Marbash Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 The Good Guys er øksa, ergo. Han er tilgjengelig for neste sesong av Dexter. Problem? No. Jeg likte sesongslutten, tiltross for at den manglet en cliffhanger noe jeg likte tidligere at Dexter avsluttet sesongene med(eller slik hvertfall forrige sesong avsluttet). Null Lumen, gjør at serien ikke har en så sterk "female lead" også som hun holdt på å bli. Litt synd, skulle gjerne sett mer av Lumen. Leste nettopp om The Good Guys nå.. Tragisk. Var en fantastik morsom serie. Vel, hadde absolutt vært gøy å sett Bradley i Dexter, tror han kunne utrettet noe bra. Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Greit med closure og ingen cliffhanger, synes jeg. Godt å få fred i de neste 8 månedene! Flott sesongslutt og greit at Lumen dro (hadde ikke noe i mot henne, men likte ikke tanken på at hun skulle bli fast inventar i serien). Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Kan trådstarter skrive noe ala "Sesong 6 - September 2011" i emnetittlen? Slik at denne tråden slipper å bli forsøppla med folk som stiller dette samme spørsmålet om, og om igjen. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Eller lage ny tråd. 1 Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 6en må trappe seg opp til og bli like bra så sesong 4. Fy så god den sesongen var...! Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Dexter minner mer og mer om 24. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Nei, nei, nei.. langt ifra! 24 er samme sesong opp igjen og opp igjen, uten forandring på plot og tvist, osv, osv.. Dexter minner absolutt ikke om 24, ikke engang fra et objektivt synspunkt! Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Nå har Michael. C Hall(Dexter) og Jennifer Carpenter(Debra) skilt seg, eller er på vei til å bli skilt. Lurer på om det har noe å si i sesong 6, men tviler på at Debra fortaler serien og at de hater hverandre såpasss. Endret 14. desember 2010 av Maury Lenke til kommentar
Bone Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Huff, det var synd! Syntes det var en koselig tanke at de var sammen.. ..du mener sesong 6!? Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Koselig tanke? Det første jeg tenkte da jeg hørte det, var ikke positivt. Ble helt feil å forholde seg til de to som søsken, når jeg vet at de er sammen på ordentlig. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 What, er de sammen på ordentlig? o.o Lenke til kommentar
Myst Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Jupp, de gifta seg for en god stund sida, ca. et år mer eller mindre. Var leit at de skal skille seg. Håper ikke det vil gå utover kjemien i sesong 6. Syns det er like greit Lumen dro. Likte ho, men ikke noen hovedplott materiale. Nå gjenstår det å finne en skikkelig badguy til neste (og muligens siste?) sesong. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 @ Vamos Koselig, fordi det sier litt om kjemien mellom skuespillerne! Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Har nå laget ny tråd for sesong 6: Her. Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Nei, nei, nei.. langt ifra! 24 er samme sesong opp igjen og opp igjen, uten forandring på plot og tvist, osv, osv.. Dexter minner absolutt ikke om 24, ikke engang fra et objektivt synspunkt! Jojo, da jeg satt og så på Dexterfinalen inne på lugaren min i natt fikk jeg et skikkelig Eureka-øyeblikk. 24 og Dex har en rekke bemerkelsesverdige likhetstrekk. Hear me out: - To veldig originale konsepter som begynner å bli vel tøyd ut (antall terrorangrep i LA vs antall seriemordere i Miami). - Vi ser på serien for spenningen, og bryr oss om en del av karakterene pga dramaet. - To hovedpersoner som opererer i den moralske gråsonen. Castingen av disse to har vært helt avgjørende for serienes populæritet. - Ujevne ensembler bak disse. Alt fra top-notch gjestekarakterer (eks: Logan/Trinity) til totalt uinteressante bipersoner. - Hver sesong er veldig enkeltstående med en egen trussel. Noen små ting fra tidligere sesonger påvirker de neste, men man begynner stort sett med blanke ark. - Begge seriene åpnet med noen knallsterke sesonger, deretter en svak og for å deretter komme tilbake med en kritikerrost og populær comebacksesong. - Hovedpersonene kommer seg hele tiden ut av floker i en kombinasjon av ekstrem dyktighet og ekstrem flaks. Har lite å gjøre med sesongfinalen, men bare noen pussige likheter jeg plukket opp. 2 Lenke til kommentar
