Gå til innhold

Dexter - Sesong 5 (USA) - Generell diskusjon (Spoiler i tråden!)


Anbefalte innlegg

Angående "big-bad" så fungerte det ypperlig å bli introdusert til karen med en gang. Men fungerte også ypperlig i sesong 1, hvor han lenge var gjemt i kulissene. Dette gjorde de jo med stor suksess med Heroes i sesong 1 også, hvor Sylar først viste seg skikkelig midt i sesongen. Selv om han alltid var der.

 

Begge løsninger fungerer. Likte også sesong 2, hvor Dexter ble "jaktet". Regner med det blir mye "evasive maneuvers" av Dexter i neste sesong. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Off-topic, men synes det er rart hvis folk foretrekker sesong 2 foran 3. Sesong 2 hadde jo ingen ordentlig skurk. Lila var jo bare en needy pyroman, slett ikke en person som kvalifiserer til en ordentlig protagonist. I tilllegg ble denne karakteren spilt av tidenes dårligste skuespiller.

 

Sesong 3 derimot hadde massevis av plottvrier, og selv om The Skinner opererte i bakgrunnen så hjalp det til å legge et konstant press på både resten av av politistyrken og Dexter selv. Forholdet mellom Dexter og Miguel var etter min mening helt episk, og når Dexter oppdaget at Miguel hadde lurt ham hele tida fikk jeg grøsninger. Talen Miguel gir på toppen av det taket, hvor han konkluderer med å si til Dewter "I will fuck you up!" er jo et av seriens aller største øyeblikk handlingsmessig, og definitivt noe av det beste skuespilllet.

 

At The Skinner viste seg å jobbe med Miguels tillatelse hele tida var jo bare creepy ...

 

Hos meg kan sesongene rangeres slik:

 

#1 Sesong 1 såklart

#2. Foreløpig likt mellom sesong 3 og 4. Må la inntrykkene synke mer inn først, og må ha den obligatoriske andre gjennomgangen.

#4 Definitivt sesong 2. Seriens svakeste, til tross for at det var spennende med Dexters kamp for å unngå å bli tatt, og Lundy var stilig. Men Lila ødela rett og slett for mye, det kjærlighetsforholdet de hadde var mest av alt småekkelt.

Lenke til kommentar

Lila var et jævlig irriterende kvinnemenneske, desto enda mer tilfredsstillende å se henne ta dagen. Hele den avhengighetshistorien var faktisk, med unntak av heksa Lila, veldig god, og viste hva Dexter måtte kjempe imot. Dessuten hadde man et konstant spenningsmoment rundt FBI, Lundy, The Bay Harbour Butcher og Doakes som sesong 3 desverre aldri var i nærheten av.

 

Sesong 3 hadde stort sett forholdet Prado/Dexter, men jeg synes 3'ern totalt sett manglet nerve. Min rangering er derfor slik:

 

1, 4, 2 og 3.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Off-topic, men synes det er rart hvis folk foretrekker sesong 2 foran 3. Sesong 2 hadde jo ingen ordentlig skurk. Lila var jo bare en needy pyroman, slett ikke en person som kvalifiserer til en ordentlig protagonist. I tilllegg ble denne karakteren spilt av tidenes dårligste skuespiller.

Jeg likte sesong 2 best av alle sesongene. Jeg synes alle er ypperlige, men 2 er min favoritt. Jeg synes måten Dexter selv ble jaktet av politiet, var utrolig godt gjennomført. Utrolig høy spenning gjennom hele sesongen.

 

Smaken er som baken. Min favoritt er nummer 2 :)

Endret av Eivolele
Lenke til kommentar
Jeg sjekka ut sesong 1 igjen, og ma si at det var mye morkere humor i den sesongen.

Dexter var litt kulere da.

I senere sesonger sa ble alt litt mer 'normalt'

 

Jeg syntes de forste 20 minuttene i Dexter S01E01 nailer en atsmofaere som er helt genial som jeg savner litt i senere sesonger.

Enig, denne atmosfæren er dalene utover sesongene, håper dette kommer tilbake i neste sesong :yes:

Lenke til kommentar

Ekstremt bra slutt på sesongen, nok engang viser de at dexter kan overraske. Blir spennende å se hva som skjer videre med dexter og om han kommer til å adoptere de to ungene til rita.

 

Fundert litt på hva han eventuelt kommer til å gjøre med liket til rita, personlig tror jeg det vil bli for mange spørsmål rundt dexter med mindre han tar hånd om det selv. Dessuten, det at Masuka så rita og han andre typen kysse åpner jo for flere muligheter for dexter, han har allerede drept en uskyldig og kommet over det, kanskje dreper han naboen som kysset rita, og kvitter seg med likene deres for deretter å si de må ha rømt sammen eller noe i den dur. Ville vel kanskje hvert rart med tanke på rita's måte å være på for så å plutselig snu og etterlate ungene sine...men man vet aldri, ser uansett veldig fram til neste sesong :)

 

Blir også spennende å se om familien til trinity nevner kyle butler

 

edit: en annen løsning kan jo være at dexter graver fram no dritt på naboen, for deretter å frame han og sette det hele i en "sjalusi drap"-setting

Endret av Dkdaffy
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Litt triste nyheter ang. Michael C. Hall (hentet fra imdb.com)

 

Dexter actor Michael C. Hall revealed Wednesday he has been battling cancer, but said he’s almost finished with treatment and the disease is in remission. Hall, 38, said in a statement he is lucky to have been diagnosed with the “treatable and curable condition” - Hodgkin’s lymphoma - and thanked his Los Angeles-area medical team for their skill in caring for him. His spokesman, Craig Bankey, said Hall’s cancer is in remission but the actor will continue scheduled treatments.Hall plans to go with his wife - and Dexter costar - Jennifer Carpenter to Sunday’s Golden Globes, »

 

 

Heldigvis holder han på å bli bedre.. =D Vil jo gjerne se sesong 10(?!) av Dexter om noen år også? :p

Lenke til kommentar
Syns sesong 1 og 2 er best. I sesong fire er det for lite fokus på trangen hans til å drepe, drepte jo nesten ingen :(

Du vet at i sesong 4 så prøver han å kombinere familie (ekteskap+barn) med det å drepe? I tillegg blir han helt opphengt i "det viktigste offeret", nemlig Trinity.

Lenke til kommentar

Folk har heldigvis forskjellige meninger, ellers ville dette blitt et kjedelig forum. Selv syns jeg sesong 4 var fantastisk bra, og det gjør vel egentlig flertallet her inne også. Men de som syns at den var dårlig har all rett til å syntes det. Jeg blir nesten litt deppa når jeg veit at vi må vente helt til slutten av september før den neste sesongen starter.. :(

Lenke til kommentar

Om man synes sesong 4 var dårlig, så skjønner jeg ikke hvorfor man gleder seg til neste sesong. Selvfølgelig har alle sine egne meninger, men jeg har absolutt ingen forståelse for at noen kan si at sesong 4 er dårlig. Da skjønner jeg ikke hvorfor man ser på serien i det hele tatt.

 

Dexter er ikke en serie, og har aldri vært en serie som bare har basert seg på hvor mye Dexter elsker å drepe. Det er en serie rundt hvordan Dexter, sjonglerer mellom de forskjellige aspektene i sitt eget liv. Jobben hans i Miami Homocide, Debra, Rita og ungene og denne trangen til å drepe og ikke minst hvordan Dexter diskuterer med "seg selv" om The Code.

 

Når det er sagt, så ligger alt til rette for at Dexter blir mørkere i sesong 5. Selv om mulighetene er mange, så er det dette jeg også heller mot.

Manusforfatterne viste skikkelig baller ved å avslutte sesongen nå, som de gjorde. Og om de klarer å lage en like bra, eller bedre femte sesong. Da er jeg speechless.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...