Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Zyxel P2602HWT (Telenor) Ustabilt/Ingen nett?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått det samme modemet, har samme problemet.

Vet ikke om det har noe å si, men når jeg går inn på innstillingene sier statsen dette:

CPU Usage: 17.56%

Memory Usage: 128%

Hvis det er memory usage på ruteren så er det jo ganske ille da. Skal teste og deaktivere qos og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det har noe å si, men når jeg går inn på innstillingene sier statsen dette:

Hvis det er memory usage på ruteren så er det jo ganske ille da. Skal teste og deaktivere qos og se om det hjelper.

eg ville ha satt zyxel i bridge og kjørt en ruter uten om med pppoe visst det er det du bruker for zyxel suger (til og hoste på spill)

:D

eller du kan gjøre som eg ville og har gjort kjøre en slegge gjennom dritten og le :D

Lenke til kommentar

Hadde en gaaamel zyxel ruter før jeg fikk denne(byttet fordi trådløst plutselig sluttet å fungere), den fungerte optimalt. Dønn stabil og ingen hastighets problemer.

Skuffende greier av Telenor, en slik bedrift burde jo klare å teste produktene sikkerlig før de signer en stoor avtale som ikke er verdt noe... Eller er det bare vi som gjør noe feil?

Kan også legge til at ruteren kreperer med en gang jeg starter utorrent, tar ages og koble til etc. Var ikke sånn i det hele tatt med den gode gamle zyxelen.

...

Lenke til kommentar
Hadde en gaaamel zyxel ruter før jeg fikk denne(byttet fordi trådløst plutselig sluttet å fungere), den fungerte optimalt. Dønn stabil og ingen hastighets problemer.

Skuffende greier av Telenor, en slik bedrift burde jo klare å teste produktene sikkerlig før de signer en stoor avtale som ikke er verdt noe... Eller er det bare vi som gjør noe feil?

Kan også legge til at ruteren kreperer med en gang jeg starter utorrent, tar ages og koble til etc. Var ikke sånn i det hele tatt med den gode gamle zyxelen.

...

den du har har en innebydg brannmur som blokkere alt, det vil si at du må lage en firewall rule fra wan til lan og deretter åpne porten til det du skal ha den til !

Lenke til kommentar

...

den du har har en innebydg brannmur som blokkere alt, det vil si at du må lage en firewall rule fra wan til lan og deretter åpne porten til det du skal ha den til !

Såpass har jeg fått med meg ja, selv om porter er åpne er det den dårligste ruteren jeg har prøvd. Er ikke bare torrent som er fail, alt av streaming og generelt hele surfe-opplevelsen er ødelagt.

Lenke til kommentar

Memory usage over 100% er jo bugg.

Quote Zyxel

WebUI kan vise feil. Har sett noen få tilfeller der WebUI rapporterer 120% RAM i bruk.

Hovedregelen er dog at ubrukt RAM er bortkastet RAM. Det er ingen vits at en ruter skal ha masse ledig RAM.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en periode over noen dager hvor dette multimodemet tydeligvis omstarta igjen og igjen, antagelig i timesvis.

Telenor kunne ikke fortelle om det var noe galt. De mente også at multimodemet kunne finne på å omstarte av seg selv hvis nettet var ustabilt eller noe (husker ikke hva de sa over telefon).

Jeg trodde først at dette skjedde pga, av at jeg haddde installert Opera 10.10 hvor jeg koblet på "Opera Unite". Så jeg slo unite av, og jeg har ikke blitt klokere. Det har vært ok etter dette.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar
Har åpna porter OG laga brannmurregler, fikk min første lasting på uTorrent på over 1mb/s i går da etter mye fikling :!:

Men det er fortsatt litt ustabilt og faller ut i ny og ne, trådløsen likedan.

det er bare instilinger som er problemmet eg klarer og få til så og si alt med hosting og åpning av porter med ruteren men eg innrømmer at det er lettere og kjøre den i bridge og bare kjøre en ruter utenom mye lettere

Lenke til kommentar
Har åpna porter OG laga brannmurregler, fikk min første lasting på uTorrent på over 1mb/s i går da etter mye fikling :!:

det er bare instilinger som er problemmet eg klarer og få til så og si alt med hosting og åpning av porter med ruteren men eg innrømmer at det er lettere og kjøre den i bridge og bare kjøre en ruter utenom mye lettere

Jeg HAR ingen annen router :hrm:

Lenke til kommentar

Jeg HAR ingen annen router :hrm:

du kan jo bare hører med telenor og spøre om di kan ta den tilbake og kjøpe deg en speedtouch, eller du kan kjøpe deg en billig ruter til 200 - 500 kr :)

Lenke til kommentar
Ehrm, det er og en mulighet.

Den funker sånn halvveis nå etter jeg tok av QoS, men telefonen lagger :fun: Samma faen med den, foreldra mine som bruker den anyways :p

du kan prøve og deaktivere brannmuren og se om det funker da :)

eg har zyxel i gateway modus no, siden eg har 2 rutere en til trådløs, en til kabel.

men den eneste måten og få ting til og funke skikelig med zyxel er og slå av all sikkerthett og sette alt på max i threeshold !

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Husverten min har dette modemet.. Har vært ¤%&Y# så ustabilt siden eg flytta inn.

Flaks for meg at det ikkje var pw på det. :D Hoppa innpå der å deaktiverte qos no.

Memory usage gjekk ned frå 130% til 90%..

Ska teste det i noken dager no og gje ein lyd vist det virker stabilt. :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...