JKJK Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Hei. 07.05.2008 Bestilte jeg pc-deler fra amentio. Mot august 2008 fikk jeg problemer med minnebrikkene (det ène kit'et), noe som resulterte i retur. Nå har jeg nok en gang fått minneproblemer. Brikkene ble nøye testet med memtest86+ etter de ble satt inn (både første og andre gang), og viste ingen feil over natten. Pc'en har også vært stabil fram til for ca. en liten måned siden. Jeg synes det er VELDIG rart at jeg skal få stadige minneproblemer med dette oppsettet med ca. et års mellomrom. En kamerat av meg bygde julen 2008 en pc med ca. samme oppsett (samme hovedkort og minne), og han sliter med at kortet ikke funker med alle minnesporene i drift (har prøvd forskjellige typer brikker der). Er det noe som tilsier at dette hovedkortet / minnebrikkene er veldig dårlige? Har dere noen forslag om hva problemet kan være? Jeg har bestilt nye brikker av annen produsent (2x Crucial DDR2 BallistiX PC6400 4GB CL4 denne gang etter minnekonfigurator på komplett) da jeg ikke gidder å vente på nok en retur fra amentio (som strakk seg fra august til desember forrige gang). Det er uansett VELDIG rart at det samme skjer 2 ganger etter hverandre, med ca. et års mellomrom! Inkompitablitet mellom minne/hovedkort er jo et kjent fenomen, men ikke etter å ha fungert -og testet feilfritt i et år!? Oppsettet er ASUS Mainboard S-775 X48 Corssifre FSB 1600MHz ATX 2xPCI-E Audio 2xGbLAN 2x1394 SATA-II Raid (Rampage Formula) Corsair QUAD2X PC8500 DDR2 4GB KIT CL5 Tips mottas med stor takk! Endret 14. desember 2009 av JKJK Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Er ikke at brikkene får litt lav vDimm når du har i begge kit'ene? Standard er vel 1.8v men kan jo øke litt hvis det ikke allerede er prøvd ut da. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Amentio kunne fortelle følgende: Hei, dominator brikkene har dessverre en del feil og det er stor sjanse for at disse er defekt igjen dessverre. Er ikke annet tips enn at du på nytt søker retur eller oppdaterer din forrige retursak. og Hei, ja vi har hatt en del retur på denne type brikker, og det skal ikke være noe problem med å få disse kreditert dersom de testes defekte. Nye Curcial brikker kommer i posten hvert øyeblikk, så da håper jeg alt løser seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå