Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tørr og uren hud, lepper, flass. Hormoner i ubalanse?

Gjest Guest_gjest1_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_gjest1_*

Hei. Håper noen har noe som helst å bidra med for å hjelpe meg her. Kan forklare min situasjon:

Jeg er en 22 år gammel mann som sliter med at huden min er tørr, sensitiv og uren. Leppene mine er også tørre, og jeg har litt flass i hodebunnen. Virker som om huden min generelt tørkes ut og er i ubalanse (hormoner?) og jeg tror dette kommer av genetiske årsaker. Har ellers en veldig bra helse og et bra liv, men dette plager meg generelt mye psykisk og går ut over selvtillitten.

Jeg tar omega-3, sink og vitamintilskudd hver dag for at det ikke skal være noen mangler på næringsstoffer som gjør at kroppen min reagerer på denne måten. Drikker også rikelig med rent vann hver dag, har et variert kosthold, samt at jeg trener minst 3 ganger i uka hvor jeg får svettet mye. Etter hva jeg har lest burde dette være en suksessoppskrift for ren, pen og glødende hud. Likevel er det jeg som sitter igjen med kviser og uren hud som flasser, og kompisen min som ikke har trent på flere år og ikke spiser annet enn pizza sitter igjen med perfekt hud. Urettferdig og frustrerende.

Jeg trenger seriøse tips til hvilke grep jeg må ta. Er det noe jeg gjør feil? Har tenkt på om jeg får i meg riktig kosthold, trener nok, drikker nok vann, skifter sengetøy ofte nok, dusjer for mye, osv... Kan ikke komme på flere naturlige ting jeg kan gjøre for å fikse dette. Ønsker ikke bli avhengig av kremer, såper eller piller, men er dette eneste veien å gå?

Er egentlig åpen for alle slags innspill, enten det er rundt livsstil, produkter, egne erfaringer, ting å se opp for eller om det er noen som har noe på hjertet eller er i samme situasjon. :)

Hilsen frustrert. :cry:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

hei har hatt lignende pronlemer, så begynte jeg med Define shampo med sink og for første gang i livet ble jeg kvitt flasset. Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...