Gå til innhold

Dexter - Sesong 5 (USA) - Generell diskusjon (Spoiler i tråden!)


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt litt, og til selve plotet i sesongen, så tror jeg de har hatt så stor suksess i både sesong 3 og 4 med å ha en "Big-Bad" som "Clyde Phillips" (En av Dexter produsentene) kalte det. I tillegg var det jo også slik i sesong 1 med "The Icetruck Killer", men han var ikke med i hele sesongen, kom vel inn i episode nummer seks eller noe, hvis jeg ikke husker helt feil. Mens både i sesong 3 og 4 hvor vi hennholdsvis har hatt Jimmy Smits (som Miguel Prado) og John Lithgow (som Arthur Mitchell aka. Trinity).

 

Hva tror dere? :)

 

Men 3'ern blir jo, med rette, regnet av de fleste som den svakeste sesongen. Mye fordi man ikke hadde en skikkelig bad-guy i The Skinner. Miguel Prado ble jo ikke avslørt som slemming før mot de siste episodene.

 

I 4'ern gjorde de sjakktrekket ved å vise oss hvem Trinity var allerede fra første episode, gi oss nye biter av informasjon om han litt etter litt og deretter krysse hans og Dexter's veier tidlig.

 

Dette var comeback-sesongen, og jeg er spent på hva man kan få til i sesong 5. Enda en seriemorder løs i Miami høres litt for tilfeldig ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min favoritt-skurk er enda ice-truck killer. Det var egentlig synd at brorskapet ikke varte lenger en en eneste episode. De kunne hatt det gående i noen episoder vertfall, synes jeg.

 

Jeg håper sesong 5 ikke blir i Miami. Det blir litt tynt med en verdensmesterskap seriemorder i Miami hvert bidige år. Jeg tipper de første episodene blir "rehabiliteringsepisoder" omtrent som begynnelsen på House s6, der Dexter sliter med valget mellom familie og mordere og må velge en kurs før serien "kommer igang" igjen.

 

Uansett hvilken han velger vil han flytte tror jeg. California muligens. Washington sub-urbs? Det må være en rimelig stor by uansett, kanskje new york.

 

Om han velger å ta seg av barna så må han nesten ha Deb med seg, som en tante for å hjelpe med hushold. Han blir ikke å beholde alle barna uansett, jentungen blir garantert å flytte til besteforeldrene. Valget står da mellom de to guttene, og en baby er rett og slett litt kjedelig i en spenningsserie. De gjør ikke så mye bortsett fra å kreve mye oppmerksomhet, så derfor tror jeg Dexter vil ta seg av Coby, som faktisk kan drive litt karakterutvikling.

Lenke til kommentar

Nevermind det med verdensliga-mordere. Selv ikke Dexter kan måle seg med disse karene:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_murde...mber_of_victims

 

Noen ganger er virkeligheten mye mer spennende en tv :D

 

Representerer Norge, er Arnfinn Nesset, 22 drepte, fra Orkdal, Norge. Født Oktober 25, 1936, lekte seg til 1983. Han jobbet som sykepleier, og drepte pasienter med muskelavslappende medisiner. Han ble dømt i 1983, har nå sittet 21 år i fengsel og levd fritt i Norge i snart 6 år nå, under et nytt navn.

 

Fy faen, spenningen er til å ta og føle på. Han er nå 73 år gammel, han er nesten som Trinity selv :O

Endret av Hamnli2
Lenke til kommentar
Politiet vil jo vel få så mykje informasjon om Trinity frå familien som dei kan, og då er det naturleg at Kyle Butler blir nemnt i ein eller annan samanheng.

Tror ikke det kommer til å bli nevnt av den enkle grunn at familien selv er sjokkert over alt han har gjort, samt lettet over at det er over. "Kyle Butler" hjalp dem jo, så tror nok ikke de kommer til å nevne han - men en vet aldri; FBI har jo overtatt saken.

Tynt.

 

Selvfølgelig er det vanlig å intervjue personene som er involvert (les: familemedlemmer). De vil jo vite bevegelsesmønsteret til Trinity over en tidsperiode, da er det helt naturlig at man vektlegger siste tiden før han forsvant - i tillegg til et generelt atferdsmønster.

Lenke til kommentar

Er klar over det, men jeg tror ikke de nevner han - av den enkle grunn av at det ble bedre etter han kom inn (iallfall på sikt - Arthur er jo borte - de vet ikke at han er død, men marerittet er iallefall over). Dexter lovet sønnen til Arthur å hjelpe, det har han gjort. Sønnen kan da be familien om ikke å nevne "Kyle".

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Absolutt spennende å se hvordan dette kommer til å utvikle seg videre. Det mest nærliggende er å tro at han blir aggressiv, forbannet, noe som forsåvidt er en normal reaksjon...

 

Men, kjennetegnet ved Dexter er at han er følelsesløs. Han reagerer ikke som de fleste andre, pga traumene han opplevde som liten(så moren sin bli drept, ble sittende i blod.) Vil han virkelig bli mer ukontrollert i neste sesong? Jeg er ikke så sikker på det...

 

Jeg tror hans største utfordring blir Debra som blir stadig mer mistenksom. Og siden Rita er død, kommer Debra sikkert til å mase på at han ikke bør være alene, noe som vil gjøre det vanskeligere for Dexter å utføre sine drap. Angående barna, så tipper jeg at cody og astor blir hos sine besteforeldre, mens Harrison blir hos Dex..

 

Det er like før jeg vurderer trikset Cartman brukte da han måtte vente på at Nintendo Wii skulle komme ut.

 

Litt off topic her men ble nyskjerrig paa hva han gjorde

(.........)

 

"Cartman is unable to wait three weeks until the Wii console is released, causing him extreme insomnia and other symptoms. He tries to go into cryonic suspension by getting in his refrigerator but his mother catches him. He finally gets Butters to freeze him in the mountains". Kilde: Wikipedia Cartman wii-triks

cryonic suspension, Les mer her ;) Ha-ha :)

Endret av Sonja84
Lenke til kommentar

En teori om hvordan han kan bortforklare drapet på Rita kan være å faktisk gå frem og avsløre at han kjente til Trinity, men da selvsagt ikke avsløre hele sannheten men å vinkle det til at han drev å etterforsket han på fritiden sin. Quinn har jo hele tiden hatt misstanke om at Dexter har hatt noen på si, men dette kan da Dexter forklare som at han faktisk drev å sjekket opp på mulige personer som kunne være trinity. Da han var sikker på at han hadde fått den rette, innfiltrerte han Trinity under dekknavnet Kyle Butler, noe som familien til Trinity kan konstantere. De kan også gå godt for Dexter om at han prøvde å forsvare dem og hjelpe dem, noe han faktisk gjorde. Drapet på Rita kan forklares med at Dexter kom for nære Trinity og at han gjennomskuet han. Han kom for nære og ble advart av Trinity om å la han være i fred, ellers ville det skje noe med familien hans. Feiltrinnet var da Dexter ikke gav opp, og prøvde å finne beviser han kunne ta med til politiet for å få det over en gang for alle.

I dette øyeblikket dukker Miami metro police opp, og Dexter befinner seg i garasjen.

 

Trinity tror da at Dexter står bak dette og dreper Rita som hevn, og forlater landet, og alles liv.

Endret av Hille
Lenke til kommentar
En teori om hvordan han kan bortforklare drapet på Rita kan være å faktisk gå frem og avsløre at han kjente til Trinity, men da selvsagt ikke avsløre hele sannheten men å vinkle det til at han drev å etterforsket han på fritiden sin. Quinn har jo hele tiden hatt misstanke om at Dexter har hatt noen på si, men dette kan da Dexter forklare som at han faktisk drev å sjekket opp på mulige personer som kunne være trinity. Da han var sikker på at han hadde fått den rette, innfiltrerte han Trinity under dekknavnet Kyle Butler, noe som familien til Trinity kan konstantere. De kan også gå godt for Dexter om at han prøvde å forsvare dem og hjelpe dem, noe han faktisk gjorde. Drapet på Rita kan forklares med at Dexter kom for nære Trinity og at han gjennomskuet han. Han kom for nære og ble advart av Trinity om å la han være i fred, ellers ville det skje noe med familien hans. Feiltrinnet var da Dexter ikke gav opp, og prøvde å finne beviser han kunne ta med til politiet for å få det over en gang for alle.

I dette øyeblikket dukker Miami metro police opp, og Dexter befinner seg i garasjen.

 

Trinity tror da at Dexter står bak dette og dreper Rita som hevn, og forlater landet, og alles liv.

Om familien i det hele tatt nevner "Kyle", så høres det logisk ut. At Dexter kommer unna med en slik forklaring, tviler jeg derimot på. Som du nevner er Quinn allerede mistenksom, og Debra graver i fortiden (noe hun garantert kommer til å fortsette med). Dessuten får Dexter et alvorlig forklaringsproblem - han er blodspesialist, ikke etterforsker.

 

Har heller troen på at Dexter får snakket med sønnen slik at "Kyle" er ute av politiets søkelys.

Lenke til kommentar
Det er like før jeg vurderer trikset Cartman brukte da han måtte vente på at Nintendo Wii skulle komme ut.

 

 

Litt off topic her men ble nyskjerrig paa hva han gjorde

 

 

Selv ble jeg ferdig med sesong 4 i dag... utrolig spennende, jeg kan nesten ikke vente til neste hoest.

 

Cartman frøs seg selv ned med hjelp fra Butters :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...