wergz Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 WHAT-THE-FUCK?! MICHEAL C HALL SKILLES FRA JENNIFER !!!!!!!!!!!!!!!! :O Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) 1: Ikke skriv hele innlegg i store bokstaver, det ser teit ut, og mener det også bryter med retningslinjene uten at jeg gidder lete frem reglementet. 2: Det skrives Michael, ikke Micheal. 3: Etter som "C"-en i midten er en forkortelse for mellomnavnet hans, skal det være punktum etter bokstaven, altså "C.", i stedet for bare "C". 4: Det skal ikke være mellomrom mellom Jennifer og utropstegnene, og det skal bare være et utropstegn (eller maksimalt tre, alt annet ser barsnlig og idiotisk ut). 5: Hvorfor er dette så stort for deg egentlig? Det kommer mest sannsynlig ikke til å ødelegge noe særlig for serien, og jeg regner med at privatlivet til Dexter-stjernene ikke er noe som på andre måter påvirker deg direkte eller indirekte. Edit: Nå er det helt sikkert skrivefeil i mitt innlegg også, men det bryr jeg meg lite om etter en slik post som den over. Endret 14. desember 2010 av Zeke 3 Lenke til kommentar
Henning- Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Dexter leverer igjen som alltid. For og ta den biten om hvor bra sesong 5 var, så tenker jeg på denne måten: Hvilken sesong vil jeg se om igjen om jeg må velge en? Ikke 5 først iallefall. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) En ganske bra sesong og en grei slutt. Litt trist at Lumen stakk, men samtidig tror jeg det er bra for serien. Jeg tror bare ikke det ville fungert med de to som et par som drepte skurker sammen. Det blir en rar og småklein stemning ut av det. Spesielt når selve drapene skal gjennomføres. Det funker mye bedre med Dexter på egenhånd. Håper de finner en skikkelig verdig motstander til neste sesong, og at dette blir hovedfokuset. Jeg vil med andre ord ha minst mulig fokus på barna som, i likhet med Rita, er kjipe karakterer som bare kommer i veien for Dexter. - To veldig originale konsepter som begynner å bli vel tøyd ut (antall terrorangrep i LA vs antall seriemordere i Miami). 24 var originalt, men var aldri i nærheten av det samme nivået som Dexter. Jeg synes ikke Dexter er alt for tøyd ut enda. Denne siste sesongen var for eksempel bedre enn sesong 3. Jevnt over holder serien et veldig høyt nivå, og selv en sesong som ikke er spesielt sterk til Dexter å være er svært sterk i forhold til nesten alt annet som vises på tv. - Vi ser på serien for spenningen, og bryr oss om en del av karakterene pga dramaet. Dette synes jeg blir litt vel generelt. Dette kan man vel si om nesten samtlige serier innen denne/disse genren(e), og en hel del serier fra andre genrer også. - To hovedpersoner som opererer i den moralske gråsonen. Castingen av disse to har vært helt avgjørende for serienes populæritet. Dette er også noe som er svært vanlig, og som man finner igjen i en rekke kvalitetsserier. Sopranos, Breaking Bad, Mad Men (dog litt lysere gråsoner), The Wire også videre. - Ujevne ensembler bak disse. Alt fra top-notch gjestekarakterer (eks: Logan/Trinity) til totalt uinteressante bipersoner. Igjen veldig generelt. Dette kan man vel si om nesten alle serier. - Hver sesong er veldig enkeltstående med en egen trussel. Noen små ting fra tidligere sesonger påvirker de neste, men man begynner stort sett med blanke ark. Igjen er dette nokså vanlig. - Begge seriene åpnet med noen knallsterke sesonger, deretter en svak og for å deretter komme tilbake med en kritikerrost og populær comebacksesong. Vel Dexter har holdt en sterkt nivå hele veien. 24 har aldri vært veldig bra, og de svakere sesongene var faktisk svake, og ikke bare svake "til å være 24". - Hovedpersonene kommer seg hele tiden ut av floker i en kombinasjon av ekstrem dyktighet og ekstrem flaks. Ikke akkurat uvanlig dette heller. Endret 15. desember 2010 av Geir M Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Btw syntes det er dritt at Dexter brøt koden sin. han drepte Liddy som var uskyldig, og planla originalt å drepe Quinn. Han er en hykler av stor grad. Han har i tidligere kills puttet bilder av ofrene som de han tar har drept, for så å konfrontere dem om familien og vennene til ofrene hvems liv de har ødelagt, mens han selv var klar til å ødelegge Debras liv og andre i politistasjonen ved å drepe Quinn. Men han drepte Liddy, som også var uskyldig, og da har han allerede gjort seg selv til en hykler desverre :/ Dexter har flere regler. En av dem er "ikke bli tatt". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå