Gå til innhold

Hjelp til å bygge Raven Gamer til 14 000,-

Anbefalte innlegg

For i 2010 skal jeg ha meg en PC, har funnet ut at jeg skal bruke en del av dimmepengene jeg får fra militæret på stasjonær PC, har inget rush med å kjøpe, men gleder meg som fy!

Har lenge vurdert heftig laptop, men kjøper heller en billig laptop og en über desktop!

Showoff med stil!

Har allerede funnet meg det perfekte kabinettet, er det noen som kan hjelpe meg med å fylle det opp?

Er usikker på om jeg skal går for AMD eller Intel i7, driver med litt gaming og photoshop. Lurer også på hvilke skjermkort jeg skal ha med tanke på nye GeForce 300-serien som kommer. Vil de ta rotta på ATI?

Er også ganske sikker på at jeg skal ha SSD, vet noen om noe nytt fra Intel eller andre produsenter som kommer innen påske?

Liker å ha det litt overkill, alltid morro å være showoff. Å for å være showoff må man starte med ett deilig kabinett! Bare ta en titt på dett :D

Raven_case.jpg

Raven2_case.jpg

1685,-

Det skal ikke være for mye overkill, helst deler fra MPX (pga. 25% rabatt der), ellers er det ikke noe problem, trenger bare varenr. ;-)

Burde ikke overstige 14 000,- ekskl. kabinett!

Endret av bad__ip
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte det kabinettet, og spesielt at de hadde rotert det 90 grader. Kan hende det hjelper på luftflyten, men hvordan blir det med kabler fra skjermkort og lignende? Man må jo nesten knekke skjermkortkabelen for å få den i riktig vinkel ut på toppen.

Ellers er det jo Intel i7 920 til 1366-sokkelen eller i7 850 til 1156-sokkelen. Sistnevnte er litt billigere, men yter meget godt i spill. i5 750 også forresten.

Ellers er jo Intels X25-M 80GB gen.2 et veldig smart valg når det kommer til OS-disk. Den har nettopp fått ny firmware med TRIM-støtte, så nå yter den ennå bedre enn før!

4 eller 6GB ram, kommer an på om du velger 1366 eller 1156-sokkelen. Du kommer langt med 1600mhz-ram, da det koster ganske mye for det siste, og ikke er de raskere heller. Når CAS øker, går den effektive hastigheten ned, så ikke alltid det hjelper å øke mhz.

Hva neste generasjon nVidia byr på veit vi ikke ennå, blir spennende å se. Eneste som er sikkert, er at veldig mye kan forandre seg frem til påske.

Til slutt: Å sitte å planlegge et pc-kjøp ca. 5 mnd før tiden for innkjøp blir litt bortkastet, da det skjer så utrolig mye på den tiden. Ihvertfall når man har to supre Intel-sokler å ta stilling til (1156 og 1366), i tillegg til det AMD leverer, så faller hele planleggingsgrunnlaget bort. Når vi ikke engang har oversikt over hvor godt nVidias nye flaggskip både koster og yter, blir det enda mer bortkastet.

Eneste som er sikkert, er at kabinettet var kult.

Lenke til kommentar

Takk, endelig en som ser at det er et sykt kult kabinett. Vet det er litt tidlig å planlegge, men det er for at jeg skal kunne se forandringene som skjer, både prismessig og ytelsesmessig, og sannsynligheten for at jeg vil få noen meget gode råd iløpet av de neste 5 mnd er stor, har jo allerede fått ett godt råd, skal se om jeg finner ett bedre og mer egnet minne.

:xmas:

Takk for svar. :)

Lenke til kommentar

Handleliste kommer da jeg får satt meg ned på en pc med bedre internett enn NetCom 3G...

Satser på å få tak i mesteparten av delene hos MPX, noe som er lite trolig ettersom jeg har sett litt etter. Får prøve og granske litt rundt!

Kom gjerne med råd om PSU, eller andre muligheter for oppsett, i5 og AMD oppsett, tror Xeon blir litt dyrt, noen fordeler med Xeon?

Lenke til kommentar

OK, har satt opp noen forslag her, og lurer på hva som gir mest for penga, noe som kan endres for å få det billigere, uten at systemet skal svekkes? Burde jeg uansett budsjett eller ikke sette i et gromt hovedkort, så jeg lettere kan oppgradere i fremtiden?

Oppsett Nr. 1 - Intel 1366

- Silverstone Raven RV01 Black Big Tower

- EVGA X58 SLI LE, Socket-1366

- Intel Core i7-920 Quad 2.66GHz CPU

- Asus Radeon HD 5870 1GB Skjermkort

- OCZ Gold XTC 6GB 1600MHz DDR3 KIT

- Corsair TX 750W Strømforsyning

- Western Digital Caviar Black SATA2 1TB

- Intel X25-M Gen 2 80GB 2.5" SSD

Pris: 11 615.75 Kr (Dette inkluderer min 25% rabatt på MPX.no)

Oppsett Nr. 2 - Intel 1156

- EVGA P55 ForTheWin, Socket-1156 ATX

- Intel Core i7-860 Quad 2.8GHz CPU

- Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 4GB

Pris: 11 739.50 Kr (Dette inkluderer min 25% rabatt på MPX.no)

Oppsett Nr. 3 - AMD Phenom

- Asus M4A79T Deluxe Socket-AM3 Hovedkort

- AMD Phenom II X4 965 Black Edition CPU

- Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8

Pris: 10 605.75 Kr (Dette inkluderer min 25% rabatt på MPX.no)

Oppsett Nr. 4 - Budsjett - PC

- MSI X58M S-1366 Hovedkort

- Intel Core i7-920 Quad 2.66GHz CPU

- XFX GeForce GTX 260 896MB Skjermkort

- Kingston HyperX 4GB 1333MHz DDR3 KIT

- Corsair TX 650W Strømforsyning

- Western Digital Caviar SE16 SATA2 320GB

Pris: 7 882.50 Kr (Dette inkluderer min 25% rabatt på MPX.no)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...