Gå til innhold

Hjelp til stabilt trådløst nettverk

-Zenzor-

Anbefalte innlegg

Joda, det er et kort, det er bare at det er lite og sitter innebygget (men ofte avtagbart) i laptopen :)

Lastet ned nyeste fra intel.com. Har ikke noen link nå, men er ikke så vanskelig å finne der.

Joa, spørsmålet er om det er kompatibelt med dell pc'en.. har hørt at dell må laste ned alle driverne sine via dell.no for å få dem riktig.. nvidia drivere f.eks som man ikke kan ta fra nvidia.com.

Men kan prøve..

Ble litt forvirret, fikk du lastet ned de nyeste driverne fra intel.com?

Jeg har selv en Dell Inspiron 6000, og lastet dem ned derfra, funker mye bedre enn (de ganske gamle) driverne som ligger ute på dell.com

Jeg hadde også deaktivert softwaren som følger med (intels software), skaper bare trøbbel etter min mening, bruker bare den enkle som følger med Windows.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Joda, det er et kort, det er bare at det er lite og sitter innebygget (men ofte avtagbart) i laptopen :)

Lastet ned nyeste fra intel.com. Har ikke noen link nå, men er ikke så vanskelig å finne der.

Joa, spørsmålet er om det er kompatibelt med dell pc'en.. har hørt at dell må laste ned alle driverne sine via dell.no for å få dem riktig.. nvidia drivere f.eks som man ikke kan ta fra nvidia.com.

Men kan prøve..

Ble litt forvirret, fikk du lastet ned de nyeste driverne fra intel.com?

Jeg har selv en Dell Inspiron 6000, og lastet dem ned derfra, funker mye bedre enn (de ganske gamle) driverne som ligger ute på dell.com

Jeg hadde også deaktivert softwaren som følger med (intels software), skaper bare trøbbel etter min mening, bruker bare den enkle som følger med Windows.

Jeg lastet ned nyeste drivere ja, samme problem nå også, har akkurat samme problemet med windows sin, og intel sin. Tror ikke det er driver relatert da.

Lenke til kommentar

Har du forsøkt å bruke kable opp mot routeren og se som samme problem oppstår? Så kan du ivertfall finne ut om det er det trådløse sendingen/kommunikasjonen med laptoppen som er problemet? Så kan du se om det er hos laptoppen eller routeren dette problemet ligger.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Har det noe å si at når jeg ser på "status" på tilkoblingen sier den at den har vært tilkoblet i over 1 og 1 halv time (da jeg slo på pc'en) selv om den har koblet seg ut og inn 1 gang siden da? Burde den ikke resette den tiden hvis den mister tilkoblingen?

Tenker at den kanskje ikke mister tilkoblingen, men fornyer den på en måte? Skulle ønske jeg fant noen andre som hadde hatt samme problem...

Lenke til kommentar

For å oppsummere litt så har jeg nå prøvd:

Alle kanalene

Alle sikkerhets krypteringene

Koblet til med kabel

Pinget uio.no uten lagspikes

Oppdatert driverne til dell trådløse kortet

Prøvd med windows default trådløse program

Prøvd på en annen laptop

Jeg har ingenting imellom routeren og laptopen utenom 2 tynne gipsvegger.

Ser ikke ut til å få det problemet når jeg har en aktiv nedlastning via MicroTorrent

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...