mobile999 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Den har Pentium M 760 og det er vel en socket 479. Er det bare å bytte til for eks: Core Duo T2050 på denne? (også socket 479) Vil det passe/fungere? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 om det er samme socket så passer den fysisk, men kan hende vi ser på BIOS problemer her Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Det stemmer sikkert. Jeg får satse på at bytte av kjølepasta løser problemet, maskinen bråker jo som et treskeverk! Det som er litt rart er at maskinen er stille hvis den startes kald på batteridrift. Det er når man setter i strøm fra veggkontakten at vifta begynner (blir helt svimete av det!). Hvis man trekker kontakten når den er ferdigladet så faller den heller ikke ned i viftehastighet. Jeg har forsøkt prosessorstyring men det er dessverre ikke godt nok. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Oppdatere bios? Forklar hvordan du har forsøkt å styre viften. Dette er et tegn på at power innstillingene er slik at maskinen kjører prosessor osv på full effekt når strømkabelen er kolet til. Kan endres i kontrollpanelet. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) Oppdatere bios? Forklar hvordan du har forsøkt å styre viften. Dette er et tegn på at power innstillingene er slik at maskinen kjører prosessor osv på full effekt når strømkabelen er kolet til. Kan endres i kontrollpanelet. Bios og co er oppdatert. Jeg har ikke forsøkt å styre viften. Maskinen blir varm og det er grunnen til at den begynner å gå. De instillingene i kontrollpanelet er allerede satt til "laveste". For prosessorstyring har jeg forsøkt følgende program: Notebook Hardware Controller (NHC) fra pbus-167.com (denne setter multiplier og spenning ned permanent eller ved idle). Jeg kjører derfor på 800Mhz(!) istedenfor 2Ghz uten at maskinen er stille. Dette programmet viser også temperaturen i prosessorkjernen (?) som varierer fra 40-49 grader i idle. Er det høyt? Endret 15. desember 2009 av mobile999 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 19. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2009 Jeg har visst feilinformert meg selv. Core duo passer ikke i samme sokkel som Pentium M. Jeg er litt usikker på hvor jeg hadde det fra, mulig det var en annonse på ebay. Bios støtter med sikkerhet følgende prosessorer siden maskinene som bruker denne bios'en leveres med disse: Celeron M 360/370/380 (1,4/1,5/1,6 GHz) Pentium M 730/740/750/760/770/780 (1,6-2,26 GHz) ...men hva er så sjansen for at man kan bruke andre alternative prosessorer (som faktisk passer i sokkelen)? F.eks: Pentium M Low voltage/Ultra low voltage. ref: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel...age.2C_90_nm.29 Er dette noe man bare kan glemme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå