Gå til innhold

Dexter - Sesong 5 (USA) - Generell diskusjon (Spoiler i tråden!)


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Faen heller....da jeg så avslutningen på siste episode av sesong 4 satt jeg hele tiden å ventet på at Dexter skulle våkne opp og at Rita liggende i en blodpøl bare var et mareritt. Men nei sånn ble det ikke. Hadde aldri ventet den avslutningen og jeg ble helt satt ut. Minnet meg en del om avslutningen på 1. sesong av 24. Jævla trist og ikke sånn jeg ønsket det. Men kanskje det gjør godt for sesong 5. Uansett er det bare å glede seg.

Lenke til kommentar

I boka Dearly Devoted Dexter (tror jeg) er "hovedskurken" en mann som de kaller Dr. Danco. Det hadde vært herlig om the bad guy i S5 minnet om han. Jeg syntes isåfall han var herlig i boka.

 

For dere som lurer på hva Dr. Danco gjorde i bøkene:

 

 

Dr. Danco gjorde folk om til poteter ved å leke en Hangman-lek med de. Kuttet av de kroppsdeler som en kirurg og lot de leve videre som stomper. I boka mister Doakes begge føttene, hendene og tunga - noe som passe Dexter ganske bra. :D

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Skjønner virkelig ikke hvorfor Dexter er så utrolig hengt opp i '' the codes '' når han vet at Harry ikke var så perfekt som han trodde i de tidligere sesongene. Nå vet han godt at Harry ikke var perfekt, og kodeksen hans ikke var 100%. Han har jo også gått mot det Harry har sagt, og ''funnet på'' nye ''regler''.

 

Tror kanskje han gjør om hele kodeksen i sesong 5, fordi Miguel Prado sa det i sesong 3. '' When we're done here, you are going to write down all of the codes for me. '' Kanskje han skriver en helt ny kodeks, hvor folk som er som Arthur er inkludert? Mennesker som skader familiene sine slik som Arthur gjorde, selv om han/hun ikke dreper noen.

 

( Det kan godt være at han bare tilføyer noen regler som endrer litt på synet han har på kodeksen. )

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Tror kanskje han gjør om hele kodeksen i sesong 5, fordi Miguel Prado sa det i sesong 3. '' When we're done here, you are going to write down all of the codes for me. '' Kanskje han skriver en helt ny kodeks, hvor folk som er som Arthur er inkludert? Mennesker som skader familiene sine slik som Arthur gjorde, selv om han/hun ikke dreper noen.

 

( Det kan godt være at han bare tilføyer noen regler som endrer litt på synet han har på kodeksen. )

 

 

Hadde kanskje ikke gjort noe hvis han hadde gjort det. Tror kanskje du er ine på noe, i og med at han har funnet ut såpass mye om "The Code". Selv hater jeg mennesker som skader folk i sin egen familie.

 

 

Lenke til kommentar

Han må jo følge kodeksen for å unngå å bli tatt, uavhengig av hvem som har "laget" kodeksen.

Den er jo ganske basic som "don't get caught", "be shure about your victims", "fake you emotions to fit in" osv.

Tror nok ikke han kommer til å forandre på dette, men mulig han legger til et par punkter :)

Lenke til kommentar

Han må jo følge kodeksen for å unngå å bli tatt, uavhengig av hvem som har "laget" kodeksen.

Den er jo ganske basic som "don't get caught", "be shure about your victims", "fake you emotions to fit in" osv.

Tror nok ikke han kommer til å forandre på dette, men mulig han legger til et par punkter :)

 

Tror nok kanskje han forandrer noen allerede fastsatte regler slik som hvordan man oppfører seg rundt folk, fordi han har møtt Rita som har forandret synet hans. Tror også han kommer til å legge til et per regler rundt dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ekstremt bra slutt på sesongen, nok engang viser de at dexter kan overraske. Blir spennende å se hva som skjer videre med dexter og om han kommer til å adoptere de to ungene til rita.

 

Fundert litt på hva han eventuelt kommer til å gjøre med liket til rita, personlig tror jeg det vil bli for mange spørsmål rundt dexter med mindre han tar hånd om det selv. Dessuten, det at Masuka så rita og han andre typen kysse åpner jo for flere muligheter for dexter, han har allerede drept en uskyldig og kommet over det, kanskje dreper han naboen som kysset rita, og kvitter seg med likene deres for deretter å si de må ha rømt sammen eller noe i den dur. Ville vel kanskje hvert rart med tanke på rita's måte å være på for så å plutselig snu og etterlate ungene sine...men man vet aldri, ser uansett veldig fram til neste sesong :)

 

Blir også spennende å se om familien til trinity nevner kyle butler

 

edit: en annen løsning kan jo være at dexter graver fram no dritt på naboen, for deretter å frame han og sette det hele i en "sjalusi drap"-setting

Hvis famiien til Trinity nevner Kyle Butler kan dette også vinkles til at Dexter jobbet under-cover for å nå frem til Trinity. Trinity opphevet jo alle sine bankkontoer og stjal verdiene til familien før han drog, så her er nok forklaringen på at de aldri vil finne ham igjen.

 

Spennende blir det ihverfall. Bare synd det fortsatt er så lenge igjen til slutten av september. :hrm:

Lenke til kommentar

Hvis famiien til Trinity nevner Kyle Butler kan dette også vinkles til at Dexter jobbet under-cover for å nå frem til Trinity. Trinity opphevet jo alle sine bankkontoer og stjal verdiene til familien før han drog, så her er nok forklaringen på at de aldri vil finne ham igjen.

 

Spennende blir det ihverfall. Bare synd det fortsatt er så lenge igjen til slutten av september. :hrm:

 

Tror nok det er flere av folka som kommer til å reagere hvis Dexter sier at han jobbet "under-cover". Hvorfor i alle dager skulle en "Blodsprut analyst" gå under-cover for å finne en morder? :p

Lenke til kommentar

I boka Dearly Devoted Dexter (tror jeg) er "hovedskurken" en mann som de kaller Dr. Danco. Det hadde vært herlig om the bad guy i S5 minnet om han. Jeg syntes isåfall han var herlig i boka.

 

For dere som lurer på hva Dr. Danco gjorde i bøkene:

 

 

Dr. Danco gjorde folk om til poteter ved å leke en Hangman-lek med de. Kuttet av de kroppsdeler som en kirurg og lot de leve videre som stomper. I boka mister Doakes begge føttene, hendene og tunga - noe som passe Dexter ganske bra. :D

 

Ikke så ofte de har fulgt boken dessverre men kan hende en kan får noe tilsvarende.
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...