MilKman' Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Hellu (Prepare for en lang post hahwe) For en liten stund siden innstalerte jeg Win7, og var storfornøyd. Etter ca 1 uke så fikk jeg nå en melding i American megatrendBIOS om at BIOSen min måtte oppdateres ellerno lignende (PCen min sto på om natta og jeg så denne meldingen på morgenen) Så fikk jeg to valg: F1 - Enter BIOS setup og F2 - Use Default BIOS settings ellerno. Jeg valge nr to (F2) og PCen startet helt fint. Nå kom jeg hjem til samme melding og trykket F2 nok en gang, men da jeg kom tilbake var PCen min avslått. Jeg tenkte jeg skulle starte den på nytt, men så måtte jeg trykke noen ekstra ganger på PÅ-knappen før den slo seg på:S Men nå er det ikke noe signal mellom skjermen og PCen, altså jeg får bare svart skjerm. Noen som veit hva som må til for å ordne dette? f.eks oppdatere BIOS med en CD ellerno? Til tross for at jeg ikke ser noe på skjermen... Lenke til kommentar
pctil5000 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Prøv og ta ut BIOS en din og få den til og restarte. Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Jeg ville vel heller satset på å ta ut batteriet, men å fjerne BIOS kunne jo også vært et stilig prosjekt. On topic, skru av maskinen, skru av PSU, og så fjern batteriet som står på hovedkortet(noen hovedkort har litt flottere måter å gjøre det på, men dette funker på alle). Endret 14. desember 2009 av SkoMedHull Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Det dere sier, ser jeg sånn: Lag en databrikke som kan knekke koden til USAs atomvåpen og skyt de opp til månen. altså umulig haha Er det så lett som å ta ut batteriet som sitter på hovedkrotet? et sånn rundt lite klokkebatteri, altså? Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Okei, jeg ser et rundt batteri det står NEWSUN 3v på Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Okei, nå har den starta, HERREGUD TAKK! Nå har jeg en litt mer eksakt melding om hva som kommer opp i AMT: please restore BIOS settings. F1 run setup, F2 continue blabla, Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal restore bios settings? :S EDIT: Skal jeg trykke på EXIT-taben og deretter Load Setup Defaults? Endret 14. desember 2009 av Ch1337 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Okei, nå har den starta, HERREGUD TAKK!Nå har jeg en litt mer eksakt melding om hva som kommer opp i AMT: please restore BIOS settings. F1 run setup, F2 continue blabla, Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal restore bios settings? :S EDIT: Skal jeg trykke på EXIT-taben og deretter Load Setup Defaults? Har du tatt ut og inn knappe-batteriet på hovedkortet så har du fjernet strømmen til CMOD batteriet (databrikken som inneholder instillingene til BIOS), og dermed tvunget den til å gå tilbake til standard instillinger. Så med andre ord har du sansynligvis allerede resat CMOS. Hvis du ikke skla bruke spesielle instillinger, eller du ikke har peil på BIOS så bare la alt stå på standard - det vil normalt fungere greit nok. Bare tykk F1 og velg "save&exit". Hvis du fortsetter å få denne meldingen om og om igjen dog så kan det tyde på defekt batteri eller at noen har flyttet på clear CMOS jumperen din påhovedkortet evt. -Stigma Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Jaha. Ingen ahr flyttet på noe som helst hvertfall. det med defekt batteri er vel lite sannsynlig, når jeg hverken har rørt batteriet eller hovedkortet siden jeg satt sammen PCen, og jeg har hatt en anna PC i fire år uten problemer? Sikekrt dumt å sammenligne en 4 år gammel PC og en helt ny, men... Tar en kaffe med familie og håper noen har svart igjen when i are back ) Takk for all hjelp, forresten! Årntlig ålreit og kunne spørre på diskusjon og faktisk få seriøse og hjelpsomme svar : ) Creds til: Stigma, pctil5000 og SkoMedHull! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg nevnte det bare DERSOM du får feilen på nytt gjentatte ganger. Forhåpentigvis vil det bare fungere som normalt fra nå av. du får rapportere tilbake om det fremdeles tuller seg og hvordan det i såfall utarter seg. -Stigma Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Greitgreit : ) Tuuusen takk for hjelpa : ) Sitter på stasjonære igjen nå, og den funker hvertfall fint hittil! Lenke til kommentar
pctil5000 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Det hadde vert bedre visst du klikka den lille fine knappen der det står "Løst" på. Da blir vi alle glade Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå