Gå til innhold

Dexter - Sesong 5 (USA) - Generell diskusjon (Spoiler i tråden!)

Anbefalte innlegg

Har en teori om at skuespilleren som spiller Rita ikke vil forsvinne helt. Mye mulig at hun vil være engelen hvor Harry er djevelen, altså den gode siden av Dexters samvittighet.

Harry djevelen? Han er vel den personen som har gjort mest positivt for Dexter. Hvis han hadde holdt seg til koden hadde heller ikke Rita blitt drept.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en teori om at skuespilleren som spiller Rita ikke vil forsvinne helt. Mye mulig at hun vil være engelen hvor Harry er djevelen, altså den gode siden av Dexters samvittighet.

Harry djevelen? Han er vel den personen som har gjort mest positivt for Dexter. Hvis han hadde holdt seg til koden hadde heller ikke Rita blitt drept.

Mener jo den døde Harry, som alltid trekker frem det negative og sier det Dexter ikke vil høre.

Den "Harry" vi ser i sesong 3/4 er neppe noe annet enn en del av Dexters samvittighet, og er nok i liten grad den virkelige adoptivfaren til Dexter.

Grunnen til at Harry først nå har gjort en slik opptreden er nok fordi Dexter ikke hadde noen samvittighet i det hele tattfør-

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Hvordan kunne du tro det? Det gir jo ingen mening? Rita er jo blitt en rimelig normal, balansert og lykkelig person. Dessuten er det utenkelig at Rita som bryr seg så mye om barna sine ville gjort noe sånt. I tillegg til dette er det jo nøyaktig på samme måte som Trinity har drept mange andre kvinner. Gir jo ingen mening i det hele tatt at Rita tok sellis.

Lenke til kommentar

Geir, tror du har misforstatt ganske mye av serien..

Jeg sa akkurat gjennom episoden, og hun tok nok selvmord ja.

Arthur var langt av garde i mustangen sin, og han visste ikke om Rita eller Dexter sin addresse.

hele poenget med rita var at forholdet med dexter var vanskelig hele tiden men hun provde sa gatt hun kunne..

Lenke til kommentar
Geir, tror du har misforstatt ganske mye av serien..

Jeg sa akkurat gjennom episoden, og hun tok nok selvmord ja.

Arthur var langt av garde i mustangen sin, og han visste ikke om Rita eller Dexter sin addresse.

hele poenget med rita var at forholdet med dexter var vanskelig hele tiden men hun provde sa gatt hun kunne..

Feil.

Arthur søkte jo spesifikt etter adressen til Dexter tidligere i episoden. Og hvordan kom Dexter seg i bilen til Arthur da? Han var jo tross alt hos familien - langt vekke fra Arthur.

Om alt hadde blitt fortalt eksplisitt hadde slutten mistet all suspensen. .

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar
Ja, og addressen han fant var til Dexters forrige leilighet, som Trinity besokte og fant post som det sto Deborah Morgan pa som han ble sur av.

Det kuttet direkte fra dagen til natten sa vi vet ikke hvordan Dexter fant Arthur.

Stemmer det, men tror du Trinity sluttet å lete? Neppe.

Du tyder episoden (og serien) helt bokstavelig. Manusforfatterne gir det ikke inn med teskje. Hva med at mordet for det første passer inn i syklusen til Trinity. For det andre røper han seg da Dexter skal til å drepe han ("It´s all over") eller noe i den duren - som han har gjort ved hvert badekarmord. For det tredje har Rita tre barn.

Nettopp - det ble kuttet til natt. Da har Trinity drept Rita og Dexter har sneket seg inn i bilen.... read between the lines.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar
I intervjuet med Michael C. Hall og John Lightgow snakkar dei også om "the murder of Rita", så det er vel heilt sikkert at ho vart myrda av Trinity.

Hvor kan jeg se det intervjuet?

Ja, og addressen han fant var til Dexters forrige leilighet, som Trinity besokte og fant post som det sto Deborah Morgan pa som han ble sur av.

Det kuttet direkte fra dagen til natten sa vi vet ikke hvordan Dexter fant Arthur.

Stemmer det, men tror du Trinity sluttet å lete? Neppe.

Du tyder episoden (og serien) helt bokstavelig. Manusforfatterne gir det ikke inn med teskje. Hva med at mordet for det første passer inn i syklusen til Trinity. For det andre røper han seg da Dexter skal til å drepe han ("It´s all over") eller noe i den duren - som han har gjort ved hvert badekarmord. For det tredje har Rita tre barn.

Nettopp - det ble kuttet til natt. Da har Trinity drept Rita og Dexter har sneket seg inn i bilen.... read between the lines.

OK, jeg googla rundt og de fleste sier hu ble drept ja.

Men det er fortsatt usikkert akkurat hva som skjedde.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt litt, og til selve plotet i sesongen, så tror jeg de har hatt så stor suksess i både sesong 3 og 4 med å ha en "Big-Bad" som "Clyde Phillips" (En av Dexter produsentene) kalte det. I tillegg var det jo også slik i sesong 1 med "The Icetruck Killer", men han var ikke med i hele sesongen, kom vel inn i episode nummer seks eller noe, hvis jeg ikke husker helt feil. Mens både i sesong 3 og 4 hvor vi hennholdsvis har hatt Jimmy Smits (som Miguel Prado) og John Lithgow (som Arthur Mitchell aka. Trinity).

Hva tror dere? :)

Lenke til kommentar

Det at Kyle Butler ikke skal kunne bli trukket fram er jo rart å si. Det eneste sporet de har etter Trinity er jo familien hans.

Det interessante med Ritas død er jo hvordan det påvirker Dexter syn på følelser. Han har jo nesten blitt en kjernekar hvor han faktisk liker å vise følelser. Tenk tilbake på når Dexter synes det var forferdelig å alltid vise følelser i en gitt normal setting.

Bokmerker tråden for videre tenking.

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt litt, og til selve plotet i sesongen, så tror jeg de har hatt så stor suksess i både sesong 3 og 4 med å ha en "Big-Bad" som "Clyde Phillips" (En av Dexter produsentene) kalte det. I tillegg var det jo også slik i sesong 1 med "The Icetruck Killer", men han var ikke med i hele sesongen, kom vel inn i episode nummer seks eller noe, hvis jeg ikke husker helt feil. Mens både i sesong 3 og 4 hvor vi hennholdsvis har hatt Jimmy Smits (som Miguel Prado) og John Lithgow (som Arthur Mitchell aka. Trinity).

Hva tror dere? :)

Skal serien fortsette som den har gjort vil vi nok ikke få noen "big-bad" som Arthur i ses. 5.

I den første sesongen hadde vi Rudy/Brian, men vi visste ikke at han var The Icetruck Killer før rundt episode 7.

I sesong 2 var det Dexter selv.

I sesong 3 var det han George King(?)/Skinner fyren. Miguel ble jo bare en slags big-bad helt på tampen.

Så Arthur er den første antagonisten som vi har visst om helt siden starten av sesongen, og selv om det funket fjell nå, tviler jeg (og håper jeg) på at de vil gjøre det samme i neste sesong.

Lenke til kommentar
Det at Kyle Butler ikke skal kunne bli trukket fram er jo rart å si. Det eneste sporet de har etter Trinity er jo familien hans.

Hvorfor skal familien trekke frem Kyle Butler? Familien vet ikke hvor Arthur er, det eneste er at han tok alt de eide og hadde.

Det interessante med Ritas død er jo hvordan det påvirker Dexter syn på følelser. Han har jo nesten blitt en kjernekar hvor han faktisk liker å vise følelser. Tenk tilbake på når Dexter synes det var forferdelig å alltid vise følelser i en gitt normal setting.

Blir spennende å se hvordan dødsfallet påvirker han ja, men tror en viktigere faktor er om han tar seg av barna eller ei. Om han tar seg av barna, kan det bli spennende i forhold til Debra som kommer til å komme mer på banen - om han sender barna bort blir han nok mørkere enn noen gang (med Quinn som Doakes 2 og en Debra som snoker i det skjulte).

Lenke til kommentar

Hvorfor skal familien trekke frem Kyle Butler? Familien vet ikke hvor Arthur er, det eneste er at han tok alt de eide og hadde.

Politiet vil jo vel få så mykje informasjon om Trinity frå familien som dei kan, og då er det naturleg at Kyle Butler blir nemnt i ein eller annan samanheng.

Lenke til kommentar
Politiet vil jo vel få så mykje informasjon om Trinity frå familien som dei kan, og då er det naturleg at Kyle Butler blir nemnt i ein eller annan samanheng.

Tror ikke det kommer til å bli nevnt av den enkle grunn at familien selv er sjokkert over alt han har gjort, samt lettet over at det er over. "Kyle Butler" hjalp dem jo, så tror nok ikke de kommer til å nevne han - men en vet aldri; FBI har jo overtatt saken.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...