Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Heisann Har en VW Polo 97 modell, hvor kammene på kamakslingen er slitt, en ventil er knust/henger, og sumpen er tett. Må ha bilen klar til fredag, og har ikkje tid til å fikse det selv. Noen som kan anbefale et verksted i stavanger som kan ordne dette, og har en ide om kor mye eg må ut med? -morten Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Kanskje billigere med en brukt motor fra en hugger? Dette høres ut som en dyr operasjon, hva har skjedd med motoren? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Det er nok billigere med en brukt motor ja, men har dårlig tid. Noen ide om kor mange timer det går på et motorbytte? Lenke til kommentar
j_s Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Det er nok billigere med en brukt motor ja, men har dårlig tid. Noen ide om kor mange timer det går på et motorbytte? Det er gjort på noen timer, mindre jobb å bytte motor enn å reparere den du har Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Uten å ha sjekket hva en sånn Polo ligger på i pris tror jeg faktisk det er mest lønnsomt å kjøpe en billig bruktbil (evt. leie/låne) hvis situasjonen er den at du trenger bil akkurat nå. Så kan du evt. fikse Poloen selv når du har tid, eller selge den som den står for en billig penge. For å bytte ventil må man jo av med topplokket og dermed også masse annet som naturlig hører med til en sånn jobb, og selv om det nok er en enkel jobb på en Polo kan regningen sikkert komme opp i 15-20.000 kroner på verksted. Fikser du det selv vil jeg tippe på at det vil havne på rundt 5.000, kanskje mindre. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Har undersøkt litt mer nå. Ser ut som jeg ender med å la bilen stå i stavanger til romjula, og hente den med henger da. Kommer til å kjøpe en brukt motor til den hvis jeg finner et godt alternativ, hvis ikkje skrur jeg av toppen, og leverer den inn til overhaling (dette ender på rundt 6000 inkl. deler). Kommer til å selge bilen uansett, funne meg en fin A4 1.8T som jeg håper å ha på plass iløpet av året Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå