Scroogey Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Lærerene bruker et program som sjekker om stiler fra elevene o.l. ikke er kopiert fra nettet. Noen som vet hvilket program dette er? Endret 14. desember 2009 av C S Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Dette er som regel bare skremselspropaganda, men slike program finnes og brukes blant annet på universitet. Lenke til kommentar
Scroogey Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Er kanske sikker på de faktisk bruker det Lenke til kommentar
Atald Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Dette er som regel bare skremselspropaganda, men slike program finnes og brukes blant annet på universitet. Det ligger integrert i de fleste store EMS-er, blant annet It's Learning og Fronter, og er svært lett å benytte seg av om man har levering av oppgaver i dette systemet. Jeg tror det begynner å bli rimelig utbredt å benytte seg av dette, iallfall på VGS. Endret 14. desember 2009 av Atald Lenke til kommentar
Scroogey Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Takker, kan jo spørre læreren og selvsagt. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Bare hyggelig. Det er forresten alltid hyggelig når noen takker på den måten. "Takk skal du ha, men jeg kunne jo bare spurt Nils i stedet". Lenke til kommentar
Scroogey Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) jeg kunne jo bare spurt Nils i stedet". Ja, eller Pål for den saks skyld. :!: Endret 14. desember 2009 av C S Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Dette er som regel bare skremselspropaganda, men slike program finnes og brukes blant annet på universitet. Det ligger integrert i de fleste store EMS-er, blant annet It's Learning og Fronter, og er svært lett å benytte seg av om man har levering av oppgaver i dette systemet. Jeg tror det begynner å bli rimelig utbredt å benytte seg av dette, iallfall på VGS. Interessant. Vi brukte It's learning når jeg gikk på VGS, men fikk alltid inntrykket av at det bare var skremselspropaganda. Lenke til kommentar
Scroogey Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Det kan ikke være det - ikke alltid hvertfall. Lærerene våre (vg1) har fortalt skrekkhistorier om elever som har fått stryk pga. at tekstene deres var 90 % plagiert. Tror faktisk ikke lista ligger så høy heller, bare på 10 - 15%, og dermed stryk... Lenke til kommentar
Scroogey Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Men får jeg lastet ned dette og installert det, eller må jeg ha noen lisens eller no? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Bare å levere leksene som "bildefiler" i pdf-format. =) Lenke til kommentar
Scroogey Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Kanskje det, men det gir vel et trekk. Dessuten kan man kopiere tekst ut fra pdf-en, og dermed lime det inn i word el.l. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Kanskje det, men det gir vel et trekk. Dessuten kan man kopiere tekst ut fra pdf-en, og dermed lime det inn i word el.l. Ikke om det er en bildefil vel? Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Bare å levere leksene som "bildefiler" i pdf-format. =) Bare å gjøre leksene sine selv, i stedet for å stjele fra andre =) Lenke til kommentar
Scroogey Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Kanskje det, men det gir vel et trekk. Dessuten kan man kopiere tekst ut fra pdf-en, og dermed lime det inn i word el.l. Ikke om det er en bildefil vel? Det er sant Bare å levere leksene som "bildefiler" i pdf-format. =) Bare å gjøre leksene sine selv, i stedet for å stjele fra andre =) Stjele og stjele, riktig kildebruk er viktig Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Selv om du skulle få tilgang til programmet, så vil du gjøre deg selv en bjørnetjeneste om du kjører en tekst i det før du leverer den. Programmet søker nemlig gjennom tekster som har vært levert før, i tillegg til det som ligger åpent tilgjengelig på nettet. 100% plagiering høres vel ikke så fristende ut. Det er ingen vei utenom å gjøre skikkelig arbeid. Lenke til kommentar
Scroogey Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Vil selvsagt ikke gjøre meg til noen unnasluntrer, men jeg prøver å leve mottoet mitt ut, (se under). Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Hvilket motto? Husk at ved bruk av tekster funnet på nettet må kilde oppgis. Ellers er det plagiat som kan belønnes med stryk. Og du kan ikke bare sette sammen en besvaring bare bestående av sitater (med kildehenvisning). Du må i tillegg ha eget selvstendig arbeid i teksten.Sitater/kilder benyttes for å understreke ditt budskap/tekst. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) Vil selvsagt ikke gjøre meg til noen unnasluntrer, men jeg prøver å leve mottoet mitt ut, (se under). Jo tidlegare du innser at dette mottoet er tåpelig, jo betre er det. Endret 15. desember 2009 av Zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå