Glenn Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Hei alle sammen! I dag åpner NetCom verdens første 4G-nett, kl 12:00 i Oslo. Post gjerne dine speedtest.net-resultater her, stabilitet etc. Hadde vært morsomt å se hvilken hastighet folk har på det nye 4G-nettet Prisene blir som følger: Månedspris 699,- Normalhastighet 20 til 80 Mbps. Ubegrenset bruk! Modem koster 1,- kr med 12 måneders bindingstid. Spørsmål og svar hos NetCom.no Endret 14. desember 2009 av Glenn Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Skal tru om det vert dei same kvotane som før? Det er lite hjelp i om breibandsfilmen ikkje hakkar, dersom ein må greie seg med 100 kb/s resten av månaden. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Hvor får man opp priser osv? Klokken er over 12 nå, men ingen info ut så vidt jeg ser, eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Husk at når dere kaster modemet, så skal det leveres til mottak for EE-avfall. Dette var et sarkastisk innlegg fra avfallskonsulenten Tom Bäcker. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Hadde satt pris på en pingtest. Åpne kommandovinduet og skriv: ping skolelinux.no ping vg.no ping dagbladet.no ping hw.no Lenke til kommentar
Mato Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 er det noen som vet om hvilke telefoner som eventuelt støtter dette ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) er det noen som vet om hvilke telefoner som eventuelt støtter dette ? Ingen. Du må ha et spesielt modem. Hvor får man opp priser osv? Klokken er over 12 nå, men ingen info ut så vidt jeg ser, eller? Det ser ut som om prisingen følger de vanlige prisene deres, men med en egen prisplan for 4G: https://netcom.no/mobiltbredband/4g.html Endret 14. desember 2009 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Kvoten er satt til 30GB i mnd. for 4G. Tenkte ett lite øyeblikk at det kanskje var ett alternativ til Get som jeg har nå, men 30G??? holder jo knapt til å sjekke mailen. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Kvoten er satt til 30GB i mnd. for 4G. Tenkte ett lite øyeblikk at det kanskje var ett alternativ til Get som jeg har nå, men 30G??? holder jo knapt til å sjekke mailen. Hvor fant du det? Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 https://netcom.no/abonnement/mobilabonnement/vilkar.html NNetCom har, for å sikre at alle kunder får mest mulig lik tilgang, satt grenseverdier på de ulike Mobilt Bredbånd abonnementene. NetCom forbeholder seg retten til å begrense overføringshastigheten til maksimum 200 kb/s (100 kb/s for de abonnementer som er merket med * nedenfor), for kunder som overstiger de grenseverdier som er beskrevet. Dette gjelder for kunder som totalt konsumerer mer enn grenseverdiene i løpet av én måned (opplasting + nedlasting). Mobilt Bredbånd abonnementene er satt opp for bruk i Norge Grenseverdiene er som følger: Privat Litt bruk: 1 GB Fritid: 2 GB Hele Tiden: 4 GB Mobilt Bredbånd 4G: 30 GB Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Det var veldig synd. 30 GB går fort om du ser på web-tv kan du si.. Nei, denne må fjernes for at 4G i det hele tatt skal være et alternativ for meg. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Lurer litt på kva som skjer dersom ein puttar eit simkort med vanleg m.b.b. abonnement i eit LTE-modem. Vil ein då altså ikkje få tilgang til 4G? Edit: Lurer forresten på kvifor Netcom/TeliaSonera byggjer ut i Oslo før dei gjer det i Sverige. Det er ikkje ofte at Norge er fyrst i verda med noko. Endret 14. desember 2009 av torbjornen Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Da har jeg en gladnyhet til dere, etter prat med NetCom. Det er ikke innført begrensing på hvor mye man kan bruke pr. måned enda, men NetCom ser ikke bortfra at dette kan bli aktuelt senere. Så vi får bare håpe at NetCom ikke innfører dette Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Dersom nokon er villig til å betale 700 kr. i månaden for mobilt breiband bør det vere få begrensingar. Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Helt enig. Hvis jeg (geografisk sett) hadde hatt dette tilbudet, måtte jeg vurdert sterkt om jeg ville byttet min sprengte NGT 4,5 MBit mot dette (Dobbel pris trossalt) Kvote under 200GB vil gjøre det hele uaktuelt, ingen diskusjon engang. Lenke til kommentar
Snipper Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Som bruker av netcoms 3G i Oslo hver dag omtrent så syns jeg det er merklig at netcom ikke kan få 3G til å fungere før man starter på 4G. Lenke til kommentar
Krvduzvg62dy24 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg har til og med ikke fått 3G enda med netcom her jeg bor, blir sikkert i 2020 til de får 4G her ... Lenke til kommentar
mateogold Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg har til og med ikke fått 3G enda med netcom her jeg bor, blir sikkert i 2020 til de får 4G her ... Blir nok lenge til der da Ikke før GSM byttes ut med ev. LTE TOM: Har du eller noen andre eksempler på hvordan 4G BTS'ene ser ut? Er på snarvisitt i Oslo frem til i morgen.... På Majorstua nå, men skal innom sentrum på vei nordover i morgen. Mateo Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Eg bur i Sogn og Fjordane, og kjem framleis til å bruke Telenor. Årsak: Eg er heldig, og Telenor tilbyr turbo-3G der eg bur, medan Netcom berre tilbyr EDGE. Om eg budde i Oslo hadde den høge prisen uansett gjort det uaktuelt med 4G. Sjølv ser eg fram til at Telenor om eit par år kjem til å tilby 3G på 900 MHz, noko som vil kunne gje 3G dekning over heile landet. Hevnen er søt :-) Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Synes ikke prisen er ille. Omtrent det jeg betaler i dag for kabelmodem hjemme og mobilt bredbånd på telefonen. Største problemer er/blir begrensningen på 30g i måneden. Vistnok skal alle jornalistene som var til stede på lanseringen har fått modem + 6 mnd gratis bruk så begrensingen begynner sikkert ikke å gjelde før nærmere sommeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå