Gå til innhold

Bestilt fra Amazon, hvordan hente pakken?

Fred7555

Anbefalte innlegg

Hei.

Bestilte Friends Season 1-10 fra Amazon.co.uk idag (60% der), men hvordan kommer den?

Kommer den i posten (er vel litt for stor til det?)

Eller kommer den til posten, så sender de en melding, også må jeg hente den der?

Takker :)

Postet her da jeg ikke fant noe annet sted den passet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pakken vil bli sendt til adressen du oppgav, enten med et fraktselskap som DHL, TNT, Linjegods eller med Posten. Dersom den blir sendt med posten vil pakken bli lagt i postkassen om den passer, eller så legger de igjen en hentelapp og så henter du pakken på det lokale postkontoret. Om pakken kommer med et fraktselskap så leverer de den på døren. Om du ikke er hjemme så ringer de deg på mobilen din(om du har oppgitt nummeret ditt).

Lenke til kommentar

Det kommer sikkert garantert en toll lapp fra posten etterhvert, har gjort det på meg iallefall, har bestillt både vanlig og express fra Amazon..

Det varierer, men allt fra en uke til 3uker etter pakken er signert ut fra systemet kommer lappen.

:thumbup:

mvh Fredrik

Med mindre du var veldig heldig da..

Ps, stod det noe om forenklet tollgebyr og utlagt moms på pakken ?

Lenke til kommentar
Med mindre du var veldig heldig da..

Ps, stod det noe om forenklet tollgebyr og utlagt moms på pakken ?

Stod ingenting på pakken angående det.

Ikke at jeg har så veldig god greie på Tollvesenet og dems rutiner/sjekkinger, men den kom direkte fra Amazon i dems pakning, uten at den var blitt åpnet, sjekket osv.

Det gikk også under 2 dager, tviler på at de har fått sjekket pakken på 2 timer (var 2 timer i Oslo før den kom på døren) i disse juletider.

Men man vet aldri, kan jo alltids komme en lapp i posten etterhvert.

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar
Pakken vil bli sendt til adressen du oppgav, enten med et fraktselskap som DHL, TNT, Linjegods eller med Posten. Dersom den blir sendt med posten vil pakken bli lagt i postkassen om den passer, eller så legger de igjen en hentelapp og så henter du pakken på det lokale postkontoret. Om pakken kommer med et fraktselskap så leverer de den på døren. Om du ikke er hjemme så ringer de deg på mobilen din(om du har oppgitt nummeret ditt).

ikke vær for sikker på at de ringer deg. Ikke alle som har jobbtelefon. Og hvis de ringer, så legger de ikke igjen pakka di ved døra. De må ha en signatur fra deg ellers så er pakka fortatt i bilen i systemet og hvis det skjer noe med pakka og han klager så får sjåføren skylda og erstatningskravet. Det er veldig få sjåfører som gidder å ta den sjangsen for en de ikke kjenner.

Beste er om det du bestiller blir sendt med noen utenom posten er å oppgi leveringsadressen til jobben din eller skolen rett og slett.

Utrolig hvor kort noen tenker egentlig, med tanke på å bestille ting på nettet. (ikke siktet mot noen her)

Lenke til kommentar

Når eg har hatt varer levert på dør utan at nokon var heime har dei enten tatt kontakt på telefon eller lagt den igjen på postkontoret og eg fått lapp i postkassa.

Kvifor skulle det skje noko med pakken fordi den ikkje vart levert på første forsøk?

Lenke til kommentar
Når eg har hatt varer levert på dør utan at nokon var heime har dei enten tatt kontakt på telefon eller lagt den igjen på postkontoret og eg fått lapp i postkassa.

Kvifor skulle det skje noko med pakken fordi den ikkje vart levert på første forsøk?

fordi når du ikke er tilgjenglig på addressen du oppgir så kan du skylde deg selv. for da kommer pakken tilbake til terminalen og da havner den sammen med alle de andre som ikke var tilgjenglige og må vente på sin tur til å bli avtalt ut igjen.

sjåfører har ikke tid til å bruke masse tid på en liten levering.

Lenke til kommentar

Om dei ikkje tar kontakt før utlevering, korleis kan kunden få skulda? Ein bestiller aldri noko med ein gitt leveringsdato. Ei heller kan ein sitje heime og vente på pakker heile dagen.

Sjølvsagt blir den tatt med tilbake til sentralen, kva er problemet med det? Er hovudsentralen langt vekke blir pakken levert til Posten eller på eit lokalt lager.

Lenke til kommentar

ikke alltid sjåførene har noe valg. noen ganger blir de bare bedt om å ta de med ut selvom de ikke er avtalt ut. En sjåfør har ikke tid til å ringe hver enkelt person som skal leveres til. Det er dessuten ikke demmes ansvar.

Er terminalen langt unna, så blir den fortsatt tatt med tilbake dit. For en sjåfør har ikke med seg gods ut som ikke er på ruta si. Pakker som ikke kommer med posten, blir sjeldent levert til posten. For da får dem ikke betalt for leveringen.

Problemet med at den blir tatt med tilbake til terminalen er at det kan ta mye lengre tid før man får pakken sin. Og at den kan bli ødelagt, stor terminal, masse trucker og tidspress, sier seg selv at sjangsen for det er der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...