Chihiro Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Hei! Jeg er på utkikk etter ny laptop som skal brukes til vanlig surfing, skolearbeid osv. bilderedigering, litt video- og musikkredigering, lagring av bilder og musikk. Trenger hjelp til å finne ut hvilken laptop som passer til meg, håper noen kan hjelpe Jeg har sett på litt tester, bl.a. for ASUS UL30A. Er dette en litt "pysete" laptop, som kan bli treg hvis man f.eks. kjører for mange programmer samtidig, eller kan noe så smått være godt nok? Jeg har også sett på Fujitsu Amilo Pi 3560, men den er på den andre siden litt tung og stor. Men da yter den vel også bedre. Jeg skal ikke bruke pcen til veldig krevende spill, så trenger jeg da en så stor tung laptop? Disse to er jo ganske nye laptoper som koster rundt 6-7000, men jeg ser i nettbutikkene at de har mange til 4-5000. Er det mulig jeg kan finne noe som passer meg helt fint i lavere prisklasser eller vil det gjøre veldig utslag på kvaliteten? Jeg vil ha en laptop som: Helst ikke er for stor og tung Tåler at jeg gjør mange ting på en gang uten å bli treg Bråker lite Har bra batterilevetid Denne posten ble litt lang, men håper noen har tid til å lese og gi meg noe tips Utvalget er litt overveldende! Endret 14. desember 2009 av Chihiro Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 skal du redigere er skjerm viktigst... helst høyere oppløsning, da gjerne 1600x900 Lenke til kommentar
Chihiro Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Redigerer bare for morro skyld, så jeg trenger ikke sånn superprofft utstyr, men trodde de fleste laptoper har ganske bra skjermer nå til dags? Uansett, det viktigste for meg er at den tåler å ha en del programmer gående på en gang...men helst uten å være veldig stor og tung. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 skjermene er så som så... er lav oppløsning og mye dårlige TN paneler.. Lenke til kommentar
Chihiro Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 skjermene er så som så... er lav oppløsning og mye dårlige TN paneler.. Ok, da kan jeg jo spørre: Hva er den billigste laptopen jeg kan få med bra oppløsning og bra skjerm (15"), 320-500gb harddisk, 4gb minne, med bra ytelse og helst med god batteritid og lite bråk. Har noen sett noe tester der noen skiller seg ut? Er det mulig å finne noe ned mot 5000? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå