Olli12345 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Hei. Jeg fant ut at økonomien kom litt kort i år. Er det en mulighet for meg å låne et beløp på rundt 10-15000 hos en bank for bare en kort tid, altså som et kredittkort? Det er vel en mulighet å bestille et kredittkort, men jeg vet ikke hvor fort dette går, og det blir en voldsom ironi ut av det også med tanke på at jeg nettopp sa opp mitt kredittkort (så ikke for meg denne knipen) :S Jeg venter et rimelig stort beløp fra en forsikringssak om ikke så alt for lenge, det er derfor jeg tror jeg kan ta opp et slikt lån uten problemer. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Hvis det er julegavekjøp kan de fleste elektronikk butikker tilby deg en betalingsutsettelse på et vist antall månder. 2 månders utsettelse koster feks 99 kr gjennom cresco eller ikano. Som elkjøp bruker. Lenke til kommentar
Olli12345 Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Ja, det hadde jo vært et alternativ. Hva skjer da hvis man ikke har muligheten til å betale beløpet om 2 mnder? Lenke til kommentar
fgr Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Ja, det hadde jo vært et alternativ. Hva skjer da hvis man ikke har muligheten til å betale beløpet om 2 mnder? ingenting, det overføres bare til et vanlig lån med sikkert ganske høy rente (30% ish) Lenke til kommentar
Olli12345 Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Men har bankene noe lignende tilbud? Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Da ville jeg krypet til korset.. Kunne aldri tilgitt meg selv hvis noen av min nærmeste har tatt opp lån får å kjøpe gaver til meg. Enten så kjøper du ingenting og forklarer situasjonen din eller så kjøpe du billige og koselige ting Ikke ta opp et lån. Kan du ikke låne av familie/venner? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Siden du ikke forteller hva du trenger pengene til så må vi være hypotetiske her. Mitt tips er å utsette så mye av "forbruket" så lenge som mulig. Kan du f.eks. utsette noen regninger ? Som regel får man litt tid før purring uten at det har store konsekvenser. Så kan du heller bruke de pengene på det som haster mest ? Lenke til kommentar
Olli12345 Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Joda, hadde helt sikkert vært mulig å vridd meg litt rundt situasjonen, men jeg må si at hvis jeg hadde fått lånt rundt 10000 kr og betalt det tilbake måneden etterpå hadde livet blitt klart lettere. Lenke til kommentar
yaddah Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Det er vel kontokreditt på bankkontoen eller kredittkort (hvis du kan fåt det kjapt nok) som er kjappeste og billigste løsning her (hvis du ikke kan låne privat) for så små beløp. Forbrukslån blir fort dyrere pga gebyrer. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Er du i en livssituasjon der hvor du ikke har råd til å kjøpe julegaver uten å ta opp lån, så hopper man over julegaver, ganske enkelt. Lenke til kommentar
fgr Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 lage noe selv? snekre et fuglehus? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå