NorvegianDad Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg har sinnsykt lyst på et speilrefleks kamera, men har råd til et nytt et. Fant et på finn, som nevnt i emnetittel. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 FinePix 7000 er ikke et speilrefleks kamera. Regner med at du mener at du ikke har råd til nytt Se etter Canon EOS 350D, Nikon D40, og lignende. Tom Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Finepix S7000 er ikke et speilreflekskamera, det er et (aldrende) superzoomkamera. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Det var kjapt svar!! Var kanskje litt kjapp med kameraet ja søkte på digitale kameraer med speilrefleks som søkeord og det dukket opp, så jeg gikk utifra at det var speilrefleks... Ser at jeg bommet litt der ja... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 søkte på digitale kameraer med speilrefleks som søkeord og det dukket opp, så jeg gikk utifra at det var speilrefleks... Akkurat det kan være et problem med Finn. Hva er budsjettet ditt ? Det kan jo hende at du får råd til en av de billigste nye. Tom Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Vel, det gjenstår litt å se hva som står igjen etter julehandelen,julen og nyttårsaften er unnagjort. Men kunne tenkt meg 2000-2500, så det blir vel noe brukt. Dette vil være mitt første speilrefleks og jeg har ikke spesiell erfaring med foto. Er bare så lei, alle de elendige bildene jeg får med det billige kompaktkameraet jeg har idag, der spesielt lys i bakgrunnen/sol ødelegger noe vanvittig. For ikke å snakke om alle de "vage" bildene med elendig kontrast og fargegjengivning.. Jeg vet såpass at man ikke bør ta bilder mot lyset, men det er ikke alltid situasjonen lar snu på seg slik at solen kommer bak kameraet.. Edit: helst ned mot 2000,- i pris Endret 14. desember 2009 av NorvegianDad Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Du får en Olympus E-420 ny til 2.500,-. Og da med et godt objektiv. Men du må nok regne med problemer med motlys med et slikt kamera også. Men fordelen med en speilrefleks er det går an å stille inn kamera for å ta hensyn til slikt. Tom Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 For og få full uttelling med et speilrefleks "dslr" må du nok lære deg bruken litt,et dslr krever mer av brukeren en et kompaktkamera for og få de gode bildene. Olympusen er et godt kjøp,du finner nok ikke så mange brukte til samme pris. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Du får en Olympus E-420 ny til 2.500,-. Og da med et godt objektiv. Men du må nok regne med problemer med motlys med et slikt kamera også. Men fordelen med en speilrefleks er det går an å stille inn kamera for å ta hensyn til slikt. Tom Har du noen tester å vise til som dokumenter denne påstanden ? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Du får en Olympus E-420 ny til 2.500,-. Og da med et godt objektiv. Men du må nok regne med problemer med motlys med et slikt kamera også. Men fordelen med en speilrefleks er det går an å stille inn kamera for å ta hensyn til slikt. Tom Har du noen tester å vise til som dokumenter denne påstanden ? Det er fire påstander i Tom's innlegg hvilken av de er det du setter et spørsmålstegn ved. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Har du noen tester å vise til som dokumenter denne påstanden ? Ingen dokumenter, kun erfaring med Canon EOS 350D, EOS 30D, Nikon D40, Olympus E-420 og E-620. I motlys, så har lysmåler systemet problemer og bommer som oftest slik at himmelen blir overeksponert. En god fotograf er klar over problematikken og er istand til å stille inn kamera for å kompensere det Det er fire påstander i Tom's innlegg hvilken av de er det du setter et spørsmålstegn ved. Den første dokumenterer seg selv. #2 er de fleste enige i. Det er muligens verre med #3 og #4. Tom Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Takk for info folkens, går no utifra at jeg lærer litt etterhvert også. Skal alltids greie å fikse litt på bildene i MS picture Manager.. Vet det sikkert ikke er det beste programmet, men det er no det jeg har, lovlig versjon. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Hvis ikke så finnes det mange fine guider her på forumet,vi er heller ikke vanskelige når folk lurer på ting Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Takk for info folkens, går no utifra at jeg lærer litt etterhvert også. Skal alltids greie å fikse litt på bildene i MS picture Manager.. Vet det sikkert ikke er det beste programmet, men det er no det jeg har, lovlig versjon. Strekker ikke den til, så følger det med programvare til kamera. Og strekker ikke den til så finnes det gode gratisprogrammer. Kjøper du brukt, så sørg for at original programvare CD følger med. Ihvertfall hvis du kjøper Canon. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå