PoPSiCLe Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Tja... Pen maskin, men, hvorfor ikke levering uten OS, samt en litt bedre skjerm? Jeg er så møkkalei PCer med elendig oppløsning Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Ja, fleste benytter domener. Det er sikkrere enn vanlig nettverk. Du har full kontroll over alle klientene og brukere osv. De kan domener som strekker seg til forskjellige verdensdeler, og en admin kan sitte hvorsomhelst og ordne opp med et enkel MMC vindu. Domener blir mer og mer utbredt i vanlige hjem nå. Fleste folk har mer enn 2 PCer og er opptatt over sikkerhet. Derfor kom MS ut med Home Server slik at folk kan sette opp hjemme domene til en billig peng...men det er litt ironisk at deres "Home Server" ikke kan benyttes med Home OSet i domenet... Hvordan kan du si at et domene er mer sikkert enn en VPN løsning? Det kommer jo helt ann på oppsettet, selv foretrekker jeg VPN og da er det snakk om jobb sammenheng. Skjønner egentlig MS meget godt, er ikke veldedighet de driver med. Men nå handler tråden om PC`en og ikke funksjonene OS`et det kjører Tja... Pen maskin, men, hvorfor ikke levering uten OS, samt en litt bedre skjerm? Jeg er så møkkalei PCer med elendig oppløsning Pris pris pris, er nok vi i markedet som automatisk går etter det billigste som gjør at vi får PC`er med lav oppløsning. Små paneler med høy oppløsning koster flesk, desverre. Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Nå er da et domene og VPN to vidt forskjellige ting... Men det er klart, jeg har jo ikke kunnskap til å uttale meg om slikt Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Hvordan kan du si at et domene er mer sikkert enn en VPN løsning? Det kommer jo helt ann på oppsettet, selv foretrekker jeg VPN og da er det snakk om jobb sammenheng. Hvor har jeg sakt det? Tror du missforstår hva jeg sa. Jeg sa at VPN blir benyttet når en skal koble opp mot en domene med en laptop hvis de er ute på reise. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 De fleste som benytter seg av VPN via jobbpc, gjør dette for å koble seg opp mot bedriftens domene. Dette er en dobbel autentiseringsprosess; først må man autorisere seg ved vpn-oppkoblingen, og så videre mot domenet. Kan jo for øvrig nevne at man gjerne logger seg på Win med domenepassord først, hvis pcen er satt opp til dette. En slik løsning er ganske standard i de fleste bedrifter av en viss størrelse. Med Win7 HP kan du ikke koble deg opp mot et domene. Det er kun Professional og Ultimate som kan dette, se http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/products/compare. Uansett, nevnte laptop var grisefin, bare synd den ikke holder mål hva skjerm og ram gjelder. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Domener blir mer og mer utbredt i vanlige hjem nå. Fleste folk har mer enn 2 PCer og er opptatt over sikkerhet. Derfor kom MS ut med Home Server slik at folk kan sette opp hjemme domene til en billig peng...men det er litt ironisk at deres "Home Server" ikke kan benyttes med Home OSet i domenet... Der har Microsoft laget en egen løsning i Win 7, HomeGroup. Man har vel sett det som enkel nok og grei nok (sikkerhet) for hjemmebruk. Windows 7 Home Premium fungere også mot WHS så vidt jeg vet. Man trenger jo ikke å sette opp domene i tradisjonell forstand på WHS. Men jeg har ikke testet, da det finnes løsninger som er overlegen WHS. Men jeg er enig i at Home Premium er feil OS for noe som rettes mot bedriftsmarkedet. Ellers synes jeg maskinen såg pen ut, men ellers meget skuffende. Håpløs oppløsning, for lite minne etc. Så min Thinkpad på 2,1 kg lever en stund til. All oppløsning under 1440 x 900 når skjerm er 13,3 eller større gjør produktet uaktuelt. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 "MSI er nå klare med sin X-Slim X350..." "MSI utvider nå Slim-X-serien..." Serien heter altså X-Slim. Tenkte bare jeg skulle nevne det, siden artikkelforfatter ikke er helt enig med seg selv... Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Tja... Pen maskin, men, hvorfor ikke levering uten OS, samt en litt bedre skjerm? Jeg er så møkkalei PCer med elendig oppløsning Tja. Jeg synes nå egentlig ikke den oppløsningen var så halvgærn jeg. Det er omtrent samme oppløsning som jeg har på min billige bærbar/jobbmaskin, og den er 15.4" skjerm. Fungerer greit for meg. Kan derfor ikke se helt for meg at jeg ville savnet en større oppløsning. Jeg merker jo at selv om jeg har opp mot "normalt" syn, så er det litt slitsomt å være på enkelte nettsider med min 22" med FullHD. Jeg klarer fint å lese det jeg skriver her inne på nettsiden selv om jeg sitter på rundt meteren fra skjermen, men jeg ville ikke hatt det mye mindre. Det er litt på samme måte med denne bærbare. For min del er oppløsningen på 1300 og noe helt grei til en slik liten maskin. At OS er inkludert har vel antageligvis litt med å gjøre produktet mer aktuelt for folk med "vanlige" behov. Altså en maskin med windows på, som det bare er å starte med. I tillegg er vel denne luringen slim også, og mangler da optisk enhet. Noe som kunne forverret OS-innstalleringsprosessen for "folk flest". Og, dessverre for oss, så er det "folk flest" som er fokusgruppen for slike produkter. Og de klarer seg med "godt nok". Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Oioi, ser lovende ut. Dog, jeg også ville ha foretrukket å få den levert uten OS. Hadde jeg kjøpt den (som kanskje jeg gjør, om prisen ikke blir helt forjævlig) er det rett ut med Windows uansett. Så windowslisens er egentlig bortkasta penger for min del. Jaja, gleder meg uansett til å se prisen. Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Tenkte jeg bare skulle nevne at Tek bruker bilde av en X320/340 og ikke en X350. X350 er noe råere design messig og bilde kommer her: Synes den er dritstilig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå