Ullsokk1 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Har fått en oppgave, muntlig framføring i samfunnsfag: Deres Tema er: fortell om forholdet mellom den norske stat og samene (Da kautekeine opprøret var ca) Vurderingsmålene: - Finne eksempler på hendelser som har vært med på å forme dagens Norge - Presentere en historisk hendelse med utgangspungt i ulike ideologier - Presentere viktige utviklingstrekk på 18 og19 hundretallet, og forklare hvordan de peker framover på samfunnet idag. - Forklare framveksten av velferdsstaten og beskrive trekk ved det moderne Norge. - Drøfte viktige omveltninger i samfunnet i nyere tid, og reflektere over hvordan dagens samfunn åpner for nye omveltninger (Skjønte ikke helt dette punktet) Så da tenkte jeg med litt hjelp av dere kunne dette bli et nokså bra foredrag. Samarbeider med ei veninne og vi skal ha det ca 10 minutter hver Hva er viktige ting jeg burde ta med som dere trur læreren vil like? Går i 10'ende klasse. -Ullsokk1 Lenke til kommentar
sjoan93 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 For min del funka det med å ta heile framføringen på powerpoint , du må være godt forberedt på da du skal sei. gå gjennom framføringen nokre gonge på forhand og ta tiden på kor mykje du bruker. ikkje vær nervøs , vær rolig og pust normalt. ver vennelig og hels på sensoren når du kjem inn. Også må du ikkje glemme å ta med vatn, for du blir veldig tørst etter snakke i 10 min! fekk 6 på munntlig eksamen i samfunnsfag , uten å jobbe noko særlig for da. mitt tips er - bruk Powerpoint !! det er lurt å sjå "kautokeino opprøret" Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 For min del funka det med å ta heile framføringen på powerpoint , du må være godt forberedt på da du skal sei. gå gjennom framføringen nokre gonge på forhand og ta tiden på kor mykje du bruker. ikkje vær nervøs , vær rolig og pust normalt. ver vennelig og hels på sensoren når du kjem inn. Også må du ikkje glemme å ta med vatn, for du blir veldig tørst etter snakke i 10 min! fekk 6 på munntlig eksamen i samfunnsfag , uten å jobbe noko særlig for da. mitt tips er - bruk Powerpoint !! det er lurt å sjå "kautokeino opprøret" Er veldig utadvent og har sett Kautekeino opprøret Det er ikke Eksamen men en slags prøve. Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 Kommer skikkelig godt igang med foredraget nå! Men er det noen som har noen meninger om kautokeino opprøret? Og selv mener jeg at den eneste riktige forklaringen på hvordan den norske stat kan ha behandlet samene slik de gjorde var etter 1905 når nasjonalfølelsen roste til himmels så ville de liksom ha alt "Norsk!" Kom gjerne og del tankene deres Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå