Gambino Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) hei! har en 4mnd gammel acer travelmate 8371. den vil ikke lade lengre enn 86%, og når jeg setter inn laderen går viften på pc for fult. er det batteriet som er ødelagt og som gjør at viften går for fult ? har skrevet mail til dem jeg kjøpte pc fra for ca 2-3 uker siden, enda ikke fått svar. Endret 14. desember 2009 av Gambino Lenke til kommentar
bjoagutt Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 hei! har en 4mnd gammel acer travelmate 8371. den vil ikke lade lengre enn 86%, og når jeg setter inn laderen går viften på pc for fult. er det batteriet som er ødelagt og som gjør at viften går for fult ? har skrevet mail til dem jeg kjøpte pc fra for ca 2-3 uker siden, enda ikke fått svar. kanskje du må sende peceen på repperasjon? eller levere den inn til ein data expert Lenke til kommentar
Gambino Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 hei! har en 4mnd gammel acer travelmate 8371. den vil ikke lade lengre enn 86%, og når jeg setter inn laderen går viften på pc for fult. er det batteriet som er ødelagt og som gjør at viften går for fult ? har skrevet mail til dem jeg kjøpte pc fra for ca 2-3 uker siden, enda ikke fått svar. kanskje du må sende peceen på repperasjon? eller levere den inn til ein data expert må vel det, men må vel først få tak i www.advance.no så jeg får reperasjonen som garanti, slipper jeg å betale det selv (?). Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Høres ut som defekt batteri/batteristyring, dette er en ren garantisak - bare å plage de du kjøpte den av. Anbefaler deg ikke å ta dette direkte mot acer, de er ikke særlig hyggelige Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Du slipper å betale selv ja. Dette er en garanti sak. På en annen side, blir laptopen varm når du setter inn laderen? Gjør den det er det nesten garantert noe galt med batteriet. Vør også klar over at mange batterier trenger "innkjøring", altså de må lades opp, så lades helt ut, så lades opp igjen og dette må gjøres 3-4 ganger før de lader seg 100% opp. Det kan også hjelpe å ta ut batteriet (laptopen avslått og uten at laderen er tilkoblet) og sette det inn igjen. Men som sagt, blir batteriet unormalt varmt når du setter inn laderen, bør du IKKE lade det mer. Kan være feil på batteriet. Endret 14. desember 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Det du kan prøve på før du sender den inn er å lade batteriet helt ut, så det når 0%. Kan hende at det er batterisensoren som trenger en rekalibrering. Lenke til kommentar
Gambino Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) takk for alle svar! har prøvd å ta ut batteriet og vente med å sette den inn. kan prøve å lade det helt ut. batteriet blir litt varm, men ikke sånn kjempe.. syns faktisk der venstre håndflate er har blitt en del varmere ( enn da den var ny ). trur HD ligger der. veit ikke om det har noe å si ? men viften "spyr" ut varm luft hele tiden med laderen i. Endret 14. desember 2009 av Gambino Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Så den er varmere med laderen tilkoblet enn når du kun kjører på batteri? Isåfall så kan det være at den deaktiver strømsparingsfunksjonene når du kjører den på lader. Lenke til kommentar
Gambino Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Så den er varmere med laderen tilkoblet enn når du kun kjører på batteri? Isåfall så kan det være at den deaktiver strømsparingsfunksjonene når du kjører den på lader. virker som at den er litt varmere med laderen i. så fort jeg setter inn laderen går viften på. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Virker det som, eller er den varmere? Vista eller windows 7 du kjører? For jeg vet nemlig at i windows 7 så finnes det en mulighet for å velge at så fort du setter i laderen så skal viften gå hele tiden uansett om pc'en er varm eller ikke. Lenke til kommentar
Gambino Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 den er nok varmere med laderen i mener jeg, kjører vista. hvis jeg evt. skulle få sendt den inn til reperasjon, trur du dem kan installere windows7. får cd`n om noen dager som "følgte" med pc`n. Og hvor lang tid blir man evt. uten pc? 2-3 uker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå