 2 skjermkort..noen som vet om dette er sant eller om vil bli mye bedre med to skjermkort og ingen problemer?:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan jeg si er feil. Det er ikke alle spill som tar nytte av Crossfire eller SLi, men det betyr på ingen måte at disse spillene ikke vil fungere om man kjører Crossfire oppsett.

Det må nå også påpekes at det er godt som fånyttes å kjøre Crossfire på et AMD 785G Hovedkort. Så om du skal kjøre Crossfire på Komplett Gamer A20, bør du høyst oppgradere Hovedkort til minst AMD 790GX og for mest utnyttelse oppgradere til AMD 790FX.

Til slutt, denne siden har god informasjon om Crossfire og SLi:

http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-245454_15_0.html

Lenke til kommentar

okei, men da valgte jeg dette oppsettet her:

CM Storm Scout Midi Tower Sort

Chieftec Super Series 650W PSU

Samsung DVD±RW burner, SH-S223B

AMD Athlon II X4 620

ASUS M4A79T Deluxe, Socket-AM3

Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9,

Hitachi Deskstar P7K1000 500GB, 7200RPM,

USB2 multikortleser 3.5" sort for

XFX Radeon HD 4890 1GB GDDR5 (x2 kjøper et utenom)

ser dette bra ut da, eller det fortsatt noe som mangler for å få det på bra?

Lenke til kommentar

750W PSU skal fungere utmerket.

Siden du skal kjøre Crossfire, vil jeg anta at PCen primært skal brukes til spilling? Jeg har hørt og lest tester som tilsier at en Phenom II CPU vilo være mer egnet til spilling enn AMD Athlon II X4 620. Dette skyldes vist mest L3 cachen som Athlon II mangler. Nå må det merkes at jeg ikke er noe cache mester, langt derifra. Men jeg ville tatt en research på dette om jeg var deg, slik du kjøper den AMD CPUen som er mest egnet til ditt bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...