Gå til innhold

Htc, Blackberry, Palm eller LG?

Anbefalte innlegg

Jeg har sett på en ny mobil siden min trofaste sony ericson w880i sviktet meg her om dagen!

Nå tenker jeg og gå i investering på en touch telefon(ikke must).

Budsjettet mitt ligger mellom 0kr-2000kr. Og det være telenor superKontroll.(pålagt av min mor og far som sponser telefonen.)

Følgene liste er must:

* mp.3(trenger ikke være musikk telefon, men 3,5mm, minnekortleser og musikkavspiller må det være)

* God kalender. (blitt mer og mer avhengig.)

Vil ha:

* Touch screen (ikke must)

* Spotify hadde vært greit men absolutt ikke prioritert.

* WiFi ganske viktig.

* Brukes litt som internett leser når jeg er i bevegelse.

* Musikktelefon(gode musikk "egenskaper")

* Blir litt sms skriving og ringing, kontaktliste må være organisert.

Jeg har kommet frem med disse valgene (Kom gjerne med andre forslag!):

Palm Treo Pro

+Billig

+Profesjonell

+Musikk

+Touch OG full tastatur.

LG

+Billig

+Musikk?

+ touch

+Kamera

-Man får det man betaler for

HTC tatoo

+Bra telefon?

+Kjapp

+Musikk

+Androide

+Spotify

-Syns den ser litt lite profesjonell ut...

Htc Touch diamond

+Liker den

+Profesjonell

+HTC kvalitet(osvosv)

-Gammel

-Dårlig batteri

Blackberry-8520

+Profesjonell

+Egne musikktaster

+3.5mm osv

+Meget stilfull

-Dyr

-Merkelig system

-Får ikke utnyttet mobilens potensiale med Telenor.

Hvilken mobil burde jeg velge? Andre forslag?

Endret av Ole-ThInK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som har meninger?

Htc diamond vs tattoo?

Du kan like gjerne luke ut Touch Diamond fra den listen. Har selv hatt Touch Diamond i over et år, nå har jeg kjøpt meg en HTC Hero og er strålende fornøyd med den. Touch Diamond er ingen dårlig telefon, og det er morsomt å leke seg med custom roms fra XDA-Developers o.l. Men noen spesielt god multimediatelefon vil jeg ikke påstå den er. Touch Diamond har heller ikke bare dårlig batteri, men faktisk nær sagt ellendig batteri. Jeg investerte i et high performance batteri originalt fra HTC. Dette hjalp betraktelig, men ble veldig skuffet da batteriet ble merkbart dårligere kun etter få måneder.

Oppdatering:

Men tilbake til saken din. HTC Touch Diamond er en proff telefon med masse proff funksjonalitet ut av boksen. HTC Tattoo er en ungdomstelefon, det faktum at du kan bytte deksel på den sier sitt. Tattoo kjører Android med Sensegrensesnittet slik som på Hero, og spesifikasjoner er også like såvidt jeg vet. Hero har metalldeksel, Tattoo har plastikk all the way så den "ser" merkbart "billigere ut" uten at den nødvendigvis er det. En annen stor forskjell på Tattoo vs. Hero er at Hero har kapasativ skjerm, det har ikke Tattoo. Med andre ord ikke forvent at touchscreenen er like responsiv som andre touch screen telefoner. Men sammenlignet med Diamond er nok Tattoo mer responsiv, mest pga. Android som er "kjappere" enn Windows Mobile, og at skjermen er nyere.

Palm Treo Pro

Kjenner ikke til telefonen kun softwaresiden. Den kjører Windows Mobile 6.1, samme versjon som Diamond. Men uten tilpasninger som Touch Flo 3d fra HTC, som gjør Windows Mobile mer brukandes. Den har kun 128 MB Ram kontra 192 MB Ram i Diamond. I tillegg har den dårligere cpu enn Diamond. Palm satser ikke på Windows Mobile lenger, kun WebOS. Ikke forvent nevneverdig support fra palm på softwaresiden til denne telefonen. Da må du ty til xda-developers o.l.

Min anbefalling

HTC Hero brun eller Urban Brown.

Men jeg vet ikke om den faktisk er et alternativ for deg. Siden HTC Hero koster litt mer enn det dyreste alternativet du har listet opp.

Eventuelt kan du se nærmere på HTC Magic? Den har fått Sense grensesnittet til Hero i nyere oppdateringer og er egentlig et bedre valg enn Tattoo og rimeligere enn Hero.

Endret av _nix_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...