Gå til innhold

NetCom's 4G på lufta - post dine resultater her!

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

I dag åpner NetCom verdens første 4G-nett, kl 12:00 i Oslo.

Post gjerne dine speedtest.net-resultater her, stabilitet etc. Hadde vært morsomt å se hvilken hastighet folk har på det nye 4G-nettet :)

Prisene blir som følger:

Månedspris 699,- Normalhastighet 20 til 80 Mbps. Ubegrenset bruk!

Modem koster 1,- kr med 12 måneders bindingstid.

Spørsmål og svar hos NetCom.no

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Husk at når dere kaster modemet, så skal det leveres til mottak for EE-avfall.

Dette var et sarkastisk innlegg fra avfallskonsulenten Tom Bäcker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
er det noen som vet om hvilke telefoner som eventuelt støtter dette ?

Ingen. Du må ha et spesielt modem.

Hvor får man opp priser osv? Klokken er over 12 nå, men ingen info ut så vidt jeg ser, eller?

Det ser ut som om prisingen følger de vanlige prisene deres, men med en egen prisplan for 4G: https://netcom.no/mobiltbredband/4g.html

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

https://netcom.no/abonnement/mobilabonnement/vilkar.html

NNetCom har, for å sikre at alle kunder får mest mulig lik tilgang, satt grenseverdier på de ulike Mobilt Bredbånd abonnementene. NetCom forbeholder seg retten til å begrense overføringshastigheten til maksimum 200 kb/s (100 kb/s for de abonnementer som er merket med * nedenfor), for kunder som overstiger de grenseverdier som er beskrevet. Dette gjelder for kunder som totalt konsumerer mer enn grenseverdiene i løpet av én måned (opplasting + nedlasting). Mobilt Bredbånd abonnementene er satt opp for bruk i Norge

Grenseverdiene er som følger:

Privat

Litt bruk: 1 GB Fritid: 2 GB Hele Tiden: 4 GB Mobilt Bredbånd 4G: 30 GB

Lenke til kommentar

Lurer litt på kva som skjer dersom ein puttar eit simkort med vanleg m.b.b. abonnement i eit LTE-modem. Vil ein då altså ikkje få tilgang til 4G?

Edit: Lurer forresten på kvifor Netcom/TeliaSonera byggjer ut i Oslo før dei gjer det i Sverige. Det er ikkje ofte at Norge er fyrst i verda med noko.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Da har jeg en gladnyhet til dere, etter prat med NetCom.

Det er ikke innført begrensing på hvor mye man kan bruke pr. måned enda, men NetCom ser ikke bortfra at dette kan bli aktuelt senere.

Så vi får bare håpe at NetCom ikke innfører dette :)

Lenke til kommentar
Jeg har til og med ikke fått 3G enda med netcom her jeg bor, blir sikkert i 2020 til de får 4G her :(...

Blir nok lenge til der da :) Ikke før GSM byttes ut med ev. LTE

TOM: Har du eller noen andre eksempler på hvordan 4G BTS'ene ser ut? Er på snarvisitt i Oslo frem til i morgen.... På Majorstua nå, men skal innom sentrum på vei nordover i morgen.

Mateo

Lenke til kommentar

Eg bur i Sogn og Fjordane, og kjem framleis til å bruke Telenor. Årsak: Eg er heldig, og Telenor tilbyr turbo-3G der eg bur, medan Netcom berre tilbyr EDGE. Om eg budde i Oslo hadde den høge prisen uansett gjort det uaktuelt med 4G. Sjølv ser eg fram til at Telenor om eit par år kjem til å tilby 3G på 900 MHz, noko som vil kunne gje 3G dekning over heile landet. Hevnen er søt :-)

Lenke til kommentar

Synes ikke prisen er ille. Omtrent det jeg betaler i dag for kabelmodem hjemme og mobilt bredbånd på telefonen. Største problemer er/blir begrensningen på 30g i måneden. Vistnok skal alle jornalistene som var til stede på lanseringen har fått modem + 6 mnd gratis bruk så begrensingen begynner sikkert ikke å gjelde før nærmere sommeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...